• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5067 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ آبان

اقتصاد بين‌الملل

انتظار نداشتم عربستان  به روسيه جواب دهد
جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا در اظهاراتي اعلام كرد كشورهاي اوپك پلاس توليد نفت را به حد كافي براي تامين نياز امريكا افزايش نخواهند داد و زمينه را براي بررسي گزينه‌هاي مختلف ايجاد كرده‌اند. اين اظهارات جو بايدن در پاسخ به پرسشي درباره استفاده از ذخاير استراتژيك پس از امتناع اوپك پلاس از پذيرش درخواست امريكا براي افزايش بيشتر توليد و تصويب افزايش توليد ماهانه تدريجي به ميزان ۴۰۰ هزار بشكه در روز مطرح شد. رييس‌جمهور امريكا روز شنبه در كاخ سفيد به خبرنگاران گفت: در وهله نخست انتظار نداشتم كه اوپك جواب دهد كه روسيه يا عربستان سعودي جواب دهند. آنها نفت بيشتري توليد مي‌كنند اما اينكه نفت كافي توليد كنند، موضوع ديگري است. جنيفر گرانهولم، وزير انرژي امريكا روز جمعه گفته بود بايدن در حال بررسي گزينه برداشت از ذخاير نفت استراتژيك براي پايين بردن قيمت‌هاي بنزين است. وي در مصاحبه با تلويزيون بلومبرگ گفته بود: ذخاير نفت استراتژيك مطمئنا يك گزينه مطرح است. بايدن درباره برداشت از ذخاير كه در مخازن زيرزميني در تگزاس و لوييزيانا نگهداري مي‌شوند، مي‌تواند هر گونه تصميمي بگيرد.


درخواست انگليس از مايكروسافت براي مبارزه با كلاهبرداري
نمايندگان پارلمان انگليس از شركت مايكروسافت و ساير شركت‌هاي فناوري خواستند سياست‌هاي‌شان براي مبارزه با كلاهبرداري آنلاين را تشريح كنند. توييتر، اسنپ و تيك‌تاك هم درخواست‌هايي براي اطلاعات درباره برنامه‌هاي حفاظت اين شركت‌ها از مصرف‌كنندگان در برابر كلاهبرداري‌ها و درباره درآمدهايي كه از شركت‌هاي تبليغات‌كننده فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري به دست مي‌آورند، دريافت كرده‌اند. اين درخواست‌ها بخشي از تحقيقات جرايم اقتصادي كميته خزانه‌داري پارلمان است كه تاكنون اطلاعاتي را از شركت‌هايي نظير آمازون و آلفابت دريافت كرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، نمايندگان پارلمان انگليس پيش‌نويس لايحه ايمني آنلاين را مورد بررسي قرار داده‌اند كه ممكن است شركت‌هايي مانند فيس‌بوك را براي تاثيرات زيانبار پلتفرم‌هاي‌شان از نظر كيفري مسوول بشناسند.


بازار رمزارزها در وضعيت تركيبي
در ساعات نخست معاملات روز يكشنبه، رمزارزها در وضعيت تركيبي سبز و قرمز معامله مي‌شود. ارزش بازار جهاني رمزارزها در حال حاضر 2.75تريليون دلار است كه 1.06درصد رشد را نسبت به روز شنبه نشان مي‌دهد.با اين حال، حجم كل معاملات در طول 24ساعت منتهي به يكشنبه 14.88درصد كاهش يافته و به 95.35ميليارد دلار رسيده است. بيت‌كوين و اتريوم هر دو با نزديك به 2درصد رشد به ترتيب به قيمت 61هزار و 838دلار و 4هزار و 547دلار معامله مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون