• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5073 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ آبان

اظهارات عجيب نايب‌رييس كميسيون قضايي درباره «چندهمسري» و «حوادث آبان‌ماه 98» بحث‌انگيز شد

طنز تلخ روزگار!

اگر احيانا طي 24 ساعت گذشته سري به ستون پربازديدهاي پايگاه‌هاي خبري-تحليلي فارسي‌زبان داخل و خارج سري زده باشيد، احتمالا ديده‌ايد كه اظهارنظرهايي در خصوص «چند همسري» و «حوادث آبان‌ماه 98»، صدر فهرست اخبار پربازديد روز گذشته قرار گرفته است. اظهارنظرهايي كه اولي از قول يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس يازدهم مطرح شده كه بر اساس آن، اين نماينده مجلس با تاكيد بر «جديت مجلس در خصوص پيگيري طرح اصلاح قانون مهريه» از اين مي‌گويد كه «پيامبر اكرم چندين همسر داشتند، امامان ما هيچ‌ كدام تك‌همسر نبودند» و ادامه مي‌دهد: «بايد براي زنان بالاي ۳۰ سال، دختران بي‌شوهر و طلاق‌هاي متعدد براي دريافت مهريه فكري كنيم؛ بايد الگوهاي ديني خود را مورد توجه قرار دهيم.» حال آنكه خبر دوم كه ناظر است بر «حوادث آبان‌ماه 98» نيز باز نقل‌قولي است از يكي از نمايندگان اصولگراي همين مجلس يازدهم كه طي آن، اين نماينده مدعي مي‌شود يكي از كساني است كه در جريان آن اعتراضات بنزيني، به مردم شليك كرده است!
آنچه اما در ارتباط با اين دو خبر كه هر دو با واكنش شديد افكار عمومي مواجه شد، حايز اهميت و البته محل تامل و تعجب است، اين است كه گوينده هر دو يك نفر است؛ حسن نوروزي، نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس يازدهم. اين نماينده نزديك به جبهه پايداري در مجلس يازدهم در گفت‌وگويي مختصر با پايگاه خبري-تحليلي ديد‌بان ايران، در واكنش گفته است: «يكي از كساني كه به مردم شليك كرد، من بودم؛ ما كشتيم! حالا چه كسي مي‌خواهد ما را محاكمه كند؟!» او همچنين در ادامه گفته است: «طرف آمده بانك را آتش زده است و ما هم او را كشتيم؛ چه كسي را مي‌خواهيد محاكمه كنيد؟!» 
اين نماينده اصولگراي مجلس البته در انتهاي اين مصاحبه، اين ادعا را «شوخي» عنوان و تاكيد كرده كه صرفا به قصد مزاح اين جمله را به زبان آورده است. با اين همه شوخي با موضوعي كه با جان چند صد شهروند ايراني مربوط است، خود به اندازه كافي عجيب و دور از انتظار است؛ دست‌كم آنقدر عجيب و دور از انتظار كه موج انتقاد كاربران در رابطه با اين اظهارنظر نماينده اصولگرا عجيب و دور از انتظار نباشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون