• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5082 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر

شأن وزير ورزش كل‌كل با سرمربي يك باشگاه نيست

دوست داري بابا حميد باشي!

علي ولي‌اللهي

 

روزي كه بر مسند وزارت ورزش نشستيد در همين صفحه ورزش روزنامه اعتماد از شما خواهش كرديم اشتباهات وزيران قبلي ورزش را تكرار نكنيد. شما قطعا آن مطلب را نخوانديد و احتمالا اين يكي را هم نمي‌خوانيد، چراكه به گفته خودتان بايد تمام وقت در خدمت ورزش كشور باشيد! نمي‌خوانيد و مقابل دوربين‌ها خطاب به سرمربي پرسپوليس مي‌گوييد: «خواهش مي‌كنم مسائل فني تيم را بعضي‌ها بي‌خودي به مسائل مديريتي ربط ندهند. كجاي دنيا نتايج فني يك تيم به مديريت مربوط مي‌شود كه اينجا مربوط شود؟ اينها بهانه است و خواهش مي‌كنم جامعه ورزش وارد اين حاشيه‌ها نشود. در ورزش قرار نيست همه ببرند پس كي قرار است مساوي كنيم؟ كي قرار است تيم ببازد؟ در ورزش بالاخره برد و باخت وجود دارد و هميشه مساوي نداريم. اميدوارم با فرهنگ‌سازي هم ظرفيت باخت داشته باشيم، هم ظرفيت تساوي و هم ظرفيت برد؛ اينها زيبايي‌هاي ورزش هستند و مهم آن اتفاقي است كه ما با داشتن يك باشگاه نور اميد را به هم‌ميهنان عزيزمان مي‌تابانيم.»
ما براي ثبت در تاريخ تكرار مي‌كنيم. آقاي سجادي! چند ماه پيش از شما خواهش كرديم، كاري كنيد كليدواژه وزير پرسپوليسي-استقلالي از ادبيات فوتبالي ايران حذف شود. راهكار هم ارايه داديم. گفتيم اگر قصدي براي خصوصي‌سازي اين دو باشگاه نداريد، زودتر اعلام كنيد و بعد از آن نگاه كلان مديريتي داشته باشيد و از دخالت در مسائل ريز دو باشگاه بپرهيزيد. گفتيم كاري نكنيد پاي شما به كل‌كل‌هاي هواداري باز شود. حال شما نه تنها تكليف مساله خصوصي‌سازي دو باشگاه را مشخص نكرديد و نه تنها نگاه كلان مديريتي نداريد كه برمي‌گرديد جواب سرمربي پرسپوليس را با نيش و كنايه مي‌دهيد؟ اين جايگاه وزير ورزش است؟ اين شكلي قرار بود خاطره بابا مسعود و بابا محمود را به فراموشي بسپاريد؟ 
مي‌پرسيد كجاي دنيا مسائل مديريتي و نتايج فني به هم مرتبط مي‌شوند؟ جوابش واضح است؛ همه جاي دنيا. اينكه شما نمي‌دانيد مسائل مديريتي چه تاثيري در نتايج مي‌گذارد با توجه به اينكه خودتان ورزشكار بوديد بسيار عجيب است. عجيب و البته ترسناك. ترسناك از اين جهت كه شما مديريت ورزش كشور را در اختيار داريد و در عين حال معتقد هستيد مسائل مديريتي تاثيري در نتايج ورزشكاران و تيم‌ها ندارد. اين يعني يا نتايج ورزش كشور را به امان خدا مي‌سپاريد يا در صورت كسب نتايج ضعيف هيچ مسووليتي را به گردن نمي‌گيريد. بله! نتايج پرسپوليس و استقلال در وهله اول و دوم و حتي سوم به شما مربوط نمي‌شود، اما شما با اين حرف‌ها وضعيت دو تيم را به خودتان مربوط مي‌كنيد!
شما بفرماييد كجاي دنيا وزير ورزش با ادعاي خدمت به تمام ورزش كشور خودش را وارد جنگ لفظي با هواداران يك تيم مي‌كند؟ مسعود سلطاني‌فر را نديديد؟ تازه ايشان حتي يك‌بار هم اين طور صريح مقابل سرمربي يكي از دو تيم سرخابي قرار نگرفت. 
آقاي سجادي گويا قرار است تمام داستان‌هايي كه در سال‌هاي گذشته داشتيم را يك‌بار ديگر با حضور شما از نو مرور كنيم. گويا شما هم خيلي دل‌تان مي‌خواهد در تيتر رسانه‌ها باشيد و هم بدتان نمي‌آيد از جانب برخي هواداران بابا حميد خطاب شويد. مي‌فرماييد فوتبال برد و باخت و مساوي دارد و مهم زيبايي‌هاي اين ورزش است و اميدي كه در دل تماشاچيان ايجاد مي‌كند. به خدا كه ما هم همين را مي‌خواهيم اگر شما بگذاريد. باور كنيد ما هم آرزو داريم يك روز بيايد كه سرخابي‌هاي پايتخت دو مجموعه مستقل از هم باشند و هر كس جوابگوي تصميات و نتايج خودش باشد. آن روزي كه هر بحثي در مورد اين دو تيم شكل مي‌گيرد صرفا فوتبالي باشد. اين شما هستيد كه نمي‌گذاريد اين اتفاق بيفتد. در دوره مسعود سلطاني‌فر هزار بار نوشتيم و در دوره شما هم هزار بار مي‌نويسيم كه لطفا بي‌خيال اين دو تيم بشويد. بي‌خيال اين دو تيم بشويد تا شايد بتوانند نفس بكشند. 
محض اطلاع‌تان بايد عرض كنم در همان دقايقي كه شما وارد جنگ لفظي با سرمربي يك تيم شده بوديد و به او مي‌گفتيد: «جنبه باخت داشته باش» تيم الهلال عربستان چهارمين قهرماني‌اش را در ليگ قهرمانان آسيا جشن گرفت. الهلالي كه مثل سرخابي‌ها تيم دولتي به حساب مي‌آيد. الهلالي كه گران‌ترين تيم آسياست و مي‌تواند ميزباني دور پاياني ليگ قهرمانان آسيا را بگيرد. الهلالي كه از حضور تماشاگران مرد و زن در استاديوم بهره مي‌برد و ساير تيم‌هاي آسيايي را تحقير مي‌كند. الهلال عربستان! عربستاني كه فدراسيون فوتبالش بعد از قهرماني الهلال يك چك ۵۰۰ هزار دلاري داد به AFC محض دستخوش! شما بفرماييد جز كل‌كل با سرمربي پرسپوليس و هواداران اين تيم به عنوان متولي دو باشگاه بزرگ ايراني چه كاري انجام داديد؟ شما حتي نمي‌توانيد كمك كنيد سرخابي‌ها نقل و انتقالات مالي‌شان را به درستي انجام دهند. گرفتن ميزباني و قهرماني در آسيا پيشكش. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون