• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5077 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۹ آبان

خطر سندرم پس از حادثه، مدافعان حوزه سلامت را تهدید می‌کند

ريیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه ای به ريیس جمهوری، بر رسیدگی فوری به سه خواسته مهم پرستاران در دوران کرونا تا روز پرستار تاکید کرد. محمد میرزابیگی در بخش‌هایی از این نامه نوشته است: « دو سال سخت و نفسگیر از زمان مبارزه با کرونای منحوس گذشت.علی‌رغم تقدیم ۱۵۰ شهید و ابتلای بالغ بر ۱۴۰ هزار پرستار و تقدیم حدود ۹ هزار جانباز کرونایی،بسیاری از این مدافعان عزیز سلامت علاوه بر تقدیم جان، سلامتی و حیات خود؛ گاهی همسر، فرزند، پدر و مادر خویش را نیز در این مبارزه از دست دادند. نامه اخیر (۱۰۰۷/۱۰۷۶) مورخه 23 آبان 1400  وزیر محترم بهداشت به دفتر حضرت‌عالی و محتوای آن؛ هم نشان از تلاش مشابه ایشان برای انعکاس مطالب و مشکلات مدافعین سلامت به حضرت‌عالی دارد و گویا به تنهایی هنوز نتوانسته‌اند مشکلی را از مدافعین سلامت حل کنند. از شما انتظار داریم که به برخی مسوولان محترم اجازه ندهید تا کاری کنند که این مبارزین بی‌بدیل و بی‌تکرار تاریخ وطن، این روزها برای دفاع از حق خود؛ خودشان به صحنه بیایند! در کدام آزمون استخدامی در سایر دستگاه‌ها، کسی جرات می‌کند نه در بخش ویژه کرونایی بیمارستان‌ها بلکه فقط یک شب يا روز با یک بیمار کرونایی بد حال در یک اتاق لوکس فقط هم‌نشین شود واستراحت کند؟ تنها شغلی که تعطیل نشد که هیچ؛ لیکن خدماتش چندصد برابر ظرفیتش شد، کدام شغل بود؟ علی‌رغم همه رشادت‌ها و ایثارگری‌های این جماعت از جان گذشته؛ نه تنها مسوولین فعلی در عمل هیچ‌گونه قدرشناسی نمی‌کنند، بلکه درمقابل چشم باز و تعجب و تاسف مدافعین سلامت؛ با تسری برخی مزایا مثل فوق‌العاده خاص به مشاغلی که به هیچ عنوان کل دوره خدمتی آنان با یک سال خدمات مدافعین سلامت، قابل مقایسه نیست باعث شده تا مدافعین سلامت با احساس‌عدم قدرشناسی از سوی مسوولان؛ خود رأسا دست به کار شوند و کم‌کم اعتراضاتی شکل بگیرد که قطعا نه خواسته قلبی این عزیزان نه نظام پرستاری و نه خواسته هیچ دلسوزی در کشور و نظام اسلامی‌مان نیست. مستدعی است حضرت عالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و نقطه امید مدافعان سلامت و منتخبین قانونی آنها عنایت فرمایید که کمیته‌ای متشکل از دفتر حضرت عالی، نظام پرستاری، سازمان برنامه و وزارت بهداشت، رفاه و دفاع و... شکل بگیرد و به مسائل مربوط به مدافعین سلامت در حوزه‌های دولتی و غیر دولتی؛ کشوری و لشکری رسیدگی و برای حل آنها برنامه‌ریزی کند،  موضوعاتی چون اعطای فوق‌العاده خاص، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی، تمدید طرح، ۸۹ روزه و... هر نیرویی که در دوره کرونا؛ در بالین کار کرده بدون فوت وقت تغییر وضعیت پیدا کند. 
(با دستورالعملی که همین کمیته تهیه می‌کند) و همچنین قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از روز پرستار امسال اجرا شود و بیش از این به تاخیر نیفتد. 
 اعطای امتیازات ایثارگری برای آسیب‌دیده‌ها و همین‌طور خانواده‌های معظم شهدای نظام سلامت نیز جزو مواردی است که در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته و به خصوص در ابعادی چون (اضافه حقوق کرونا) اعطای فوق‌العاده سختی کار کرونا و اعطای مرخصی‌های اجباری به همراه برنامه‌های تفریحی و گردشگری که باعث بازسازی اوضاع روحی روانی مدافعین سلامت باشد، تاکنون در کشور ما اصلا به آنها پرداخته نشده و نگرانی‌های جدی وجود دارد که عوارضی چون سندرم پس از سوانح و حوادث سراغ مدافعین سلامت بخش‌ها و مراکز کرونایی بیاید که برای خودشان، محل کارشان و جامعه مشکل‌ساز باشد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون