• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5058 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۶ آبان

گفت‌وگو با مدير تالار «هنر»

عُمر موتورخانه اين تالار از مدير آن بيشتر است!

مدير تالار «هنر» با ابراز تاسف از اينكه اين تالار در اين سال‌ها بازسازي نشده است، مي‌گويد: موتورخانه تالار دو، سه سالي از من بزرگ‌تر است!
حسين موذن، مدير تالار «هنر» كه در زمينه تئاتر كودك و نوجوان هم فعال است، در دوران كرونا فرصت را غنميت شمرد و دستي به سر و روي اين تالار كشيد اما آن‌گونه كه خودش مي‌گويد مشكلات اين تالار بسيار بيش از اينهاست و به اين راحتي و با اين بودجه‌هاي ناچيز حل نمي‌شود.
او در گفت‌وگو با ايسنا درباره تازه‌ترين وضعيت بازسازي تالار هنر مي‌گويد: كل پرده‌ها و سيستم بالابر را بازسازي كرده‌ايم. پرده‌هاي تالار واقعا كهنه و فرسوده بود و هميشه گروه‌هاي نمايشي از اين بابت گله داشتند. اين مدير هنري با ابراز تاسف از بدقولي پيمانكاراني كه در اين تالار مشغول كار هستند، ادامه مي‌دهد: به ما قول داده بودند بازسازي اين دو بخش كمتر از يك ماه زمان ببرد ولي متاسفانه پيمانكاران عموما بدقول هستند و در اين مورد اخير هم كار را زخمي كردند و حالا مي‌گويند طناب‌هاي سيستم بالابر بايد از خارج از كشور برسد. موذن اضافه مي‌كند: به هر حال حجم كار زياد است و در يك مدت كوتاه جمع نمي‌شود ولي خوشبختانه مشكل فرسودگي پرده براي يك مدت طولاني حل خواهد شد.او با بيان اينكه تعطيلات اجباري كرونايي بهترين زمان براي تعمير و بازسازي مكان‌هايي مانند تالار هنر بوده است، مي‌افزايد: البته حجم كارهاي تالار خيلي بيش از اينهاست چون متاسفانه آخرين تعميرات تالار به دهه 80 برمي‌گردد و مشكل بزرگ‌تر، كمبود بودجه است. در حالي‌كه اگر طي سال‌هاي گذشته اين تعميرات به شكل تدريجي و خورد خورد انجام مي‌شد، تالار امروز اين‌چنين فرسوده نبود و اين حجم از كار انباشت نمي‌شد، ضمن اينكه در سال‌هاي گذشته هم اعتبارات بيشتر بود و هم هزينه‌ها بسيار پايين‌تر. موذن با اشاره به فرسودگي سيستم موتورخانه تالار هنر مي‌گويد: اين موتورخانه دو، سه سالي از من بزرگ‌تر است! هر تابستان و زمستان تن‌مان مي‌لرزد كه چگونه تالار را سرد و گرم كنيم و به همين دليل به دوستان وزارتخانه گفته‌ام دست‌كم چند اسپيليت تهيه كنند تا در كنار سيستم سرمايش و گرمايش تالار بتوانيم از آنها استفاده كنيم.اين فعال تئاتر كودك و نوجوان با ابراز تاسف از بي‌توجهي به اين مقوله ادامه مي‌دهد: تالار كودكان هم مانند خود تئاتر كودك و نوجوان مظلوم است و كسي به آن اعتنايي نمي‌كند زيرا متاسفانه مديران ما شعاري و اهل تبليغات هستند. بازسازي مكان‌هايي مانند تئاتر شهر يا تالار رودكي تبليغات گسترده‌تري دارد ولي با تالار هنر كه ويژه كودكان است كه نمي‌توان تبليغ كرد! از آنجا كه سياست، مساله كودكان نيست، امور مربوط به كودكان هم جاذبه‌اي براي مردان سياست ندارد.
مدير تالار هنر در پايان درباره اجراهاي اين مكان توضيح مي‌دهد: مسلما گروه‌هايي كه اجراي‌شان به دليل تعطيلات متوقف شد، در اولويت هستند. به دليل اين تعطيلات ناچار شديم برنامه نيمه اول سال را به نيمه دوم منتقل كنيم و با گروه‌هايي كه براي 6 ماهه دوم نوبت داشتند، تماس مي‌گيريم تا در صورت تمايل، نيمه اول سال آينده اجراهاي خود را انجام بدهند. البته اميدوارم تعطيلات ديگري در پيش نداشته باشيم كه دوباره همين برنامه‌ريزي هم به‌هم بخورد.به گزارش ايسنا، تالار هنر پيش از انقلاب ساخته شده است. گفته مي‌شود اين تالار در آغاز به عنوان بخشي از دانشگاه هنر كه در مجاورت آن است و براي فعاليت‌هايي مانند باله مورد استفاده قرار مي‌گرفته. از دهه 70 و 80 به تدريج فعاليت اين تالار بر اجراي نمايش‌هاي كودكان متمركز شده و حالا سال‌هاست كه در كنار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، به عنوان يكي از دو مركز تخصصي تئاتر كودك شناخته مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون