• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5033 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱ مهر

پيدا و پنهان

جهادسازندگي بازمي‌گردد
 سيدجواد ساداتي‌نژاد، وزير جهاد كشاورزي در حكمي اسماعيل قادري‌فر را به سمت سرپرست سازمان تعاوني مركزي روستايي ايران منصوب كرد. وزير جهاد كشاورزي در اين حكم از قادري‌فر خواسته تمهيدات لازم براي تبديل اين سازمان به سازمان جهاد سازندگي را فراهم كند.


يارانه جديد براي جاماندگان يارانه معيشتي
با وجود اعلام اخير وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه در حال حاضر هيچ سايت يا سامانه‌اي براي ثبت‌نام‌ جاماندگان يارانه وجود ندارد اما وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفته كه اين موضوع همچنان در حال بررسي است. به نظر مي‌رسد هنوز اين موضوع از دستور كار دولت خارج نشده است. عبدالملكي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين باره گفت: طرحي در دولت در دست بررسي است كه هنوز به نتيجه نرسيده و در حال طراحي و زمان‌بندي نحوه اجراي آن هستيم كه هنوز هيچ‌كدام نهايي نشده و در دست بررسي قرار دارد. هنوز ثبت‌نام شروع نشده اما به نظر مي‌رسد دولت به دنبال اين است كه يارانه جديد را براي جاماندگان برقرار كند.


توضيح سازمان هواپيمايي درباره پرواز هواپيماي ايليوشين به نجف
سازمان هواپيمايي كشور اعلام كرد كه در فيلم منتشر شده در رسانه‌ها درخصوص هواپيماي ايليوشين و جابه‌جايي زوار اربعين، پرواز صورت گرفته غيرتجاري بوده و مسافران آن مردم عادي نبوده‌اند. نيرو‌هاي مسلح براي نياز‌هاي پشتيباني خود هواپيما‌هاي متعددي دارند و پرواز‌هاي پشتيباني به صورت مستمر براي جابه‌جايي افراد و بار در قالب غيرتجاري كشور و ضرورت‌هاي عملياتي برقرار مي‌كنند. با توجه به جابه‌جايي حجم قابل توجهي بار و نيروي انساني براي ارايه خدمات در مراسم اربعين توسط دستگاه‌هاي مرتبط، توان پشتيباني بخش نظامي كشور در خدمت اين نياز قرار داده شده و برخي امكانات و نيرو‌هاي مورد نياز براي خدمات‌رساني به زوار اربعين با مساعدت نيرو‌هاي نظامي جابه‌جا مي‌شوند. طبق اطلاعات كسب شده توسط اين سازمان، اين پرواز‌ها غيرتجاري است، به اين معني كه بليت‌فروشي انجام نمي‌شود و مردم عادي با اين هواپيما‌ها جابه‌جا نمي‌شوند، بلكه دستگاه‌هاي اجرايي بنا به ضرورت خود، نيرو‌ها و بار‌هاي مورد نياز را از اين طريق به عراق اعزام مي‌كنند. البته اين پرواز‌ها نيز تابع مقررات ايمني نظامي است و تمامي افراد نيز از نظر مقررات ورود به كشور عراق موظف به رعايت دستورالعمل‌ها از جمله دريافت ويزا، تزريق واكسن و تست منفي كرونا قبل از ورود به عراق هستند.


مصرف بي‌رويه مشتركين پرمصرف باعث خاموشي‌ها شد
مصطفي رجبي مشهدي، سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه براي ۸۲درصد مشتركان برق قبوضي با مبلغ متوسط ۳۰ هزار تومان صادر مي‌شود، گفت: در صورت رعايت ۸۵۰ هزار مشترك پرمصرف، خاموشي به بخش خانگي و صنايع اعمال نمي‌شد. او با اشاره به اينكه ۲.۶  درصدمشتركان برق پرمصرف هستند، افزود: ۳۰ ميليون مشترك برق از شبكه سراسري، برق مي‌گيرند كه ۸۵۰ هزار مشترك جزو مشتركان پرمصرفي هستند كه اگر الگوي مصرف را رعايت مي‌كردند امسال تابستان خاموشي به بخش خانگي و صنايع تحميل نمي‌شد. او با اشاره به اينكه الگوي مصرف براي مشتركان در مناطق عادي مانند تهران ۳۰۰ كيلووات ساعت است، گفت: علاوه بر ۷درصد افزايش قيمت برق كه براي همه مشتركان اعمال شده است اگر مشتركي بيش از الگوي مصرف برق مصرف كرده باشد ۱۶درصد نيز جريمه خواهد شد. سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه قبوض برق به صورت دوره‌اي و هر دو ماه صادر مي‌شود، ادامه داد: اگر مشتركي در دو ماه بيش از ۶۰۰ كيلووات ساعت برق مصرف كند هر كيلووات ساعت برق مصرف شده بيش از ۶۰۰ كيلووات با نرخ برق تجديدپذير يعني ۸۲۰ تومان محاسبه مي‌شود.


توضيح بانك مركزي درباره محدوديت هاي كارت‌ به‌ كارت
بانك مركزي اعلام كرد به منظور جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي محتمل در تبادلات پولي كشور بر بستر كارت‌ به‌ كارت، به ‌زودي مجموع تعداد تراكنش‌هاي واريزي كه به كارت‌هاي هر شخص حقيقي (كد ملي) در يك روز انجام مي‌گيرد به بيست تراكنش محدود خواهد شد. اين محدوديت با هدف نظارت هر چه بيشتر بر تبادلات پولي و جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي از خدمت انتقال وجه كارت به كارت اعمال مي‌شود. بنا بر بخشنامه بانك مركزي اين محدوديت تنها در مورد تعداد تراكنش‌هاي واريز به كارت اعمال خواهد شد و محدوديتي براي تعداد تراكنش‌هايي كه هر فرد به منظور كارت به كارت از كارت‌هاي بانكي خود به ساير كارت‌ها در شبكه بانكي انجام مي‌دهد، پيش‌بيني و تعيين نشده است. به عبارت ديگر اين محدوديت تنها شامل «واريز به» كارت بانكي يك فرد است. محدوديت تعدادي تعيين شده حاصل رصد و تحليل هوشمند يك ساله رفتار كاربران است كه براساس آن، محدوديت درنظر گرفته شده صرفا تعداد بسيار محدودي از افراد استفاده‌كننده را در روز تحت تاثير قرار خواهد داد و بنابراين كاركرد استفاده‌هاي معمول بدون هيچ مشكلي برقرار خواهد ماند. از آنجا كه خدمت كارت به كارت براي مقاصد شخصي درنظر گرفته شده است، اين محدوديت باعث رفع سوءاستفاده‌ها و سالم‌سازي فضاي بهره‌برداري كاربران از خدمت كارت به كارت خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون