• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5025 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور

مصاحبه با تاريخ

اوريانا فالاچي مصاحبه‌گري پرخروش است كه در زندگي‌اش با چهره‌هاي سياسي زمانه گفت‌وگو كرده و در اين مصاحبه‌ها آنان را به چالش كشيده است. كتاب «مصاحبه با تاريخ» كه اينك چاپ سوم آن از سوي نشر علم منتشر مي‌شود شامل مصاحبه‌هاي اين روزنامه‌نگار با: «امام خميني(ره)»، «محمدرضا پهلوي»، «ياسر عرفات»، «علي بوتو»، «هنري كسينجر»، «جرج حبش»، «ملك حسين»، «اينديرا گاندي»، «اسقف ماكايوس»، «ژنرال نگوين جياپ»، «ويلي برانت»، «سيريماوو باندرانايكه»، «ويليام كلبي» است. نصيرالسادات سلامي مترجم اين كتاب كه از زبان ايتاليايي آن را به فارسي برگردانده مترجم و همراه اوريانا فالاچي در سفرش به ايران و گفت‌وگوهايش با رهبران كشورمان است. در چاپ جديد اين كتاب مصاحبه با امام خميني(ره) و محمدرضا پهلوي افزوده شده و نيز شرح حال چهره‌هاي مندرج در اين مجموعه به قلم «غلامرضا امامي» آمده است. 
غلامرضا امامي در ديباچه كتاب به زندگي پرخروش فالاچي پرداخته است. وي مي‌نويسد: بارها با خود انديشيده‌ام كه اگر رستم با سهراب اندكي «گفت‌وگو» مي‌كرد آيا هم‌سخني و گفت‌وگوي بيشتر او باعث نمي‌شد كه پدري پسر را بشناسد و به قتل او دست نيازد و اين غمنامه بشري رخ ندهد.
كتاب مصاحبه با تاريخ از زبان ايتاليايي ترجمه شده و از سوي نشر علم در 488 صفحه به بهاي 145 هزار تومان در كتابفروشي‌ها موجود است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون