• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5079 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱ آذر

پيدا و پنهان

هر گردشگر چقدر برای ایران پول می‌آورد؟
علی‌اکبر عبدالملکی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می‌گوید برای جایگزین کردن درآمدهای نفتی، بهترین گزینه صنعت گردشگری خواهد بود. او اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که در عرصه جهانی، ۱۱ درصد از کل اشتغال کشورها در حوزه گردشگری تعریف شده است و در ایران نیز این عدد پایین نیست. از این رو فعال کردن ظرفیت‌های ایران در این حوزه باید به عنوان یک اولویت جدی در نظر گرفته شود. وی با بیان اینکه با پایان یافتن ذخایر نفتی، بهترین گزینه توسعه صنعت گردشگری خواهد بود، توضیح داد: برآوردها نشان می‌دهد که ورود هر گردشگر خارجی به ایران، حدود 1000دلار ارزآوری برای کشور دارد و در شرایطی که ما با محدودیت‌های تحریمی مواجه هستیم، این فرصتی مطلوب برای دسترسی به منابع ارزی جدید است.


پیشنهاد عجیب برای جبران زیان سهامداران بورس
محمد خدابخشی، نایب‌ريیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی به سهامداران خُرد در قبال قرارگرفتن سهام به ‌عنوان وثیقه خبر داد. وی با اشاره به ضرر و زیان سهامداران خرد در بازار سرمایه گفت: با توجه به ضرر سهامداران حقیقی خرد در بازار سرمایه، در جلسه با ريیس سازمان بورس پیشنهاد دادم در قبال ارزش تابلو سهامی به‌عنوان وثیقه لحاظ، تا وام قرض‌الحسنه‌ای بین 50 تا صد میلیون تومان به آنها پرداخت شود. نایب‌ريس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این وام با بازپرداخت سه تا پنج‌ساله می‌تواند بخشی از ضرر این افراد را جبران و به این سهامداران خرد کمک کند و در مقابل از سهام این افراد می‌توان به‌عنوان وثیقه استفاده کرد.


کاهش ۱۲درصدی  درآمدهای گمرکی در سال ۹۹
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی عملکرد قانون بودجه و عملکرد مالی دولت در سال ۱۳۹۹ پرداخت. در این گزارش تصریح شده: سهم واگذاری دارایی‌های مالی یا انتشار اوراق مالی اسلامی که منابع ناپایدار درآمدی بودجه محسوب می‌شوند حدود ۴۲ درصد منابع بودجه عمومی را شامل می‌شود. کسری تراز عملیاتی بودجه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۷۱ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل از آن ۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و رقمی بی‌سابقه در تاریخ بودجه‌ریزی کشور بوده است. در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح شده: در سال ۱۳۹۹ عملکرد درآمدهای دولت با احتساب واگذاری‌ها و مجوزهای حین سال برابر با ۹۸ درصد میزان مصوب بوده است. سهم درآمدهای مالیاتی از کل منابع وصولی دولت در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۳۶ درصد است که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۲۸ درصد رشد داشته است. وصولی گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ با کاهش ۱۲ درصدی همراه بوده است.


برخورد با ورود قطعات کالاهای کره‌ای به کشور
علی مویدی خرم‌آبادی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به شیوه جدید قاچاق کالا، گفت: اقدامات لازم برای برخورد با ورود قطعات کالاهای کره‌ای به کشور از نقطه صفر مرزی تا داخل کشور انجام شده است.  وی اظهار داشت: یکی از شیوه های واردات قاچاق کالاهای خارجی، ورود قطعات به داخل است که با سرهم کردن آنها تبدیل به کالای نهایی و قابل عرضه در بازار می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه این شیوه به میزان قابل توجه در کشور اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: برای کاهش این نوع قاچاق، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و اقدامات پیشگیرانه برای عدم ورود و اقدامات مقابله‌ای در جهت برخورد با ورود این قطعات از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور در مبادی مختلف طراحی شده تا برخورد مناسب با آن صورت بگیرد.


معرفی تنها مرجع رسمی ثبت‌نام وام ازدواج
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌طور مستقیم نسبت به ثبت‌نام خود در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی اقدام کنند.  در این راستا مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز در حساب کاربری خود در تويیتر تاکید کرد: متقاضیان دریافت وام ازدواج به سامانه ve.cbi.ir مراجعه کنند، همچنین این سامانه ارتباطی با هیچ‌یک از سایت‌های فعال در این زمینه ندارد.  براساس این گزارش، از ابتدای امسال تا ۲۳ آبان ماه امسال، بیش از ۶۳۹ هزار و ۶۹۵ نفر و به مبلغ ۵۵۳ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند و تعداد ۲۰۸ هزار و ۷۲ نفر نفر نیز متقاضی در صف برای استفاده از تسهیلات یادشده هستند.


ترخیص لوازم خانگی بوش غیرقانونی است
مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، در نامه‌ای به بازپرس شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ (جرایم کارکنان دولت) تهران، جزيیات پرونده واردات لوازم خانگی بوش را اعلام کرد.
معاون گمرک گفت: از نظر گمرک واردات لوازم خانگی بوش با مفاد قوانین موضوعه مغایرت داشته و محموله مزبور تا تعیین تکلیف دقیق، قانونی و پاسخ شفاف به سوالات ارائه شده، قابلیت ترخیص نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون