• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5060 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ آبان

پيشخوان

عفو 76 محكوم امنيتي و ۱۰۰ اعدامي 

داديار ديوان عالي كشور و مديركل عفو و بخشودگي قوه قضاييه گفت: ۱۰۰ نفر از افراد داراي محكوميت اعدام و ۷۶ محكوم امنيتي جزو عفوشدگان اخير هستند. به گزارش خبرگزاري ميزان، پس از موافقت رهبر انقلاب با پيشنهاد رييس قوه قضاييه مبني بر عفو و تخفيف مجازات 3 هزار و 400 و 58 تن از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح و تعزيرات حكومتي به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (صلي‌الله‌عليه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (عليه‌السلام)، حسين نجفي، داديار ديوان عالي كشور و مديركل عفو و بخشودگي قوه قضاييه با اعلام جزييات اين عفو گفت: ۱۰۰ نفر از افراد داراي محكوميت اعدام و ۷۶ محكوم امنيتي جزو عفوشدگان اخير هستند.

رسيدگي به موضوع اهانت به آيت‌الله صافي‌گلپايگاني

دادستان كل كشور و رييس دادگاه ويژه روحانيت در واكنش به حواشي ايجاد شده در فضاي مجازي پيرامون فرمايشات آيت‌الله صافي‌گلپايگاني مطرح كرد: بايد حوزه نقدِ يك مطلب را كاملا از حوزه اهانت و هتك حرمت جدا كرد و امروز دستور داده شد كه موضوع در هيات نظارت مورد بررسي، پيگيري و رسيدگي قرار گيرد. به گزارش خبرگزاري ميزان، محمدجعفر منتظري از صدور دستور به دادسراي ويژه روحانيت براي پيگيري موضوع خبر داد و افزود: از آنجايي كه شخص منتشركننده اين مطلب، طلبه و مرتبط با حوزه علميه است، رسيدگي به موضوع، در حوزه صلاحيت دادسرا و دادگاه ويژه روحانيت است كه به آن مرجع ابلاغ شده كه ماجرا را در دستور رسيدگي و پيگيري قرار دهد. دادستان كل كشور تصريح كرد: همچنين طبق ماده ۲۷ قانون مطبوعات، رسيدگي به اتهامات شبكه‌هاي خبري كه موضوع اهانت به مرجعيت را منتشر و بازنشر كرده‌اند، در صلاحيت هيات نظارت بر مطبوعات است كه همين امروز دستور داده شد كه موضوع در هيات نظارت مورد بررسي، پيگيري و رسيدگي قرار گيرد و طبق قانون با افراد خاطي برخورد خواهد شد.

همكاري قواي سه‌گانه  براي افزايش نرخ فرزندآوري

معاون اول رييس‌جمهوري از اهتمام جدي دولت براي حمايت از سياست‌هاي جمعيت و افزايش نرخ فرزندآوري در كشور خبر داد و گفت: دولت در خط مقدم برنامه‌ها و سياست‌هاي جمعيت و ترويج فرزندآوري قرار دارد و در اين مسير از اجراي برنامه‌هاي ستاد ملي جمعيت به‌طور جدي پشتيباني خواهد كرد. به گزارش ايرنا، محمد مخبر در نشستي با فعالان حوزه جمعيت و خانواده با اشاره به اينكه خواسته غرب و نظام سلطه كاهش جمعيت و كاهش نرخ فرزندآوري در جمهوري اسلامي ايران است، گفت: سقط جنين بدون تجويز پزشك و دلايل پزشكي اقدامي غيرقانوني و در حقيقت نوعي قتل است كه دستگاه‌هاي مسوول بايد بيش از گذشته بر اين موضوع تمركز كرده و از اين اقدام غيرقانوني و غيرشرعي ممانعت به ‌عمل آورند. او گفت: «خوشبختانه امروز هماهنگي ميان قواي سه‌گانه در بالاترين سطح خود قرار دارد و اين فرصتي استثنايي است تا الزامات اجراي طرح‌هاي مرتبط با جمعيت و فرزندآوري در بودجه‌هاي سالانه لحاظ شود و وظايف و ماموريت‌هاي هر دستگاه براساس برنامه زمان‌بندي مشخص باشد.» معاون اول رييس‌جمهوري از نهادهاي حاكميتي خواست با الگوسازي و تعريف ماموريت‌هايي مشخص براي ترويج فرزندآوري، در زمينه حمايت از افزايش جمعيت و بالا بردن نرخ فرزندآوري پيشقدم باشند.

دانشگاه امام صادق(ع) بناي تربيت وزير و رييس‌جمهوري زن ندارد

صديقه مهدوي‌كني در پاسخ به پرسشي كه آيا هدف اصلي راه‌اندازي اين مركز، تربيت مديران زن براي نظام جمهوري اسلامي بوده، توضيح داد: «هدف ما تربيت زنان براي مشاغلي بود كه در جامعه بدان احساس نياز مي‌شود، از همان ابتدا هم هدف اين نبود پرديس خواهران، وزير و رييس‌جمهور زن تربيت كند اما هدف‌مان تربيت مديران مياني تربيتي براي نظام آموزشي، حقوقي براي نظام قضايي، قانونگذاري و پژوهشي است كه در تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌هاي مرتبط با مسائل زنان حضور فعال داشته باشند.» به گزارش پايگاه خبري-تحليلي خبرآنلاين، اين عضو هيات علمي گروه فقه پرديس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) درباره جزييات فعاليت اين نيروها گفت: «فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه از پرديس خواهران بخشي جذب خود پرديس شده‌اند و برخي در آموزش و پرورش ورود كرده‌اند، برخي عضو هيات‌ علمي دانشگاه‌ها شده‌اند و بعضي در حوزه مباحث قضايي جذب قوه‌قضاييه و كار وكالت شده‌اند. در عين حال بسياري مشغول كارهاي پژوهشي هستند و در عين حال ازدواج كرده و داراي فرزنداني شده‌اند.» او تاكيد كرد: «پرديس براي مشاغلي كه مخصوص بانوان است نيرو تربيت كرده و مي‌كند و در تربيت نيرو براي نوع كارهايي كه مخصوص آقايان است، ضرورتي به ورود نمي‌بيند.» او گفت: «حدود 7 سال قوه قضاييه، در حوزه قضا، نيروهاي خانم جذب مي‌كرد.البته اين جذب نيرو نيز بسيار به سختي انجام مي‌شد. از ابتداي امسال اما محدوديت‌هايي براي ورود خانم‌ها به حوزه قضا و شغل قضاوت در نظر گرفته‌اند كه در نتيجه بار ديگر امكان ترقي در اين حوزه را از زنان گرفته‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون