• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5026 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ شهريور

تقدير سرپرست وزارت آموزش و پرورش از همراه اول

شاد پلتفرمي ماندگار در آموزش و پرورش است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تشكر ويژه از همراه اول بابت توسعه شاد، اين پلتفرم را يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي نظام در ايام كرونا دانست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تشكر ويژه از همراه اول بابت توسعه شاد، اين پلتفرم را يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي نظام در ايام كرونا دانست.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، صبح ديروز سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰، عليرضا كاظمي سرپرست وزارت آموزش و پرورش با حضور در مركز مانيتورينگ شبكه آموزشي دانش‌آموز موسوم به «شاد» از بخش‌هاي مختلف اين سامانه بازديد كرد.
در اين مراسم كه مهدي اخوان بهابادي مديرعامل همراه اول، عليرضا كاظمي سرپرست وزارت آموزش و پرورش و جمعي از مديران ارشد همراه اول و وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، مديرعامل همراه اول گزارش كاملي از آغاز به‌ كار اين شبكه و پيشرفت‌هاي آن طي دو سال اخير ارايه و نحوه مانيتورينگ بخش‌هاي مختلف شاد را توضيح داد.
اخوان بهابادي در جريان اين بازديد و در آستانه سال تحصيلي جديد مژده «رايگان» بودن اينترنت همراه اول براي كاربران «شاد» را داد و اظهار كرد: همچنين سيم‌كارت‌هاي لازم براي دانش‌آموزان تدارك ديده شده تا در صورت نياز و نظر والدين با محدوديت‌هاي تعيين‌شده توسط والدين، در اختيار آنان قرار گيرد.
مديرعامل همراه اول اشاره‌اي به نسخه جديد پلتفرم شاد كه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در اختيار دانش‌آموزان و معلمان قرار مي‌گيرد، داشت و گفت: طبيعتا چون توسعه اين پلتفرم كاري نو و بدون سابقه قبلي در كشور بود، ابتداي امر با نواقصي همراه بود كه تكميل شد و در نسخه جديد براي سال تحصيلي پيش رو، پيش‌بيني مي‌كنيم اين نرم‌افزار با كيفيتي بسيار خوب پاسخگوي نيازهاي دانش‌آموزان و معلمان باشد.
وي همچنين براي نخستين‌بار خبر از احتمال مشاركت شركت‌ها و بخش خصوصي فعال در حوزه آموزش و پرورش در اين پلتفرم داد و اذعان كرد: در صورتي‌كه امروز شوراي عالي فضاي مجازي اين موضوع را تصويب كند، مي‌توان گفت يكي از اتفاقات خوب شكل خواهد گرفت؛ به اين صورت كه اين شركت‌ها مي‌توانند خدمات خود را براساس سياست‌هايي كه توسط وزارت آموزش و پرورش وضع مي‌شود روي بستر شاد به عنوان پلتفرم مادر قرار دهند كه در نهايت تحول جدي در حوزه خدمات شاد را به ارمغان خواهد آورد.
عليرضا كاظمي، سرپرست وزارت آموزش و پرورش نيز ضمن آشنايي با فرآيند مانيتورينگ پلتفرم شاد و در جريان قرار گرفتن از روند نرم‌افزاري آن، تشكر ويژه‌اي از همراه اول داشت كه توانست سريعا از زمان شيوع كرونا، يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي نظام در اين دوران (دوران كرونا) را توليد و عرضه كند.
وي ضمن ابراز خرسندي از بازديد از مركز مانيتورينگ پلتفرم‌هاي ديجيتال همراه اول در آستانه سال تحصيلي جديد، ابراز كرد: امسال هم سال تحصيلي را با «شاد» آغاز مي‌كنيم و در نسخه‌اي كه تا قبل از آغاز به ‌كار مدارس رونمايي مي‌كنيم، ظرفيت‌هاي كاملا متفاوت‌تري ديده شده كه اميدواريم بتواند جذابيت‌هاي بيشتري را براي دانش‌آموزان داشته باشد.
كاظمي امكان دسترسي دانش‌آموزان محروم‌ترين نقاط كشور به بهترين تدريس‌ها از اين طريق را افتخار دانست و گفت: البته در اين پلتفرم و نسخه جديد قابليت‌هاي خوبي هم براي معلمان فراهم شده تا معلمان برتر كشور بتوانند توانمندي‌هاي خود را به سراسر كشور عرضه كنند. 
وي نخستين دستور كار شوراي عالي فضاي مجازي كشور كه قرار است درباره شاد باشد را باعث مباهات دانست و افزود: امسال هم به‌رغم اينكه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تحت فشار بود و همچنان نتوانسته مطالبات همراه اول را پرداخت كند، اما وزير ارتباطات تمهيدات لازم را پيش‌بيني كرده‌اند تا استفاده از پلتفرم شاد رايگان باشد. 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنين در پاسخ به سوال يكي از اصحاب رسانه، مبني بر اينكه امكان حذف پلتفرم شاد از سيستم آموزش و پرورش كشور در صورت حضوري شدن مدارس وجود دارد، گفت: برگشت به گذشته امكان‌پذير نيست؛ زين پس آموزش در فضاي مجازي برقرار خواهد بود، حتي اگر مدارس كاملا حضوري باشد. در آن صورت شاد به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي آموزش و پرورش يا نقش مقومي، يا مكملي يا اصلي خواهد داشت كه دنبال طرحي براي استفاده از آن در هر سه حوزه هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون