• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5066 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ آبان

فشار جمهوري‌خواهان بر دولت جو بايدن

ديپلماسي با ايران را كنار بگذاريد

براساس نامه‌اي كه روز پنجشنبه به كاخ سفيد ارسال شده، جمهوري‌خواهان كنگره در حال از‌سرگيري فشارها بر دولت بايدن براي ترك ديپلماسي با ايران در پي حملات پهپادي اخير به پايگاه نظاميان امريكايي در سوريه شده‌اند.
چهارشنبه دو هفته پيش بود كه رسانه‌ها از شنيده شدن صداي انفجار در پايگاه التنف و وقوع حمله هوايي به محل استقرار نظاميان امريكايي در سوريه خبر دادند. پس از آن، «بيل اربن»، سخنگوي سازمان تروريستي «سنت‌كام» در بيانيه‌اي مدعي شد كه اين پايگاه مورد حمله «عامدانه و هماهنگ» قرار گرفته اما هيچ فرد امريكايي بر اثر آن كشته يا مجروح نشده‌‌اند. وي تصريح كرد: «براساس گزارش‌هاي اوليه در اين حمله هم از هواگردهاي بدون سرنشين و هم از آتش غيرمستقيم استفاده شده است.»
البته برخي مقام‌هاي امريكايي پس از اين حمله، اقدام به اتهام‌زني عليه ايران كرده و مدعي شدند كه نيروهاي وابسته به ايران اين حملات را انجام داده‌اند.
به گزارش پايگاه خبري «واشنگتن فري‌بيكن»، ۱۷ عضو جمهوري‌خواه كنگره به رهبري «برايان استيل» نماينده جمهوري‌خواه ايالت ويسكانسين، دولت بايدن را متهم كرده‌اند كه حملات خصمانه فزاينده ايران به امريكا و متحدانش در خاورميانه را با هدف احياي توافق هسته‌اي سال ۲۰۱۵ ناديده مي‌گيرد.
در اين نامه ذكر شده است: «زماني كه تنش‌ها در خاورميانه تشديد مي‌يابد اين اقدام، پيام خطرناكي به دوستان و دشمنان ما ارسال مي‌كند كه ما به برداشتن تحريم‌ها و مذاكره با بزرگ‌ترين كشور حامي تروريسم مي‌پردازيم درحالي‌كه آنها به ما حمله مي‌كنند. اين حمله يادآور ديگري است كه دولت شما با اولويت‌هاي اشتباهي براي وارد شدن به توافق هسته‌اي ايران تنظيم شده است. اگر ايران تمايل داشته باشد با چنين رفتاري درحالي‌كه مذاكرات در حال انجام بوده، رفتار كند، احترامي كه آنها براي هر توافقي كه حاصل مي‌شود زماني كه جوهر آن خشك شود را تصور كنيد.»
اين نمايندگان جمهوري‌خواه در ادامه نامه خود نوشتند: «ما شاهد اين هستيم كه ايران به نيروهاي امريكايي و متحدان ما در خاورميانه حمله مي‌كند حال آنكه فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را افزايش مي‌دهد. اين تهديدات ادامه دارد و دولت شما به تضعيف توانايي ما براي مبارزه با رژيم ايران از طريق برداشتن تحريم‌هاي امريكا ادامه مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون