• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5091 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر

رونمايي پرسپوليس از قرارداد ۳۳۰+۳۰۰ ميلياردي با كارگزار جديد

آرايشگري با موهاي ژوليده و صورت نامرتب

گروه ورزش

صبح يكشنبه باشگاه پرسپوليس از كارگزار جديدش رونمايي كرد. انتخاب اين كارگزار كمي بيش از اندازه به طول انجاميد و در حالي كه هشت هفته از شروع ليگ گذشته بود انجام شد. زمستان سال گذشته پرسپوليس با آتيه‌داده‌پرداز كارگزار قبلي باشگاه فسخ كرد.در اين رونمايي كه به صورت اختصاصي از يوتيوب باشگاه پرسپوليس پخش مي‌شد مجيد صدري سرپرست باشگاه پرسپوليس اعلام كرد كارگزار جديد با رقم ۳۳۰ ميليارد به اضافه ۳۰۰ ميليارد حق پخش كار را انجام خواهد داد. صدري ادامه داد اين قرارداد سه‌ساله در صورتي براي سال‌هاي آينده عملي خواهد شد كه كف درآمد پرسپوليس ۲۰ درصد افزايش پيدا كند، يعني بدون حق پخش، قرارداد سرخپوشان براي سال دوم به ۳۹۶ ميليارد و سال سوم به ۴۷۵ ميليارد خواهد رسيد.

طبق گفته سرپرست باشگاه پرسپوليس از ۳۳۰ ميلياردي كه قطعي در اختيار پرسپوليس قرار مي‌گيرد ۲۲۰ ميليارد مبلغ پايه است و ۱۱۰ ميليارد مربوط به تبليغات محيطي مي‌شود. حميد سجادي وزير ورزش روز شنبه اعلام كرده بود كه تبليغات محيطي از اين پس در اختيار باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت. نام شركتي كه به عنوان كارگزار جديد باشگاه پرسپوليس معرفي شده «ايده‌پويان‌ماژ» است. شركتي كه خودش را شركتي در زمينه تبليغات محيطي و خدمات ديجيتال ماركتينگ معرفي كرده است. شركت ايده‌پويان‌ماژ در ويدئوهاي معرفي خودش اعلام كرده از سال ۹۲ مشغول به اين كار بوده است. سايت اين شركت به عنوان اصلي‌ترين پايگاه اطلاع‌رساني روز گذشته تا ظهر اصلا فعال نبود و مرورگر هنگام مراجعه به آن با خطا مواجه مي‌شد! بعد از اينكه سايت فعال شد هم تنها پوسته سايت و چند لوگوي تجاري توي صفحه به چشم مي‌خورد. همچنين خبري در مورد مهم‌ترين اتفاق شركت كه همكاري با پرسپوليس است وجود نداشت. لينك‌هاي توي سايت هم غير فعال بود به شكلي كه به نظر مي‌رسيد سايت در كوتاه‌ترين زمان ممكن بالا آمده تا فقط باشد. همچنين در سايت شركت «نشان‌ملي‌ثبت» مخصوص به رسانه‌هاي ديجيتال در حالت وضعيت بررسي قرار داشت كه نشان مي‌دهد سايت شركت فعال نبوده. 
پيج اينستاگرامي اين شركت كه قراردادي ۳۳۰ ميلياردي با پرسپوليس بسته و خودش را يك شركت معتبر معرفي مي‌كند تا پيش از اعلام ثبت قرارداد با پرسپوليس تنها ۵۰۰ دنبال‌كننده داشت كه براي شركتي در حوزه تبليغات عجيب به نظر مي‌رسد! معمولا شركت‌هاي فعال در حوزه ديجيتال ماركتينگ و تبليغات براي نشان دادن كيفيت كار خودشان ، پيج‌هاي قدرتمند با مخاطبين زياد دارند. 
ويدئوها و عكس‌هايي كه شركت در پيج رسمي‌اش منتشر كرده نيز بسيار ابتدايي و ساده است و هيچ نشاني از خلاقيت ندارد. عجيب‌تر اينكه پيج شركتي كه مدعي است با بزرگ‌ترين برندهاي ايران كار كرده همين چند ماه پيش راه افتاده است تا اين سوال به وجود بيايد كه چطور يك شركت تبليغاتي تا چند ماه پيش در فضاي اينستاگرام كه اصلي‌ترين فضا براي فعاليت‌هاي شركت‌هاي اينچنيني است اصلا كار نمي‌كرده؟در بخش «مشتريان ما» كه در هايلايت‌هاي پيج شركت به چشم مي‌خورد نيز تنها يك شركت توليد‌كننده روغن وجود دارد و خبري از «مشتريان» نيست. كاري كه ايده‌پويان‌ماژ براي اين شركت انجام داده نيز نصب سه تابلوي تبليغاتي در يكي از هايپراستارهاي سطح شهر بوده و در اين ميان چيزي به نام تبليغات خلاقانه و كارهاي باكيفيت ديده نمي‌شود. در نهايت بايد به اين نكته اشاره كرد كه ايده‌پويان‌ماژ براي عقد قراردادي به اين اهميت هيچ تمهيدي براي توليد عكس و فيلم نينديشيده بود و در صفحه رسمي‌اش ويدئوي يك خبرگزاري‌ از اين نشست را آپلود كرد! در حالي كه قاعدتا اين شركت مي‌بايست حداكثر استفاده تبليغاتي را از اين فرصت در وهله اول براي خودش مي‌برد و عكس‌ها و فيلم‌هاي اختصاصي و جذاب توليد مي‌كرد! اما آنها ويدئويي با لوگوي خبرگزاري‌هاي ديگر را در صفحه شركت بارگذاري كردند. 
هدف از نوشتن اين متن، زير سوال بردن توانايي‌هاي يك شركت تبليغاتي نيست. هر شركت تبليغاتي و غير تبليغاتي مي‌تواند هر طور كه علاقه دارد فعاليت كند اما سوال اينجاست كه «آي‌پي‌ماژ» مي‌تواند از پس همكاري با برند پرسپوليس بربيايد يا خير؟ آيا مجيد صدري تمام جوانب را در همكاري با اين كارگزار جديد سنجيده يا نه؟ چرا كه تقريبا همه اين ترديدها هنگام عقد قرارداد پرسپوليس با آتيه‌داده‌پرداز هم وجود داشت و در نهايت همه ديدند آن قرارداد به كجا ختم شد. سرپرست باشگاه پرسپوليس اعلام كرد اين شركت تضامين لازم بانكي را تا سه هفته آينده در اختيار باشگاه و سازمان ليگ قرار مي‌دهد تا بحث تبليغات محيطي را در اختيار داشته باشد. كارگزار جديد پرسپوليس فعلا شبيه به آرايشگري با موهاي ژوليده و صورتي نامرتب به چشم آمده. حال بايد ديد در ادامه شرايط به چه صورتي پيش خواهد رفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون