• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5096 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۱ آذر

پيشخوان

نشست هفتگي سران قوا برگزار شد

سومين نشست هفتگي سران قوا در آذرماه به ميزباني رييس قوه قضاييه برگزار شد. به گزارش خبرگزاري ميزان، نشست هفتگي سران قوا بعدازظهر ديروز (شنبه ۲۰ آذر) به ميزباني غلامحسين محسني اژه‌اي رييس دستگاه قضا و با حضور ابراهيم رييسي رييس‌جمهور و محمدباقر قاليباف رييس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد. در اين جلسه كه سومين نشست مشترك روساي قوا در آذرماه محسوب مي‌شد، گفت‌وگوها حول محور مهم‌ترين موضوعات كشور از جمله مسائل اقتصادي جريان داشت و سران قوا بر تحكيم اتحاد و يكپارچگي موجود براي رفع مسائل كشور و پيشبرد امور مردم تاكيد كردند. لزوم همكاري و تعامل هر چه بيشتر قوا در راستاي تسريع در رسيدگي به مسائل و مشكلات كشور از جمله نكات مورد تاكيد سران قوا در نشست ديروز بود.


مخالفت رييسي با توقف ۶ ماهه طرح نسخه‌نويسي الكترونيك
رييس‌جمهور با درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي استمهال و توقف 6‌ماهه طرح نسخه‌نويسي الكترونيك مخالفت كرد. به گزارش خبرگزاري برنا، ابراهيم رييسي خطاب به وزير اعلام كرد كه براي اجراي اين طرح همكاري كنند.
تحقق دولت الكترونيك مهم‌ترين مساله اداره دولت
معاون اول رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه اجراي كامل دولت الكترونيك جزو سياست‌هاي قطعي دولت سيزدهم است، تصريح كرد: هيچ موضوعي در اداره كشور مهم‌تر از تحقق دولت الكترونيك نيست و تمامي شعارها و وعده‌هاي دولت سيزدهم از جمله مبارزه با فساد، تحقق عدالت، رفاه اجتماعي براي آحاد جامعه و رضايتمندي مردم از خدمات دولت جز در سايه تحقق دولت الكترونيك عملياتي نمي‌شود. به گزارش ايرنا، محمد مخبر صبح ديروز در جلسه بررسي آخرين وضعيت پروژه‌هاي اولويت‌دار دولت الكترونيك و سامانه جامع تجارت گفت: اجراي دولت الكترونيك و به ويژه سامانه جامع تجارت از امور بسيار دشوار و سختي بود كه خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با كمك دستگاه‌هاي مربوطه توانست با تلاش و جديت در همين مدت صد روز گذشته پيگيري و اجرايي كند. معاون اول رييس‌جمهوري در اين جلسه كه وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات و صنعت و معدن و همچنين نمايندگان دستگاه‌هاي ذي‌ربط حضور داشتند، از تلاش تمامي دستگاه‌هاي ذي‌ربط براي به ثمر رسيدن و اجراي تكاليف محول‌شده در سامانه جامع تجارت قدرداني كرد و گفت: بايد دستگاه‌هايي كه از سررسيد تعهد و تكاليف خود در سامانه جامع تجارت عقب مانده‌اند هرچه زودتر و با جديت وظايف خود را انجام دهند. مخبر همچنين با اشاره به گزارش رييس مركز توسعه تجارت الكترونيك در خصوص پيشرفت ماهانه تكاليف دستگاه‌هاي ذي‌ربط در سامانه جامع تجارت تصريح كرد: با تحقق دولت الكترونيك از بسياري امضاهاي طلايي و زمينه‌هاي فساد جلوگيري مي‌شود.


تاكيد رييس ديوان عالي بر لزوم استفاده از مجازات جايگزين حبس
نشست تبيين و ارزيابي نتايج حاصل از بازرسي‌هاي به عمل آمده از سوي ديوان عالي كشور با حضور مرتضوي‌مقدم رييس ديوان عالي كشور و القاصي‌مهر رييس كل دادگستري استان تهران برگزار شد. به گزارش خبرگزاري فارس، مرتضوي‌مقدم رييس ديوان عالي كشور در بخشي از اين نشست گفت: قضات ديوان عالي كشور به مدت يك هفته در شهر‌هاي مختلف استان تهران حضور يافتند و يك بررسي نظارتي بر احكام دادگاه‌ها انجام دادند كه چكيده آن مكتوب شده است. او با بيان اينكه بايد در نگارش آرا دقت كافي صورت گيرد، بيان داشت: بايد راي صادره از نظر انشا و املا و استفاده از واژه‌هاي حقوقي و درست مورد توجه قرار گيرد ضمن آنكه هرچه نگارش زيباتر باشد به راي هم جلوه بهتري مي‌دهد. رييس ديوان عالي كشور درباره تعيين مجازات و توجه به آثار و تبعات مجازات بر برخي افراد گفت: بعضي از دوستان به درستي پايبند قانون بوده و دقيق مُرّ قانون را اجرا مي‌كنند اين درحالي است كه افراد با يكديگر متفاوت هستند و همه را به يك مورد نمي‌توان مجازات كرد، گاهي با يك مجازات زندگي فرد متلاشي مي‌شود لذا بايد تا جاي ممكن از مجازات جايگزين حبس استفاده كرد. او با بيان اينكه بايد در احقاق حق جسارت داشته باشيد، ادامه داد: نبايد هيچ چيزي مانع از احقاق حق باشد و با جسارت نسبت به احقاق حقوق عمل كنند.


آغاز پيوست ۱۱۰ فروند شناور به نيروي دريايي سپاه
عمليات لجستيكي ۱۱۰ فروند شناور پيشرفته دريايي با حضور فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه يكم نيروي دريايي سپاه در بندرعباس آغاز شد. به گزارش ايرنا، اين شناورها قرار است در سطح آب‌هاي جنوب از اروند خوزستان تا چابهار سيستان‌وبلوچستان ماموريت‌هاي دريايي به‌ويژه مقابله با هرگونه تهديدات دشمن در آب‌هاي خليج فارس و درياي عمان عمليات‌هاي رزمي و لجستيكي انجام دهند. اين شناورها در كلاس تندرو هجومي عاشورا داراي قابليت مانور بالا، قابليت موشك‌انداز و راكت‌انداز با توان اقدامات شناسايي اطلاعاتي بوده كه ديروز در مراسمي به سازمان رزم نيروي دريايي سپاه ملحق شدند. ۱۱۰ فروند شناور يادشده به همت متخصصان داخلي كشورمان طراحي و ساخته شده كه قابليت عمليات‌هاي دريايي از سواحل مكران و درياي عمان تا دهانه اروند در خليج‌فارس دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون