• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5025 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور

پيدا و پنهان

پاسخ شيائومي به خبر قفل‌شدن گوشي‌ها در ايران

سخنگوي شيائومي اعلام كرد كه اين شركت به ‌صورت موقت، برخي از گوشي‌هاي هوشمند را قفل كرده بود تا درباره احتمال قاچاق اين كالاها در بازار خاكستري تحقيقاتي صورت دهد و اكنون كه تحقيقات كامل شده، مي‌توان قفل دستگاه‌ها را باز كرد. سخنگوي اين كمپاني چيني به گلوبال‌تايمز اعلام كرد كه گزارش‌ها مبني‌بر قفل‌شدن گوشي‌هاي شيائومي در كشورها و سرزمين‌هايي از جمله كوبا، ايران، سوريه، كره شمالي، سودان و كريمه، بازار خاصي را هدف قرار نمي‌دهد، بلكه يك سياست منطقه‌اي است كه هدف آن جلوگيري از قاچاق از طريق بازار خاكستري و حفظ امنيت داده كاربران است. اين بيانيه در حالي منتشر مي‌شود كه برخي از رسانه‌ها در روزهاي گذشته گزارش كردند كه اين توليدكننده چيني، گوشي‌هاي هوشمند خود را در كشورهاي مذكور كه در آنجا نمايندگي رسمي ندارد، قفل كرده است. سياست صادرات شيائومي به مشتريان خود اجازه نمي‌دهد محصولات اين شركت را به كشورهاي تحريم‌شده صادر كنند، با وجود اين، در سال‌هاي اخير، يك بازار خاكستري ايجاد شده و شايع است كه برخي مشتريان دستگاه‌هاي شيائومي را در يك منطقه خريداري كرده و در منطقه‌اي ديگر استفاده كنند. برخي رسانه‌ها، اين اقدام شيائومي براي قفل‌كردن گوشي‌هايش را به سياست‌هاي امريكا نسبت داده‌اند و اين‌طور عنوان كردند كه واشنگتن به اين شركت چيني فشار آورده تا گوشي‌ها را در اين كشورها و مناطق تحريم‌شده، قفل كند.


شاخص بورس  14هزار واحد ديگر افتاد

شاخص كل بورس ديروز هم با ۱۴ هزار و ۷۰۹ واحد كاهش به رقم يك ميليون و ۴۷۵ هزار واحد رسيد. شاخص كل با معيار هم‌وزن هم ۶۰۵۹ واحد كاهش يافت و رقم ۴۴۴ هزار و شش واحد را ثبت كرد. در معاملات ديروز ۱۴۲ نماد بورسي مثبت و ۲۶۲ نماد بورسي منفي بودند كه از ميان آنها صنايع پتروشيمي خليج فارس، توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه، ملي صنايع مس ايران، مخابرات ايران، پالايش نفت اصفهان، فولاد مباركه اصفهان و سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي را روي بورس گذاشتند.


تداوم ممنوعيت واردات لوازم خانگي تا پايان سال ۱۴۰۰
مهدي صادقي نياركي معاون وزير صمت گفت: ممنوعيت واردات لوازم خانگي بر اساس مصوبه سران قوا در سال ۹۷ تنظيم شد و با توجه به تمديد در ارديبهشت ۱۴۰۰ تا پايان سال ۱۴۰۰ اين ممنوعيت تداوم دارد. وي اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۰ درصد رشد توليد در كشور به ثبت رسيده، اين در حالي است كه آمار يادشده در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با ۷۰ درصد افزايش توليد ثبت شده است. امسال هم برنامه توليد ۱۶.۵ ميليون دستگاه لوازم خانگي بزرگ و كوچك داريم. معاون امور صنايع وزارت صمت در مورد واردات لوازم خانگي، ادامه داد: به استناد احكام دايمي توليد و توسعه، دولت فقط مي‌تواند موانع تعرفه‌اي داشته باشد و ضوابط فني ايجاد كند، ممنوعيت واردات بر اساس احكام دايمي امكان‌پذير نيست. ممنوعيت براساس مصوبه سران قوا در سال ۹۷ تنظيم شد و با توجه به تمديد در ارديبهشت ۱۴۰۰ تا پايان سال ۱۴۰۰ اين ممنوعيت تداوم دارد.


مردم براي انتقال سند خودرو  به دفترخانه‌ها نروند

مهدي نجف‌پور رييس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان درخصوص صدور بخشنامه به دادستان‌هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور مبني بر عدم الزام ثبت نقل‌وانتقال سند خودرو در دفاتر اسناد رسمي نسبت به اظهارات اخير رييس كانون سردفتران و دفترياران كشور شديدا واكنش نشان داد و خواستار تبعيت آن كانون از بخشنامه دادستان كل كشور و راي ديوان عدالت اداري شد. او گفت: مردم ديگر براي نقل‌وانتقال سند خودرو به دفترخانه‌ها مراجعه نكنند و درصورتي كه دفترخانه‌اي به بهانه الزام ثبت نقل‌وانتقال سند خودرو از تنظيم وكالتنامه خودداري كند مراتب را به اين انجمن گزارش دهند.


هيچ خودروسازي رتبه يك خدمات پس از فروش را نگرفت
شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، گزارش ارزيابي خدمات پس از فروش شركت‌‌هاي عرضه‌‌كننده خودرو در سال ۱۳۹۹ را منتشر كرد كه بر اساس آن طي سال 1399 تعداد 51 شركت در حوزه خدمات پس از فروش تحت ارزيابي قرار گرفته‌اند و هيچ‌يك موفق به كسب رتبه يك نشدند. اما براي نخستين‌بار يك شركت توانست در حوزه شاخص امتياز كل و نتيجه عملكرد، شرايط كسب رتبه 1 را برآورد كند. در اين گزارش تعداد 2432 نمايندگي مجاز (2010 نمايندگي خودروهاي سبك و 422 نمايندگي خودروهاي سنگين مورد ارزيابي قرار گرفتند كه با كسب متوسط 86/3 امتياز توسط نمايندگي‌هاي گروه سبك و 76/4 امتياز متوسط توسط گروه سنگين، مي‌توان گفت به‌طور ميانگين 85/2درصد امتياز وضعيت انطباق خدمات پس از فروش در سطح شبكه نمايندگي‌هاي مجاز برآورد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون