• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5033 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱ مهر

تاريخ‌سازي دختران هندبال مدال ركابي و شكستن طلسم ۹۰۰ روزه

۲۴ ساعت رويايي ورزش زنان

گروه ورزش

از غروب سه‌شنبه تا عصر چهارشنبه ورزشكاران زن ايراني در سه تورنمنت مختلف و در رشته‌هاي متفاوت به موفقيت‌هاي بزرگ و تاريخي دست پيدا كردند. 

ابتدا تيم ملي هندبال بانوان كشورمان كه در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا حضور دارد، توانست براي نخستين‌بار در تاريخ ورزش‌هاي گروهي و توپي بانوان ايران، علاوه بر صعود به جمع چهار تيم برتر رقابت‌هاي هندبال آسيا، سهميه حضور در رقابت‌هاي جهاني اسپانيا را كسب كند. دختران هندبال ضمن حضور در جمع چهار تيم برتر رقابت‌هاي آسيايي، براي نخستين‌بار روياي جهاني شدن بانوان هندبال ايران را محقق ساختند. 
عصر سه‌شنبه تيم ملي هندبال بانوان ايران در آخرين ديدار از مرحله گروهي هندبال قهرماني زنان آسيا به مصاف تيم ملي سوريه رفت. ملي‌پوشان كشورمان موفق شدند به‌رغم همه حواشي و مشكلات چند روز اخير از جمله حمله كرونا به كاروان تيم ملي، با نتيجه ۳۸ بر ۱۹ حريف خود را شكست دهند و به عنوان تيم دوم گروه B علاوه بر صعود به مرحله نيمه‌نهايي، جواز حضور در رقابت‌هاي هندبال قهرماني زنان جهان را كسب كنند. بر اين اساس با توجه به جدول رده‌بندي پس از بازي‌هاي امروز، كره جنوبي و قزاقستان از گروه A و ژاپن و ايران از گروه B راهي رقابت‌هاي نيمه نهايي شدند. ايران و كره جنوبي امروز و از ساعت 30: 18 در نيمه‌نهايي مقابل هم قرار مي‌گيرند. 
بعد از هندبال نوبت به سنگ‌نوردي رسيد تا نخستين مدال جهاني تاريخ اين ورزش براي زنان ايران به ارمغان بيايد. شامگاه سه‌شنبه در مسكو رقابت‌هاي سنگ‌نوردي قهرماني جهان به پايان رسيد و در آخرين شب مسابقات، «الناز ركابي» از ايران به مدال برنز بخش كمباين دست يافت. ركابي با ۴۲ امتياز در رده سوم اين بخش قرار گرفت. جسيكا پيلز از اتريش با ۲۰ و ميا كرمپل از اسلووني با ۳۶ امتياز مدال‌هاي طلا و نقره اين ماده را به دست آوردند. الناز ركابي معروف به «دختر عنكبوتي ايران» بعد از كسب اين مدال تاريخي گفت: «خيلي خوشحالم كه اين مدال را به دست آوردم. بعد از يك هفته تلاش در سه رشته به اين مدال رسيدم. هرچند شروع خوبي نداشتم و در بخش سرعت نتوانستم ركورد خودم را بزنم اما خوشبختانه در بخش ديگر اول شدم و در مجموع مدال برنز را به دست آوردم.»
در نهايت اين تيم فوتبال زنان ايران بود كه ۲۴ ساعت رويايي ورزش زنان ايران را تكميل كرد. تيم ملي فوتبال زنان ايران از ساعت 30: 13 روز گذشته در نخستين بازي خود در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا به مصاف بنگلادش رفت و موفق شد با نتيجه پرگل ۵ بر صفر حريف خود را در هم بكوبد. آخرين برد تيم فوتبال زنان به ۹۰۰ روز پيش برمي‌گشت و به اين ترتيب شاگردان مريم ايراندوست موفق شدند اين طلسم را با گلباران حريف نخست خود بشكنند. در اين بازي براي ايران ابتدا مليكا متولي در دقيقه ۴ موفق به گلزني شد. در ادامه گلنوش سرخي گل دوم را وارد دروازه حريف كرد. گل سوم ايران توسط كاپيتان بهناز طاهرخاني از روي نقطه پنالتي وارد دروازه حريف شد تا ملي‌پوشان كشورمان نيمه نخست را با برتري سه بر صفر راهي رختكن شوند. در نيمه دوم بازي هجومي دختران ايران ادامه پيدا كرد و آنها دوبار ديگر موفق به گلزني شدند. هاجر دباغي در دقيقه ۵۴ گل چهارم را با يك ضربه زيرطاقي به زيبايي به ثمر رساند و در نهايت بهناز طاهرخاني يك بار ديگر از روي نقطه پنالتي موفق به گلزني شد تا بنگلادش پنج‌تايي شود. 
به اين ترتيب تيم فوتبال ايران كه با تيم‌هاي اردن و بنگلادش هم‌گروه است هم‌امتياز با اردن در صدر جدول گروه قرار گرفت. اردن نيز در بازي نخست خود با پنج گل بنگلادش را شكست داده بود. تيم فوتبال ايران سوم مهر در بازي سرنوشت‌ساز خود مقابل رقيب اصلي‌اش يعني اردن قرار مي‌گيرد و اگر موفق به شكست اين حريف شود براي نخستين‌بار در تاريخ فوتبال زنان راهي مرحله پاياني جام ملت‌هاي آسيا مي‌شود.با توجه به اینکه دو تیم از لحاظ امتیاز و تفاضل گل برابر هستند در صورت تساوی، اردن به دلیل جایگاه بهتر نسبت به ایران در رده‌بندی تیم‌های فوتبال زنان به دور بعد راه پیدا می‌کند‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون