• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5073 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ آبان

پيدا و پنهان

پيش‌بيني رييس بانك مركزي از آينده بازار ارز
علي صالح‌آبادي، رييس ‌كل بانك مركزي ضمن اشاره به اينكه وضعيت درآمدهاي ارزي كشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاري كشور نسبت به قبل بهبود پيدا كرده است، گفت: رفع تعهد ارزي از واردكنندگان براي ما بسيار اهميت دارد و جزو سياست‌هاي بانك مركزي است. طبق اعلام بانك مركزي، وي ادامه داد: در هفت ماه و نيم ابتدايي امسال نسبت به كل سال گذشته، عرضه ارز در سامانه نيما بيشتر انجام شده و اين موضوع حاكي از آن است كه وضعيت درآمدهاي ارزي كشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاري كشور نسبت به قبل بهبود پيدا كرده است. ورود ارز به كشور يك نقطه مثبت بوده و اين سياست را حتما تداوم خواهيم داد. صالح‌آبادي با تاكيد براينكه ارز حاصل از صادرات نفت، ميعانات و گاز نيز در بازار عرضه مي‌شود، اظهار كرد: مشكلات و موانع يكسري از وجوهي كه در خارج از كشور محدوديت استفاده داشت، رفع مي‌شود و تاكنون وضعيت خوبي در اين زمينه وجود دارد. باز شدن اين موضوع هم توانسته به ميزان عرضه ارز ما در بازار كمك كند. وي گفت: در بازار متشكل ارزي عرضه و تقاضا به شكل متعادلي وجود دارد و آن را نيز تقويت مي‌كنيم و فكر مي‌كنم بازار ارز وضعيت متعادلي را در آينده داشته باشد.


اختصاص زمين در 520 شهر  براي طرح مسكني دولت
محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: طبق جديدترين آمار‌هاي اعلام ‌شده ۱۱ كلانشهر ديگر به فهرست شهر‌هايي كه متقاضيان مي‌توانند در آنجا ثبت‌نام كنند، اضافه شده است. وي با بيان اينكه در اين مرحله از ثبت‌نام حدود ۵۲۰ شهر براي ساخت واحد‌هاي طرح ملي مسكن جانمايي شده است، گفت: به مرور با توجه به تامين زمين در شهر‌هاي مختلف امكان ثبت‌نام فراهم مي‌شود و با توجه به آمار‌هاي اعلام شده در همين ۵۲۰ شهر حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه به نظر مي‌رسد تا ۲۸ آبان ماه كه آخرين مهلت ثبت‌نام در اين طرح است تعداد ثبت‌نام‌كنندگان به ۲ ميليون نفر برسد.


فاسد شدن ۵ هزار تن ذرت  دپو شده در گمرك
مهرداد جمال ارونقي، معاون فني گمرك گفت: پنج هزار تن ذرت در بنادر شمالي و جنوبي كشور يا انبارهاي مراجع تحويل‌گيرنده، ظرف سال‌هاي ۹۲ تا ۹۹ دپو شده‌اند كه در حال حاضر همه آنها فاسد شده و بايد هر چه زودتر فكري به حال اين محموله‌ها شود. وي ادامه داد: گمرك بارها در خصوص امكان فساد كالاهاي اساسي موجود در بنادر و گمركات به مراجع ذي‌ربط در دولت گذشته هشدار داده بود، اما متاسفانه هيچ توجهي به هشدارهاي اين سازمان طي سال‌هاي ۹۸ و ۹۹ نشد و نتيجه‌اش امروز فاسد شدن اين حجم از كالاهاي اساسي است.ارونقي افزود: علاوه بر موارد فوق دو هزار و ۸۱۷ تن جوي دامي هم در ماه‌هاي پاياني سال ۹۹ وارد كشور شده و در سال ۱۴۰۰ اظهار، اما به دليل عدم تامين ارز، در آستانه فساد قرار گرفته است.


فروش كالا بالاتر از نرخ مصوب جرم است

حشمت‌الله عسگري، معاون استاندار تهران گفت: فروش كالاهاي اساسي بالاتر از نرخ مصوب، تحت هر شرايطي جرم است. عسگري با اعلام اينكه هيچ كمبودي در تامين كالا‌هاي اساسي نيست و نرخ‌هاي جديد 25 قلم كالاي اساسي مورد نياز مردم، مورد توافق همه توليدكنندگان و ساير ذي‌نفعان قرار گرفته است، گفت: ديگر هيچ دليلي براي كمبود عرضه و گران‌فروشي در بازار مصرف نيست و با متخلفان برخورد خواهد شد.


نوسانات قيمت مرغ  تا ۱۰ روز آينده برطرف مي‌شود

ايوب فصاحت، رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران اظهار داشت: در بازديد انجام شده از مراكز عمده مرغ در پايتخت، در برخي مراكز نوسانات قيمت مشهود بود. وي تاكيد كرد: بنا داريم با واردات و توليد مناسب گوشت مرغ از استان‌هاي شمالي و همجوار اين نوسان قيمت برطرف شود. فصاحت افزود: علاوه بر واردات و نظارت دقيق بر قيمت‌ها، بايد به‌طور جدي با متخلفان در اين حوزه برخورد شود. رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران ادامه داد: قيمت مصوب هر كيلو گوشت مرغ منجمد 20 هزار تومان و گوشت مرغ غير منجمد نيز 31 هزار تومان و نرخ بالاتر از اين قيمت گران‌فروشي است.


وام مسكن چند؟

بررسي آخرين قيمت‌هاي تسهيلات مسكن از كاهش قيمت اين اوراق نسبت به حدود يك ماه قبل حكايت دارد. به‌طوري كه متاهل‌هاي ساكن پايتخت براي اخذ اين اوراق بايد بيش از ۷۵ ميليون تومان پرداخت كنند. بررسي آخرين وضعيت قيمت اوراق مسكن نشان مي‌دهد كه هر برگ اوراق تسهيلات مسكن در فروردين، ارديبهشت و خرداد سال گذشته به ترتيب ۷۸ هزار و ۷۰۰، ۷۸ هزار و ۶۰۰ و ۷۸ هزار و ۷۰۰ تومان قيمت دارند. هر برگ از اوراق تسهيلات مسكن بانك مسكن در تير و مردادماه و شهريور سال گذشته نيز با قيمت‌هاي ۷۸ هزار و ۲۰۰، ۷۸ هزار و ۶۰۰ و ۷۸ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد مي‌شود. همچنين اين اوراق درهر كدام از ماه‌هاي مهر و آبان و آذر ۷۸ هزار و ۷۰۰، ۷۸ هزار و ۶۰۰ و ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان قيمت دارند. اوراق تسهيلات مسكن در دي‌ و بهمن سال گذشته با قيمت ۷۸ هزار و ۶۰۰ و در اسفندماه نيز با قيمت ۷۸ هزار و۴۰۰ تومان معامله مي‌شود

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون