• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5056 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۴ آبان

پيدا و پنهان

سهميه تهران از طرح مسكني دولت چقدر است؟

خليل محبت‌خواه، مديركل راه و شهرسازي استان تهران از شرايط ثبت‌نام جديد شهروندان تهراني در طرح نهضت ملي مسكن در ۵ شهر پرند، پاكدشت، هشتگرد، ايوانكي و رباط‌كريم خبر داد. 
وي گفت: بر اساس برنامه ابلاغي وزارت راه و شهرسازي سهميه هر استان براي ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني در فاز اول سال ۱۴۰۰ مشخص و سهم استان تهران ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد پيش‌بيني شده است.
وي افزود: تاكنون كه در روز پنجم هستيم بيش از ۸۹ هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند. وي پايان زمان ثبت‌نام‌ها را ۲۸ آبان ماه اعلام و اظهار كرد: پس از اتمام ثبت‌نام، پالايش متقاضيان آغاز خواهد شد.


تغيير تعرفه‌ها براي  مشتركان پرمصرف گاز 

محمدرضا جولايي، مدير ديسپچينگ شركت ملي گاز ايران با تاكيد بر اينكه هرگونه جريمه براي مشتركان پرمصرف گاز طبيعي طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي اعمال مي‌شود، اعلام كرد كه شركت ملي گاز به ‌دنبال تغيير تعرفه‌ براي آنهاست. 
وي با اشاره به آغاز موج دوم سرما از ابتداي پاييز امسال اظهار كرد: اين موج سرما به احتمال زياد ماندگار است و دماي هوا در همين حد مي‌ماند و حتي پايين‌تر هم مي‌آيد. با توجه به بحث ناترازي بخش انرژي (كه در گاز، برق و ديگر فرآورده‌ها وجود دارد) بايد سه كار انجام دهيم. يكي بحث توسعه منابع توليدي است كه امسال آخرين سكوي گازي كه سكوي فاز ۱۴ و پالايشگاه مربوط به آن است زمستان آماده مي‌شود و توسعه پارس جنوبي تكميل خواهد شد و ديگر در پارس جنوبي توسعه‌اي نداريم.


مدرك تحصيلي ۷۰ درصد شاغلان غيرمرتبط است

عليرضا حاتم‌زاده، معاون سازمان فني و حرفه‌اي گفت: به صورت ميانگين عدم تطبيق مدارك دانشگاهي با گروه‌هاي شغلي بيش از ۷۰ درصد است كه به منزله هدررفت منابعي است كه دولت براي آموزش‌هاي رسمي اختصاص مي‌دهد.
وي اظهار كرد: بر اساس گزارش مركز آمار ايران از افراد شاغل، مشخص شده كه به صورت ميانگين عدم تطبيق مدارك دانشگاهي با گروه‌هاي شغلي بيش از ۷۰ درصد است و حتي در برخي گروه‌هاي شغلي اين عدم تطبيق به بيش از ۹۰ درصد رسيده است. اين مساله باعث هدررفت منابعي است كه دولت براي آموزش‌هاي رسمي اختصاص مي‌دهد و از سوي ديگر نيز فرد ۴ تا ۱۰ سال اقدام به خواندن دروسي كرده كه فقط منجر به هدررفت عمرش شده است و پس از اين دوران وارد مراكز فني و حرفه‌اي مي‌شود و با فردي كه داراي مدرك سيكل است همزمان اقدام به مهارت‌آموزي مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون