• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5033 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱ مهر

هدف از اين همه تغيير در فدراسيون كشتي چيست؟

وقتي چشم و قلب آزار مي‌بيند

يونس هميالي

 

۱- همواره در فدراسيون كشتي با رفتن تيم قبلي و آمدن گروه جديد در مصدر امور، تغيير و تحول فرآيندي متعارف، ماموريت مشترك و دغدغه هزارتوي سلول‌هاي خاكستري مديريت محسوب مي‌شود. هر مديري محق است براي اداره فدراسيون كشتي روش مورد دلخواه و موردپسند خود را اجرايي كند. در اين ميان مدير براساس چارچوب‌هاي فكري و نگرشي خود، با شناخت تمام جوانب افراد موردنظر را شناسايي و در موقعيت ارزيابي و سنجش قرار مي‌دهد. اما براي هر حركت تاثيرگذار و ماندگار دو مولفه مهم وجود دارد: ابتدا هدف‌هايي كه پشت حركت پنهان است و دوم نتايجي كه از خروجي آن به دست مي‌آيد. در ادامه اين مسير مشخص مي‌شود فعل و انفعال‌هاي صورت گرفته محكمه‌پسند بوده يا خير. ورزش ايران هميشه شاهد اين بوده كه برخي جابه‌جايي‌ها زمينه بسياري از حاشيه‌ها، عقب‌افتادگي در حوزه فعاليت و هدر رفتن وقت را به دنبال داشته است. اين نشان مي‌دهد در ورزش كشتي اين سرزمين دردهاي بسياري وجود دارد اما تعداد كساني كه آنها را معالجه و ترميم كنند خيلي اندك است.
۲- اگر با ميكروسكوپ از زمان محمدباقر شاهرودي مسوول اداره يا سازمان كشتي كشور در اواسط دهه بيست تا دوران سرپرستي بهروز نعمتي در فدراسيون بررسي شود، مي‌توان اذعان كرد طي بيست و شش ماه گذشته از زمان رياست عليرضا دبير بيشترين تغيير افراد نسبت به فدراسيون‌هاي گذشته رخ داده است. آيا اين تغيير و تحول‌ براي ساختارسازي و ساماندهي اصولي مجموعه بوده است يا در جهت تامين رضايت كساني كه از حيث خطي و جناحي به آنان گرايش دارد؟ براي پاسخ به اين سوال‌ها دلايل مختلفي را مي‌توان مطرح كرد اما به گمان راقم اين سطور پاسخ اصلي و مهم‌ترين دليل اين تناقض‌ها عامل مديريت است. در اكثر دوره‌ها و مقطع كنوني، مديريت نتوانسته با درايت و هدف‌گذاري مناسب از داشته‌هاي با ارزش براي ارتقاي جايگاه بخش‌ها استفاده نمايد. اين نوع سرگشتگي فدراسيون در تغيير متعدد افراد نياز به توضيح اضافه‌اي ندارد.
۳- اين تغييرها كه نشان‌هايي از اشتباه به همراه دارد، مدام چشم‌ها را آزار و قلب‌ها را زجر مي‌دهد. چشمي كه مي‌بيند و قلبي كه مي‌خواهد عدالت را رعايت كند. گاهي اوقات براي رياست فدراسيون نياز مبرم است كه در برابر تعويض‌هاي متوالي افراد و دگرگون ساختن شيوه برنامه، بينش و تفكر خود را در دستور كار قراردهد؛ چراكه تغيير به تنهايي گرهي از مشكلات حل نخواهد كرد. از عليرضا دبير انتظار مي‌رود براي اصلاح امور فدراسيون چاره اساسي بينديشد تا از سيستم عملكرد مثبت بيشتري حاصل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون