• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5043 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۸ مهر

«خواجوي كرماني» بودجه ندارد

كاشت يك درخت به ياد سعدي افشار

«خواجوي كرماني» بودجه ندارد
سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به انجام ميكس نهايي موسيقي اپراي عروسكي «هماي همايون»، تاكيد كرد كه توليد و ساخت اين اپرا درباره شخصيت خواجوي كرماني با مساله بودجه مواجه است. بهروز غريب‌پور كارگردان اپراهاي عروسكي و سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره وضعيت جديدترين اپراي اين گروه درباره شخصيت خواجوي كرماني، به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه ميكس نهايي موسيقي اپراي عروسكي «هماي همايون» درباره شخصيت خواجوي كرماني با توجه به شرايط كرونايي و همچنين ضبط اثر در اوكراين انجام شد و كيفيت خوبي دارد و به لحاظ فني بالاتر از آثار قبلي است. به اطلاع بنياد رودكي رساندم تا براي ادامه كار و اجرايي شدن اپرا اقدام لازم را براي بحث حمايت مالي داشته باشد. مساله بودجه مشكل اصلي توليد و ساخت اپراي «هماي همايون» است كه از سوي مركز كرمان‌شناسي تامين نشده و بودجه موسيقي نيز توسط بنياد رودكي تامين شد. به من و بنياد رودكي گفته شده بود كه شرايط ساخت اين اپرا فراهم مي‌شود ولي آن‌قدر مديركل ارشاد استان كرمان، استانداري كرمان، شهرداري و مركز كرمان‌شناسي متناقض برخورد مي‌كنند كه انگار نه انگار چنين قولي را به ما داده‌اند و در اين خصوص حرفي ردوبدل شده است. 
«رودر‌رو» آماده‌ رويارويي شد
فيلم كوتاه «رودررو» اولين تجربه كارگرداني علي دولت‌آبادي است كه عقيل بهرامي تنها بازيگر فيلم است. اين فيلم حاصل همكاري دو نفره است كه در آن علي دولت‌آبادي به جز كارگرداني؛ فيلمبرداري، صدا‌برداري، تدوين و صدا‌گذاري را به عهده داشته و عقيل بهرامي نيز نويسندگي آن را در كنار بازيگري انجام داده است. در خلاصه داستان اين فيلم آماده كه: آدم‌ها در خلوت شخصي خود با خودشان هم روراست نيستند اما...! پخش بين‌المللي فيلم كوتاه «رودررو» توسط موسسه پخش ترلان فيلم با مديريت عادل معشوري انجام مي‌شود.
درختي به نام سعدي افشار كاشته مي‌شود
هشت سال بعد از درگذشت سعدي افشار، درختي به نام او در مجاورت تماشاخانه سنگلج و در پارك شهر كاشته مي‌شود. امروز يكشنبه ۱۸ مهرماه شب تولد تماشاخانه سنگلج است و به همين مناسبت مسوولان اين تماشاخانه نهالي را به نام سعدي افشار در فضاي پارك شهر مي‌كارند. اين نهال ساعت ۱۷ كاشته مي‌شود و بعد از آن نيز حاضران به تماشاي نمايش «شب طولاني يلدا» كار ناصر آويژه خواهند نشست. پيش از دوران كرونا سالروز تاسيس تماشاخانه سنگلج معمولا با برنامه‌اي همراه بود و تعدادي از هنرمندان بنام تئاتر كشور به ويژه آنان كه در نمايش ايراني، سابقه قابل قبولي داشتند، دعوت مي‌شدند و ضمن زنده كردن خاطرات خوش گذشته، از جايگاه مهم اين تماشاخانه در تئاتر ملي كشورمان سخن مي‌گفتند اما حالا كه كرونا، اين فرصت را از بين برده، آنان به جاي برپايي برنامه‌هاي جمعي، نهالي را به نام هنرمندان تلاشگر و نامدار نمايش ايراني مي‌كارند و امسال اين نهال به نام سعدي افشار كاشته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون