• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5047 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۲ مهر

نيما نكيسا با بيان اينكه ما ستاره‌هاي نابغه‌اي داريم گفت

جام جهاني قطر رنسانس فوتبال ايران خواهد بود

امكان ندارد تيمي شانسي يا صرفا به خاطر توانايي بازيكنان موفق شود

علي  ولي‌اللهي

 

دروازه‌بان سابق تيم ملي معتقد است فوتباليست‌هاي ايراني در بازي با كره‌جنوبي بازي بسيار خوبي به نمايش گذاشتند و اگر روز خوب كره و تيرك دروازه نبود، مي‌توانستيم برنده اين بازي باشيم. تيم ملي فوتبال ايران سه‌شنبه در چهارمين بازي از دور مقدماتي جام جهاني در حساس‌ترين مسابقه مقابل كره‌جنوبي قرار گرفت و با نتيجه يك-يك متوقف شد. با اين يك امتياز ايران با ۱۰ امتياز صدرنشين گروه ماند و كره‌جنوبي با ۸ امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت. نيما نكيسا دروازه‌بان سابق تيم ملي فوتبال ايران اظهاراتش در رابطه با اين بازي را اين‌چنين شروع كرد: «اول از همه بايد به اين نكته اشاره كنيم اين تيمي كه داريم به عنوان رقيب ايران از آن ياد مي‌كنيم تيم كره‌جنوبي است. يعني يك تيم كاملا حرفه‌اي با يك مربي حرفه‌اي. تيم ملي كره‌جنوبي بازيكن‌هاي بسيار بزرگي دارد و تيم بسيار پرمهره و خطرناكي است. از سمت مقابل به نظرم تيم ملي در چند بازي گذشته آن‌قدر خوب كار كرده كه توقعات را از خودش خيلي بالا برده است. با درنظر گرفتن اين دو نكته مي‌توانيم به بررسي بازي ايران و كره‌جنوبي بپردازيم.» نكيسا ادامه داد: «تيم كره‌جنوبي در بازي روز سه‌شنبه يكي از روزهاي بسيار خوبش بود و خيلي خوب توانست جلوي تيم ملي ما بازي كند. آنها تيم ايران را خيلي خوب آناليز كرده بودند و همين شرايط را سخت كرد. در سمت مقابل تيم ملي كشورمان تمرينات كمي را كنار هم داشتند و اين آسيب‌زننده بود. در تيم ايران اكثر بازيكنان لژيونر هستند و اين بازيكنان زماني مي‌توانند به اردوي تيم ملي اضافه شوند كه باشگاه‌هاي‌شان اجازه دهند. مدت زماني كه لژيونرها اضافه شدند به تيم ملي خيلي كم بود. بازيكناني هم كه از ليگ به تيم ملي اضافه شدند با توجه به تعطيلي ليگ بدون انجام بازي به اردو پيوستند. تيم‌هاي باشگاهي ما مدت زيادي است كه در فضاي مسابقات باشگاهي نيستند. با توجه به همه اين شرايط به نظرم تيم ملي نتيجه خوبي گرفت.» كارشناس فوتبال كشورمان با اشاره به موقعيت‌هايي كه روي دروازه كره خلق كرديم گفت: «در مجموع با آن گلي كه كاپيتان تيم ملي ايران با ضربه سر وارد دروازه حريف كرد كه جا دارد همين‌جا به او بابت زدن سه گل در مقدماتي جام جهاني تبريك بگويم و دو ضربه‌اي كه توسط سعيد عزت‌اللهي و مهدي طارمي به تيرك دروازه كره‌جنوبي در نيمه دوم زديم، تيم ملي ما فوق‌العاده كار كرد.» 

گلر سابق پرسپوليس و پاس در واكنش به اين سوال كه چه نقص‌هايي در تيم وجود دارد، گفت: «قطعا نواقصي داريم كه مربيان ما و سرمربي تيم ملي هرچه زودتر بايد اين نواقص را برطرف كند، به خصوص در فاصله بين دو دفاع مياني و دروازه‌بان ما يك گپي وجود داشت و تيم ملي كره هم توانست از همين نقطه به گل برسد.»  ايشان شرايط تيم ملي را در مجموع مثبت ارزيابي كرد و افزود: «تيم ملي ما با كره‌جنوبي يك‌سوم راه صعود به جام جهاني را طي كردند. تمام نگاه ما به صعود از دور گروهي در بازي‌هاي جام جهاني است. تيم ملي ما پر از نابغه و بازيكنان مستعد است و اينكه من بسيار به اين تيم ملي اميدوارم و مطمئنم تيم ملي خيلي راحت به جام جهاني صعود مي‌كنم و ان‌شاءالله در جام جهاني هم بتواند از گروه خودش بالا برود.» نيما نكيسا در واكنش به منتقديني كه معتقدند تيم ملي با «شانس» يا «استفاده از خلاقيت بازيكنان» برنده مي‌شود، گفت: «اصلا چنين چيزي ممكن نيست. واقعيت اين است كه ما به نسلي از بازيكنان در تيم ملي برخورديم كه همه ستاره و نابغه هستند و جزو نوابغ فوتبال كشورمان هستند اما قطعا چنين چيزي امكان ندارد كه با شانس يا صرفا بر پايه توانايي بازيكنان يك تيم برنده شود. آقاي اسكوچيچ يك مربي بسيار بسيار زحمتكش است. شايد اسم و رسم مربيان سابق تيم ملي را نداشته باشد اما بسيار انگيزه بالايي براي رسيدن به موفقيت دارد.» 
نكيسا با به ميان كشيدن بحث آمار و ارقام كه نشان‌دهنده موفقيت تيم ملي و كادرفني است، گفت: «من در مورد بحث فني ورود نمي‌كنم و اجازه بدهيد كارشناساني كه از من خيلي خبره‌تر و باتجربه‌تر هستند صحبت كنند. اما من به عنوان فردي كه الان تيم ملي كشورش را با ۱۰ امتياز از ۴ بازي در صدر جدول مقدماتي جام جهاني مي‌بيند بسيار بسيار خوشحالم. ببينيد آمار نشان‌دهنده عملكرد است. مثلا در همين بازي با كره اگر يكي از دو توپي كه به تيرك دروازه كره‌جنوبي زديم وارد دروازه شده بود، قاعدتا ما برنده بازي بوديم و منتقدان هم شايد يك مقدار نظرشان عوض مي‌شد.» ايشان در پايان به دورنماي تيم ملي در جام جهاني اشاره كرد و قطر را محلي براي رنسانس فوتبال ايران دانست. نكيسا گفت: «جام جهاني آينده بسيار نزديك است و فكر مي‌كنم اين جام جهاني يك رنسانسي باشد براي فوتبال ما و تيم ملي ايران بتواند از دور گروهي خود در جام جهاني صعود كند. بسيار اميد دارم اين اتفاق براي نخستين‌بار در تاريخ رخ بدهد چون هم تيم ملي بسيار مستعد است هم شرايط فدراسيون به گونه‌اي است كه تمام هم و غمش را گذاشته براي موفقيت‌هاي خوب و چشمگير تيم ملي.» 


جام جهاني آينده بسيار نزديك است و فكر مي‌كنم اين جام جهاني رنسانسي باشد براي فوتبال ما و تيم ملي ايران بتواند از دور گروهي خود در جام جهاني صعود كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون