• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5091 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر

نگاهي به مجموعه‌ عكس‌هاي لوييس تتو از هجوم ملخ‌ها به كنيا

آفت ملخي

لـوییــس تتـو، یـک فوتوژورنالیست اسپانیایی است که در نایروبی کنیا زندگی می‌کند. او در حال حاضر به عنوان گزارشگر نیمه‌وقت آژانس خبری فرانس‌پرس و دیگر انتشارات بین‌المللی، آثارش را عمدتا با پوشش خبری آفریقای جنوبی توأم می‌کند و در عین حال فوتوژورنالیسم خود را با تمرکز بر جامعه شناسی، هویت و مقاومت توسعه می‌دهد.
كارهاي او در نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت ژورنال، سی‌ان‌ان، الجزیره، گاردین، فایننشال تایمز، ديلي تلگراف، نشنال جئوگرافیک، اشپیگل، دی‌وِلت، اینترناتزیوناله، ال پاییس، ال موندو و چندین نشریه دیگر منتشر شده‌اند. تتو افتخارات متعددی از جمله جایزه رمی آکلیک و جایزه تصویر سال بین‌المللی و جوایز دیگر را کسب کرده است.
در اوایل سال 2020، کنیا شاهد بی‌سابقه‌ترین هجوم ملخ‌ها در 70 سال گذشته بود. فوج ملخ‌ها در تابستان 2019، از شبه‌جزیره عربستان به سمت اتیوپی و سومالی کوچ کرده بودند. در راستای زاد و ولد موفق ملخ‌ها، بارش سنگین باران و یک توفان موسمی دیرهنگام و کم‌سابقه در دسامبر 2019، مسبب موج دیگری از زاد و ولد آنها شد. ملخ‌ها چند برابر شدند و به دنبال غذا، به مناطق جدیدی حمله کردند، سرانجام به کنیا رسیدند و در سایر کشورهای واقع در آفریقای شرقی منتشر شدند. ملخ های صحرایی با نام علمی شیستوسِرکا گرگاریا، به طور بالقوه، مخرب‌ترین نوع آفت ملخی است چون فوج این نوع ملخ‌ها می‌توانند با سرعت در مسافت‌های زیادی پرواز کنند و تا 150 کیلومتر در روز را بپیمایند. یک فوج می تواند بین 40 تا 80 میلیون ملخ دركيلومتر مربع در بر داشته باشد. هر ملخ می‌تواند به اندازه وزن خود در روز گیاه بخورد: یک فوج از این ملخ‌ها به اندازه شهر پاریس می‌تواند به همان اندازه غذایی که نصف جمعیت فرانسه می‌خورند را در یک روز مصرف کند. عكس شماره يك اين مجموعه كانديداي دريافت عكس سال جايزه وورد پرس فوتو شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون