• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5058 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۶ آبان

دبل عبدي پرسپوليس را ۶ امتيازي كرد

تنور ليگ، داغِ داغ

گروه ورزش

 

مدت‌ها بود در ليگ برتر فوتبال شاهد شروع خوب همه مدعيان با هم نبوديم. اگر تيمي غير از سه ضلع قهرماني پرسپوليس، استقلال و سپاهان ليگ را با قدرت شروع مي‌كرد همه مي‌دانستند كه اين روند چندان طولاني نخواهد بود و در نهايت باز هم قهرماني بين يكي از اين سه تيم قرار است رقم بخورد. در ۵ فصل اخير هم بيشتر اين تيم پرسپوليس بود كه با يك شروع خوب از همان ابتدا فاصله‌اش را با رقبا زياد مي‌كرد و در نهايت هم جام قهرماني را بالاي سر مي‌برد. امسال اما شرايط متفاوت شده است. 

بعد از اينكه استقلال و سپاهان ليگ را با دو برد متوالي شروع كردند و ۶ امتيازي شدند، پرسپوليس نيز در دومين بازي خود، عصر ديروز دو بر يك نساجي مازندران را شكست داد و مثل دو مدعي ديگر ۶ امتيازي شد. در اين ديدار جذاب و پربرخورد مهدي عبدي توانست براي ميزبان دبل كند و تك گل نساجي را هم كريم اسلامي وارد دروازه حامد لك كرد. 
پرسپوليس در اين بازي با دو مهاجم بازي را آغاز كرد و مثل تمام اين سال‌ها تلاش كرد با حركت از كناره‌ها و انجام كارهاي تركيبي دفاع حريف را باز كند. سرخپوشان در انجام اين وظيفه بسيار موفق عمل كردند و چندين بار دفاع شاگردان ساكت الهامي را باز كردند كه دو مورد از اين موقعيت‌ها توسط مهدي عبدي به گل تبديل شد. عبدي با اين دو گل نشان داد پرسپوليسي‌ها مي‌توانند روي او براي گلزني در اين فصل حساب ويژه‌اي باز كنند. در سمت مقابل نساجي هم يك تيم قدرتمند و با برنامه نشان داد كه چندين بار توانست دروازه پرسپوليس را تهديد كند. نساجي در اين بازي تا آخرين لحظه براي گرفتن امتياز از ورزشگاه آزادي تلاش كرد و بازيكنان ميزبان را تحت فشار گذاشت. تنها نكته‌اي كه مي‌تواند پرسپوليسي‌ها را نگران كند خوردن دو گل در دو بازي پياپي است. گرچه گلي كه پرسپوليس در بازي با فولاد در هفته اول دريافت كرد از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، پنالتي‌اي كه اكثر كارشناسان داوري معتقد بودند به اشتباه اعلام شده، اما باز هم عدم ثبت كلين‌شيت در دو بازي پياپي براي تيمي كه به گل نخوردن شهره بوده چندان جالب توجه نيست.  از ديگر نكات جالب توجه بازي پرسپوليس و نساجي مي‌توان به نحوه مديريت اعتراضات بازيكنان توسط داور مسابقه اشاره كرد. امير عرب‌براقي بارها و بارها با كارت زرد بازيكنان و مربيان معترض را آرام كند. داور اليت فوتبال كشورمان در رقابت عصر ديروز بدون چشم‌پوشي هر كسي را كه نسبت به تصميمات داوري معترض بود با كارت زرد مواجه كرد. 
حالا بيشتر از هر زمان ديگري تنور ليگ داغ شده است. ليگ بيست‌ويكم در همان ابتدا سه مدعي جدي براي قهرماني دارد. البته گل‌گهر را هم داريم كه هر دو بازي ابتدايي خودش را برنده شده است. به اين ترتيب مي‌توان اميدوار بود در ادامه يك رقابت پرهيجان را بين مدعيان شاهد باشيم. اين مساله مي‌تواند روي كيفيت كلي ليگ اثرگذار باشد و تماشاچيان را به تماشاي بازي‌هاي جذاب‌تر و باكيفيت‌تر اميدوار كند. 
در ديگر ديدار ديروز كه بازي پاياني هفته دوم بود آلومينيوم موفق شد سه بر صفر فولاد را در خانه شكست دهد. اين دومين شكست پياپي فولاد و دومين باخت اين تيم با خوردن سه گل است. بدون شك ۶ بار باز شدن دروازه فولادي كه با جواد نكونام يكي از بهترين خطوط دفاعي ليگ را به خودش اختصاص مي‌داد بسيار عجيب به نظر مي‌رسد. 
در پايان هفته دوم ليگ تيم‌هاي سپاهان، گل‌گهر سيرجان، پرسپوليس و استقلال با ۶ امتياز در رتبه‌هاي اول تا چهارم قرار گرفتند. تيم‌هاي آلومينيوم و پيكان هم با ۴ امتياز در رتبه‌هاي بعدي ايستادند. هفته سوم ليگ روز شنبه ۸ آبان با برگزاري ۴ ديدار آغاز مي‌شود كه در مهم‌ترين ديدار استقلال ميزبان تراكتور است. ساير بازي‌ها هم روز دوشنبه برگزار مي‌شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون