• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5066 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ آبان

پيدا و پنهان

رسوب 15 هزار تن برنج  در گمركات

مهرداد جمال ارونقي معاون فني گمرك از رسوب 15 هزار تن برنج در گمركات كشور خبر داد كه با وجود اعلام به وزارت جهاد كشاورزي و وزارت صمت به منظور ترخيص آن تصميم‌گيري نشده است. در اين نامه آمده است: در حال حاضر بيش از ۱۵۰۰۰ تن برنج در بنادر و گمركات كشور موجود است كه تتمه برنج‌هاي ترخيص‌شده قبل از ممنوعيت فصلي به صورت درصدي است و به دليل عدم تامين ارز و متعاقب آن عدم ارايه كد رهگيري بانك عامل، قابليت ترخيص پيدا نكرده‌اند.


تزريق مرغ‌هاي وارداتي به بازار

مهدي سلوكانه معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان تهران درخصوص واردات مرغ اعلام كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون بالغ بر ۷۵۰ كانتينر مرغ وارداتي بنا به تشخيص ستاد تنظيم بازار و تحت نظارت‌هاي دامپزشكي وارد كشور شده است كه در اين ميان ۲ كانتينر به علت عدم تطابق با پروتكل‌هاي دامپزشكي ضبط و اجازه مصرف داده نشده است. وي با اشاره به اينكه سلامتي مردم خط قرمز ما است گفت: اين اطمينان خاطر را به مردم عزيزمان مي‌دهم واردات فرآورده‌هاي خام دامي تحت سخت‌ترين پروتكل‌هاي بهداشتي و آزمايشگاهي دامپزشكي وارد كشور مي‌شود و اداره كل دامپزشكي استان تهران، با دقت و ريزبيني زنجيره‌هاي اصلي غذاي مردم را رصد و پايش مي‌كند.

 هزينه سبد معيشت  ۱۲ ميليون تومان شد 

حميدرضا امام‌قلي‌تبار، بازرس مجمع عالي نمايندگان كارگران كشور، درباره مشكلات كارگران گفت: در سال 1400، اقتصاد اقشار آسيب‌پذير جامعه به خصوص كارگران اين سرزمين دستخوش تغييرات دنباله‌داري شده است. در واقع اين تغييرات عمدتا فشارهاي اقتصادي است كه از سنوات قبل و بنا به دلايل مختلفي تاكنون بر دهك‌هاي پايين جامعه تحميل شده و معيشت اقشار آسيب‌پذير و كارگران را به شكل محسوسي هدف قرار داده است. امام‌قلي‌تبار افزود: آمارهاي رسمي حكايت از آن دارد كه بيش از يك‌سوم جمعيت كشور زير خط فقر بوده كه قطعا اين آمار محافظه‌كارانه محاسبه شده و سبد معيشت يك خانوار3.24 نفره كشور ركورد دوازده ميليون تومان را در نورديده است. اينكه رقم مخارج 12 ميليون تومان را با ميانگين درآمد ي حداكثر چهار ميليوني يك خانوار كارگري مقايسه نماييم با هيچ منطقي نمي‌توان استدلال نمود كه اين قشر چگونه با يك‌سوم سبد معيشت مي‌تواند يك ماه زندگي خود را مديريت نمايد؟

قيمت هر شانه تخم مرغ چند؟

براساس مشاهدات ميداني از برخي از خرده‌فروشي‌هاي سطح شهر تهران قيمت هر شانه تخم‌مرغ ۳۰ عددي به وزن دو كيلوگرم ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان و هر عدد تخم‌مرغ ۲۰۰۰ تومان است. البته در برخي مناطق با قيمت كمتر يا بيشتر هم در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌گيرد. همچنين در ميادين ميوه و تربار نيز هرشانه تخم‌مرغ ۳۰ عددي تنظيم بازار با قيمت ۴۳ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ بسته‌بندي شناسنامه‌دار نيز با قيمت ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون