• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5019 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۶ شهريور

درباره يك استعفاي بد موقع

مرد كم‌حاشيه، حاشيه‌ساز شد

سامان سعادت

جعفر سميعي از روزي كه به عنوان مديرعامل وارد پرسپوليس شد تلاش كرد اگر نمي‌تواند همه مشكلات را برطرف كند لااقل حاشيه‌سازي نكند. او به خوبي مديران پيش از خود را ديده بود و مي‌دانست حضور دايم در رسانه‌ها يا تلاش براي خودنمايي چه عواقب سنگيني ممكن است هم براي خودش داشته باشد هم تيم. سميعي در اين مدت كمترين اصطكاك را با بازيكنان و كادرفني داشت. اين مساله آنچنان برجسته بود كه حتي وقتي احمد نوراللهي در پست خداحافظي‌اش، باشگاه را مقصر دانست كسي باور نكرد. 

از سمت ديگر از آبان سال گذشته كه مدير سابق حراست وزارت ورزش به عنوان مديرعامل سرخ‌ها انتخاب شد شرايط باشگاه از لحاظ مالي تغيير چنداني نكرده است. هنوز پرونده‌هاي مالي سر جاي خودشان هستند و از دست دادن ستاره‌ها به خاطر نبود نقدينگي رويه باشگاه است. اين برخلاف چيزي است كه جعفر سميعي ابتداي ورود به باشگاه پرسپوليس وعده داده بود. با اين حال بحث حل نكردن مشكلات مالي با توجه به سبقه‌اي كه در پرسپوليس وجود دارد نمي‌تواند صرفا مربوط به عملكرد ضعيف سميعي باشد. اين مشكلات بودند، هستند و گويا قرار است تا به ابد هم ادامه داشته باشند. 
اگر از بحث مشكلات مالي عبور كنيم آنچه اين روزها باعث شده نقدهاي قابل توجهي به جعفر سميعي وارد شود، بحث استعفاي او در ميانه فصل نقل‌وانتقالات و در آستانه بازي حساس پرسپوليس با استقلال تاجيكستان در ليگ قهرمانان آسياست. طبق گزارش‌ها مديرعامل پرسپوليس شنبه عصر در جلسه‌اي با حميد سجادي وزير جديد ورزش يا به دليل حجم زياد مشكلات مالي يا به خاطر احتمال بركناري به صورت شفاهي استعفايش را اعلام كرده اما سجادي اين استعفا را نپذيرفته و از سميعي خواسته به كارش ادامه دهد. بعد از اين جلسه طبق اخباري كه از باشگاه پرسپوليس رسيده معلوم شده سميعي روزهاي يكشنبه و دوشنبه (تا ساعت ۱۶) در محل كار خودش حاضر نشده است. با توجه به غيبت سميعي و حضور ابراهيم شكوري معاون او در دوران آموزشي سربازي فعلا باشگاه مديريت مشخصي ندارد. به اين ترتيب سميعي كه در فاصله تقريبا يك سال حضور در پرسپوليس تلاش كرده بود حاشيه‌اي براي تيم از جانب او ايجاد نشود، خود تبديل به بزرگ‌ترين حاشيه اين روزهاي سرخپوشان شده است. 
يحيي گل‌محمدي سرمربي پرسپوليس در حاشيه تمرين تيم در روز يكشنبه نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد. گل‌محمدي گفت: «بحث ايجاد آرامش خيلي مهم است و اين شرايط نبايد قبل از بازي استقلال تاجيكستان اتفاق بيفتد. اگر صبورتر بوديم، مي‌توانستيم بعد از بازي استقلال تاجيكستان تصميم‌گيري‌هاي بهتري داشته باشيم. اميدوارم آقاي سميعي اين مساله را با ماندنش تمام كند و به پرسپوليس كمك كند. ما همه دوست داريم ايشان بمانند و آرامش تيم حفظ شود. ما همينجوري هم مشكلات زيادي داريم و فكر نكنم طاقت و گنجايش اين مشكلات را داشته باشيم.» گل‌محمدي تاكيد كرد بعد از شنيدن خبر استعفاي سميعي سعي كرده با او تماس بگيرد اما موفق نشده است. 
برخي رسانه‌ها روز گذشته (دوشنبه) خبر دادند قرار است وضعيت باشگاه پرسپوليس خيلي زود توسط حميد سجادي مشخص شود. طبق آخرين اطلاعات احتمال نشستن مجيد صدري عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس به جاي سميعي روي صندلي مديرعاملي زياد است. گويا قرار است صدري به عنوان سرپرست فعلا كار را به دست بگيرد تا امورات باشگاه لنگ نماند. 
پرسپوليس روز سه‌شنبه هفته آينده بايد در تاجيكستان به مصاف استقلال اين كشور برود و طبق روال عادي بايد يكي، دو روز ديگر عازم اين كشور شده باشد. در چنين شرايطي نبود مديرعامل بالاي سر تيم مي‌تواند بزرگ‌ترين ضربه را به باشگاه بزند. از سوي ديگر سميعي هم فعلا روزه سكوت اختيار كرده و در رابطه با تصميمي كه اتخاذ كرده توضيح نمي‌دهد. شايد اگر به قول يحيي گل‌محمدي سميعي منتظر مي‌ماند و هفته آينده بعد از برگزاري ديدار يك‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا استعفايش را تقديم وزير ورزش مي‌كرد هيچ‌كدام از اين حواشي ايجاد نمي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون