• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5066 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ آبان

تاجيكي‌هاي اوكرايني!

ميعاد نيك

باشگاه پرسپوليس كه پس از اجراي حكم شكايت گابريل كالدرون به پنجره بسته نقل‌وانتقالاتي محكوم شده، در آستانه بسته‌شدن مهلت ترانسفرينگ سازمان ليگ فوتبال ايران به توافق نهايي با ۲ بازيكن نزديك است. سرخ‌پوشان فوتبال پايتخت كه اميد دارند طي ۴۸ ساعت آينده بالاخره تكليف پنجره‌شان مشخص شود، با تصميم كادرفني به پروسه مذاكره با ۲ بازيكن تاجيكستاني وارد شده‌اند و از قرار معلوم، توافقات اوليه هم با وحدت هنانوف و منوچهر صفروف انجام شده و فقط وضعيت پنجره ترانسفرينگ باشگاه و رسمي كردن قرارداد باقي مانده.
يحيي گل‌محمدي در واپسين روزهاي بازار مكاره نقل‌وانتقالاتي به سراغ ته‌مانده‌ها رفته و چاره‌ ديگري هم نداشته. بازيكنان تاجيكي در حالي به فوتبال باشگاهي ايران نزديك شده‌اند كه رقيب سنتي تيم فوتبال پرسپوليس، ۲ مهاجم باكيفيت و خوش‌سابقه فرانسوي را به خدمت گرفته و البته كه خريد خارجي سوم در پست هافبك مياني هم در راه خواهد بود. سرمربي سرخ‌پوشان در پست مدافع مياني و كناري، اقدام به معرفي بازيكنان تاجيك كرده اما همين يحيي گل‌محمدي پيش از بسته شدن پنجره باشگاه، علي نعمتي و علي‌رضا ابراهيمي را براي دفاع وسط و كنار جذب كرد. اين اصرار گل‌محمدي به خريد بازيكن تدافعي آن‌هم در شرايطي كه سن و سال كمال كاميابي‌نيا بالا رفته و رضا اسدي هم هرگز در حد جانشيني مطمئن براي احمد نورالهي نشان نداده، خود جاي تعجب و نقد دارد.
هنوز رقم ابتدايي توافق با تاجيك‌ها مشخص نيست اما آيا ممكن نبود كه جاي ۲ مدافع و با وجود اين ترافيك عجيب، گل‌محمدي به جذب بازيكناني لااقل با مليت فوتبالي برتر در خطوط ديگر مي‌پرداخت؟ براي مثال باشگاه استقلال توانسته ضعف خود را بشناسد و به ترميم آن نقاط با خريدهاي خارجي بپردازد اما پرسپوليسي‌ها ۲ مدافع خوب را در همين تابستان شكار كرده بودند. سطح فوتبال تاجيكستان به خودي خود از فوتبال ما بسيار پايين‌تر است و همين الان اگر تيم ملي تاجيك‌ها با تمامي نفرات رودرروي تيم دوم ملي ايران قرار بگيرد، شكست سختي را متحمل خواهد شد، پس دليل اين انتخاب از سوي گل‌محمدي چيست؟
سرمربي پرسپوليسي‌ها البته در چنين انتخاب‌هايي يد طولايي داشته و با جذب بازيكناني نظير مهدي مهدي‌خاني و آرمان رمضاني، نشان داده كه مي‌تواند تصميمات غيرمنتظره‌اي براي سورپرايز هواداران داشته باشد. شايد هم ماجراي اوكرايني‌هاي زمان سرمربيگري برانكو ايوانكوويچ باز هم در حال تكرار باشد؛ اين‌بار با مليتي متفاوت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون