• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5067 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ آبان

پيشخوان

دستور رييسي به دولتمردان درمورد پاسخ فوري به خبرسازي‌ها
رييس دولت سيزدهم با بيان اينكه دشمنان راهبرد مأيوس كردن مردم را در پيش گرفته‌اند، گفت: آنان از اينكه فضاي اميدواري در كشور ايجاد شده ناراحت و عصباني هستند و با طرح ادعاهاي غيرواقع به دنبال ايجاد يأس در بين آحاد مردم هستند، لذا همه بايد در مقابل اين‌گونه هجمه‌ها، هوشيار باشند. به گزارش ايسنا، ابراهيم رييسي در جلسه هيات دولت با اشاره به طرح شبهات مختلف در رسانه‌ها ازجمله موضوع توجه بعضي از وزرا نسبت به انتصاب بستگان خود، گفت: وزيران و مسوولان اجرايي به خبرسازي و ادعاهاي كذب، بلافاصله پاسخ دهند و اجازه ندهند ذهنيت منفي در جامعه به وجود آيد. او تاكيد كرد: هدف از تكرار شبهات، ايجاد يأس و نااميدي در بين آحاد مردم است و در اين زمينه متاسفانه بعضي‌ها نادانسته با راهبرد دشمن همراهي مي‌كنند. او گفت: مسوولان ضمن اينكه مراقب هستند وارد حاشيه‌هاي كاذب نشوند بايد به افكار عمومي اهميت قايل شوند و به شبهات، پاسخ مستند و مستدل بدهند.


جزييات بازداشت ۱۵ متهم در پرونده تخلف مالي شهرداري كهريزك
رييس حوزه قضايي كهريزك از بازداشت ۱۵ نفر از متهمان درخصوص پرونده تخلفات مالي در شهرداري كهريزك خبر داد و گفت: شهردار اسبق كهريزك نيز يكي از متهمان اين پرونده است و با توجه به اينكه پرونده در حال حاضر در مرحله تحقيقات مقدماتي قرار دارد، احتمال افزايش متهمان وجود دارد. به گزارش خبرگزاري ميزان، آرش ناصر پيرسرايي رييس حوزه قضايي كهريزك از بازداشت ۱۵ نفر از متهمان درخصوص پرونده تخلفات مالي در شهرداري كهريزك خبر داد و عنوان كرد: در اين خصوص پرونده‌اي با عناوين ارتشاء، اختلاس، جعل، كلاهبرداري و موارد ديگر مطرح شده است كه تاكنون منجر به بازداشت ۱۵ نفر از متهمان شده است. رييس حوزه قضايي كهريزك با اشاره به رصدهاي اطلاعاتي انجام شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اين پرونده اظهار كرد: اتهام اين افراد عمدتا، اختلاس، ارتشاء، مذاكره براي اخذ رشوه، موجبات تحقق ارتشاء و كلاهبرداري از شهرداري است. او با بيان اينكه در حال حاضر اين پرونده ۳۲ جلد دارد، گفت: شهردار اسبق كهريزك نيز يكي از متهمان اين پرونده است و با توجه به اينكه پرونده در حال حاضر در مرحله تحقيقات مقدماتي قرار دارد، احتمال افزايش متهمان وجود دارد. پيرسرايي در پايان گفت: برآورد ميزان اختلاس و ارتشاء صورت‌گرفته منوط به انجام كارشناسي است.


هشدار نايب‌رييس كميسيون امنيت‌ ملي نسبت ‌به امنيت غذايي مردم
نايب‌رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: متاسفانه قوانين خوب مجلس در زمينه اختصاص يارانه به كالاهاي اساسي و امنيت غذايي روي زمين مانده است. به گزارش ايلنا، عباس مقتدايي در نشست علني ديروز مجلس با استناد به ماده ۱۱ و ۱۲ ماده ۲۲ آيين‌نامه داخلي مجلس كه درخصوص بهبود روش‌هاي نظارتي است، گفت: متاسفانه امروز بحث ربا در جامعه به شكل شيطاني خودنمايي مي‌كند. نماينده اصولگراي اصفهان در مجلس همچنين گفت: امروز امنيت غذايي مردم مورد تهديد قرار دارد، در كنار تمام اقدامات پسنديده‌اي كه صورت گرفته موانع و مشكلات بسياري داريم، متاسفانه برخي مجبورند پسماند ديگران را مورد تغذيه قرار دهند. اقتدار مجلس اقتضا مي‌كند آن چيزي كه به تصويب مي‌رسد پيگيري شود. مقتدايي تاكيد كرد: متاسفانه قوانين خوب مجلس در زمينه‌هاي مختلف از جمله اختصاص يارانه به كالاهاي اساسي روزي زمين مانده و اگر هم اجرايي شده به صورت ناقص بوده است.


انتقاد يك نماينده از انتصابات فاميلي

نماينده اقليد در مجلس يازدهم، در تذكري به هيات دولت درباره با انتصابات صورت گرفته تا به امروز، گفت: طبق بررسي‌هاي به عمل آمده بيش از ۵۰درصد انتصابات هيچ‌گونه منطق و توجيه قابل‌قبولي ندارند، آسيب‌هاي اين انتصاب بسيار است، مانند انتصاب افراد بدون تجربه، چراكه شاهد بوديم در سِمت معاون وزير افرادي منتصب شده‌اند كه هيچ‌گونه تجربه مديريتي نداشته‌اند. به گزارش ايلنا، مسلم صالحي گفت: بايد انتصابات داراي تجربه و تخصص اما بدون ارتباط به حوزه كاري را به اين نوع انتصابات غيرقابل توجيه افزود، چراكه حتي اجازه حضور افراد باتجربه را در كنار خود نمي‌دهند. كشور ما در شرايطي قرار ندارد كه اجازه دهيم يك معاون وزير چندين ماه وقت صرف شناختن يك معاونت يا وزارتخانه كند. او از انتصاب افراد از بستگان مديران در سطوح مختلف مديريتي به بهانه امين بودن انتقاد كرد و گفت: اين انتصابات مغاير با اصل شايسته‌سالاري است كه جناب آقاي رييسي قول آن را به مردم داده بودند. همچنين قرار بود دولتي فراجناحي تشكيل شود كه بتواند از پتانسيل‌هاي عظيم نيروي انساني و باتجربه و متخصص كشور نهايت استفاده را كنند، اما افراد باتجربه وزارتخانه‌ها به دلايل واهي حذف شدند. صالحي خطاب به وزراي دولت سيزدهم بيان كرد: اگرچه جوان‌گرايي خوب است، اما نه به هر قيمتي! بهتر بود در پست‌هاي حساس افراد باتجربه قرار مي‌گرفتند، اما حتي جوانان باتجربه هم هنوز در هيچ سمتي منتصب نشده‌اند. هر چند كميته انتصاباتي هم براي توجيه اين انتصابات تشكيل شده كه ظاهرا رزومه افراد پيشنهادي را بررسي مي‌كنند، اما خروجي آن وضعيت اسفناك انتصابات است؛ از انتصاب دانشجوي اخراجي در يكي از وزارتخانه‌ها گرفته تا انتصابات سفارشي ديگر.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون