• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5025 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور

نگاهي به رقابت‌هاي جام جهاني فوتسال

استارت تيم پراميد ايران از امروز

سامان سعادت

 

نهمين دوره مسابقات جام جهاني فوتسال روز يكشنبه به ميزباني ليتواني آغاز شد. در اين دوره از مسابقات ۲۴ كشور از جمله تيم ملي فوتسال ايران حضور دارند. در رقابت‌هاي روز نخست در گروه يك قزاقستان و ونزوئلا به ترتيب تيم‌هاي كاستاريكا و ميزبان را از پيش رو برداشتند و در گروه دوم تيم‌هاي روسيه و گواتمالا موفق شدند تيم‌هاي مصر و ازبكستان را شكست دهند. رقابت‌هاي جام جهاني فوتسال در ۶ گروه ۴ تيمي برگزار مي‌شود و تيم ايران در گروه F با تيم‌هاي آرژانتين، صربستان و امريكا هم‌گروه است. ملي‌پوشان كشورمان امروز در نخستين ديدار از دور گروهي با صربستان بازي مي‌كنند. رقابت‌هاي جام جهاني قرار بود سال گذشته برگزار شود اما به دليل شيوع ويروس كرونا با تاخير يك‌ساله مواجه شد. در دوره قبل اين مسابقات كه در سال ۲۰۱۶ و در كلمبيا برگزار شد تيم ملي كشورمان موفق شد به مقام سومي مسابقات برسد و بهترين نتيجه تاريخ فوتسال ايران و آسيا را به ثبت برساند. در آن دوره از رقابت‌ها آرژانتين هم‌گروهي امسال ايران توانست با برتري مقابل روسيه در فينال عنوان قهرماني را به دست آورد. 
تيم ملي فوتسال ايران هميشه جزو بهترين تيم‌هاي جهان بوده و امسال هم با اميد و انگيزه بسيار بالا راهي رقابت‌ها شده است. سپهر محمدي، عليرضا صميمي، احمد اسماعيل‌پور، عليرضا رفيعي‌پور، حميد احمدي،‌ محمدرضا سنگ‌سفيدي، علي‌اصغر حسن‌زاده، مسلم اولادقباد، سعيد احمد عباسي، حسين طيبي، فرهاد فخيم، محمد شجري، فرهاد توكلي، مهدي جاويد، طاها نعمتيان و باقر محمدي اعضاي تيم فوتسال ايران در جام جهاني ليتواني را تشكيل مي‌دهند. هدايت تيم هم برعهده محمد ناظم‌الشريعه است. همان كسي كه دوره قبل ايران را به مقام سوم جهان رساند. 
در رقابت‌هاي ليتواني از هر گروه دو تيم نخست راهي دور بعد مي‌شوند و ۴ تيم برتر سوم هم مي‌توانند به مرحله حذفي برسند. جدول رقابت‌ها به گونه‌اي است كه تيم اول گروه F با تيم دوم گروه E بازي مي‌كند. در اين گروه تيم‌هاي اسپانيا، پاراگوئه، ژاپن و آنگولا حضور دارند. تيم دوم گروه F نيز با تيم دوم گروه B ديدار خواهد كرد. در گروه B روسيه به همراه گواتمالا، ازبكستان و مصر حضور دارند. 
براي تيم ايران دو حالت امكان دارد؛ با فرض بردن صربستان و امريكا كه روي كاغذ رقم خواهد خورد اگر ايران مقابل آرژانتين به پيروزي برسد احتمالا با پاراگوئه يا ژاپن بازي خواهد كرد و اگر ببازد احتمالا با ازبكستان يا گواتمالا مصاف خواهد داد. در حالت اول در صورت برد در مرحله يك‌هشتم در يك‌چهارم احتمالا روسيه رقيب ايران خواهد بود و در حالت دوم احتمالا قزاقستان يا ونزوئلا. مسير دوم براي رسيدن به جمع چهار تيم پاياني بسيار ساده‌تر به نظر مي‌رسد و براي همين برخي كارشناسان فوتسال در چند روز قبل اظهار داشتند كه بهتر است ايران به عنوان تيم دوم راهي دور بعد شود. تيم ملي ايران امروز در نخستين بازي از ساعت 
30: 19 مقابل صربستان به ميدان مي‌رود. صربستان تاكنون دو بار توانسته جواز حضور در رقابت‌هاي جام جهاني فوتسال را به دست آورد؛ در سال‌هاي ۱۹۹۲ و ۲۰۱۲. بازي دوم ايران روز جمعه در ساعت
 30: 19 مقابل امريكا خواهد بود. تيم امريكا كه در دو دوره نخست جام جهاني فوتسال در سال‌هاي ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ دو مقام سومي و دومي به دست آورده بود در سال‌هاي بعد از جمع مدعيان كنار رفت و در دو دوره قبلي جام جهاني حتي جواز حضور را هم به دست نياورد. آخرين حريف ايران در دور گروهي آرژانتين است. اين بازي روز دوشنبه هفته آينده و از ساعت 30: 21 آغاز مي‌شود. آرژانتين يكي از تيم‌هاي سرشناس دنياي فوتسال است كه البته تا پيش از دوره گذشته كه قهرمان شد، تنها يك‌بار توانسته بود به جمع ۴ تيم پاياني برسد كه در آن دوره هم چهارم شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون