• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5066 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ آبان

اسطوره بلوگرانا هدايت بارسا را به عهده گرفت

بازگشت ژاوي به خانه

گروه ورزش

 

غول لاليگا بعد از اخراج رونالد كومان تصميم گرفته از يك چهره آشناي ديگر در نيوكمپ به عنوان سرمربي استفاده كند. ژاوي پس از اخراج رونالد كومان به عنوان سرمربي دايمي بارسلونا به اين تيم بازگشت. 

دوره ۱۴ماهه نشستن كومان روي نيمكت آبي‌اناري‌ها پس از شكست يك بر صفر تيم مقابل رايو والكانو در ۲۷ اكتبر به پايان رسيد. سرمربي هلندي در نهايت نتوانست مديران و بازيكنان را قانع كند كه مي‌تواند شرايط را تغيير دهد. 
بارسا اكنون در تلاش است با كمك يكي ديگر از اسطوره‌هاي باشگاه شرايط خودش را به تثبيت برساند. ژاوي كه قهرماني در جام جهاني را در كارنامه دارد حالا باشگاه السد را در آستانه جام جهاني قطر ترك كرده و با قراردادي كه تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد به بارسلونا پيوسته است. 
در بيانيه باشگاه بارسلونا آمده است: «باشگاه بارسلونا با ژاوي هرناندز به توافق رسيده است تا او در ادامه فصل جاري و دو فصل ديگر سرمربي تيم اصلي بشود.»
ژاوي هرناندز محصول تيم جوانان بارسا پس از مذاكراتي كه در چند روز گذشته با مالكان باشگاه انجام شد باشگاه فعلي خود يعني السد قطر را ترك كرد. باشگاه بارسلونا ادامه داد: «انتظار مي‌رود ژاوي هرناندز آخر هفته جاري وارد بارسلون شود و روز دوشنبه ۸ نوامبر مراسم معرفي او به عنوان سرمربي جديد تيم اول بارسلونا در رويدادي كه براي عموم در نيوكمپ برگزار مي‌شود انجام خواهد شد. پس از اين رويداد ژاوي در يك كنفرانس مطبوعاتي حاضر خواهد شد. 
در سمت مقابل السد در بيانيه خود نوشت: «مديريت باشگاه با انتقال ژاوي به بارسلونا پس از پرداخت بند درج‌شده در قراردادش موافقت كرد. ژاوي بخش مهمي از تاريخ ما محسوب مي‌شود و ما براي او در آينده آرزوي موفقيت داريم.»
ژاوي يكي از پرافتخارترين بازيكنان تاريخ بارسلوناست كه بين سال‌هاي ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۵ تعداد ۲۵ جام از جمله ۸ قهرماني ليگ و ليگ قهرمانان اروپا را كسب كرده است. 
اين بازيكن اسپانيايي ۷۶۷ بازي براي باشگاه انجام داده و تنها ليونل مسي ركورد بهتري از او به جا گذاشته. او همچنين ۸۵ گل و ۱۸۵ پاس گل به ثبت رسانده. ژاوي در سال ۲۰۱۵ بارسا را به مقصد السد ترك كرد و چهار سال بعد هنگامي كه بازنشسته شد و روي نيمكت تيم قطري نشست، در دومين فصل موفق شد تيم را قهرمان ليگ كند. السد همراه با ژاوي پنج جام ديگر به افتخارات خودش افزود و در نهايت مرد ۴۱ ساله تصميم گرفت در مقطع فعلي به پيشنهاد بارسلونا جواب مثبت بدهد. او متقاعد شده اكنون زمان مناسبي براي بازگشت به نيوكمپ است. او پيشنهادات قبلي را به دليل نداشتن تجربه كافي مربي‌گري رد كرده بود. 
ژاوي يك روز قبل از رسمي شدن پيوستنش به بارسا گفت: «من واقعا مي‌خواهم به خانه بروم. اميدوارم اين اتفاق بيفتد. من قرارداد دارم و اكنون باشگاه‌ها بايد مذاكره كنند. آنها از قبل موقعيت من را مي‌دانستند.» حالا ژاوي به آرزويش رسيده است. 
ژاوي يك انتصاب محبوب بين هواداران بلوگرانا خواهد بود. اما تلاش زيادي براي او لازم است تا بتواند شرايط تيم را پس از شروع ضعيف آنها در فصل جاري تغيير دهد. 
بارسا پيش از اين سه بازي در ليگ از جمله يك شكست دردناك در الكلاسيكو در خانه مقابل رئال مادريد را تجربه كرده است. كومان بالاخره نتوانست به تركيب مناسب پس از جدايي مسي، آنتوان گريزمان و تعدادي ديگر از بازيكنان كليدي در تابستان پيدا كند. خريدهاي جديد باشگاه يعني ممفيس دپاي و اريك گارسيا هم نتوانستند به بهترين سطح خود برسند. درحالي‌كه سرخيو آگوئرو به دليل مشكلات سلامتي مدتي نامعلوم و طولاني از تركيب تيم دور خواهد بود. 
بارسلونا هم‌اكنون در جايگاه نهم لاليگا قرار دارد و در ليگ قهرمانان اروپا هم شرايط خوبي ندارد و خطر حذف شدن بيخ گوشش قرار گرفته. ژاوي اميدوار است كه بعد از پرواز تيم در روز شنبه براي بازي با سلتاويگو يك فرصت چندروزه داشته باشد تا بتواند خودش را در محيط جديد تيم پيدا كند و با شرايط آشنا شود. 
ژاوي بعد از گوارديولا، لوييس انريكه و رونالد كومان چهارمين اسطوره بارسلوناست كه در قرن جديد هدايت بارسلونا را به عهده مي‌گيرد. دو مورد از سه مورد قبلي براي بارسا بسيار عالي عمل كردند. بارسلونا در زمان گوارديولا به اوج قله افتخار رسيد و با انريكه اين راه را ادامه داد. كسب دو بار سه‌گانه اروپا در زمان اين دو سرمربي رقم خورد. اما رونالد كومان خاطره خوب نشستن اسطوره‌هاي باشگاه روي نيمكت تيم را به نابودي كشاند. حال بايد ديد ژاوي در اين نقش چه كار مي‌كند؟ آيا او ادامه‌دهنده راه پپ و انريكه خواهد بود يا مي‌شود يكي مثل رونالد كومان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون