• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5123 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۳ دي

پيشخوان

بازگشت ارس اميري به بريتانيا

ارس اميري، يكي از زندانيان دوتابعيتي كه به ‌دليل آنچه شهريورماه 98، سخنگوي قوه قضاييه در يك نشست خبري در شهريورماه 98، «نفوذ فرهنگي از طريق هنر و اقدامات براندازانه» عنوان كرده ‌بود، به تحمل 10 سال حبس و ۲ سال محروميت از حقوق اجتماعي محكوم شده ‌بود، ظاهرا آزاد شده و به محل سكونتش در بريتانيا بازگشته است. اين زنداني ايراني- بريتانيايي كه سال 96، در جريان سفر به تهران كه به‌ گفته او، به ‌منظور ديدار با اعضاي خانواده‌اش در ايران صورت گرفته بود، بازداشت و در حالي به اتهام تشكيل گروه غيرقانوني براي دولت بريتانيا محكوم شد كه غلامحسين اسماعيلي سخنگوي وقت قوه قضاييه اتهام او را «به‌ واسطه همكاري با شوراي فرهنگي بريتانيا [British Council]» مطرح كرده بود. در نهايت اما مردادماه 99، درپي اعتراض‌هاي پياپي وكلاي اين زنداني ايراني- بريتانيايي، ديوان عالي كشور، او را از تمامي اتهامات تبرئه كرد و روز گذشته خبر آزادي و بازگشت او به بريتانيا، از سوي شوراي فرهنگي بريتانيا اعلام شد.


شكوري‌راد سخنگوي  «جبهه اصلاحات ايران» شد
از سوي مجمع عمومي جبهه اصلاحات، شكوري راد به عنوان سخنگو و عضو هيات‌رييسه برگزيده شد. به گزارش ايلنا، علي شكوري‌راد، دبيركل پيشين حزب اتحاد ملت در صفحه توييتر خود نوشت: پس از دبيركلي خانم منصوري در حزب اتحاد، به درخواست ايشان بنده به عنوان نماينده حزب اتحاد در جلسات «جبهه اصلاحات» شركت مي‌كنم. اخيرا نيز از سوي مجمع عمومي اين جبهه به عنوان هيات‌رييسه و سخنگوي آن برگزيده شدم؛ لذا اطلاع‌رساني در مورد فعاليت‌هاي جبهه به بنده واگذار شده است.


قاطعانه مانع هرگونه  افزايش قيمت كالاها شويد
ابراهيم رييسي صبح چهارشنبه در نشست هيات دولت از اعضاي دولت خواست كه علاوه بر جلساتي كه با مديران و كاركنان زيرمجموعه خود برگزار مي‌كنند با ارباب رجوع و مردمي كه به دستگاه‌ها مراجعه مي‌كنند نيز ارتباط و ديدار داشته باشند. به گزارش ايرنا، رييس دولت سيزدهم از همه كارگزاران دولت خواست تا مردم را به عنوان ناظراني امين بشناسند و اظهار داشت: اگر گزارشي از سوي مردم به شما رسيد حتما به‌طور دقيق بررسي كنيد و اگر صحيح بود به آن ترتيب اثر دهيد. او همچنين از اعضا و كارگزاران دولت خواست تا با نخبگان و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه كاري خود، حتي كساني كه با سليقه دولت مخالفت دارند، در ارتباط مستمر باشند و تصريح كرد: نبايد هيچ‌كدام از دستگاه‌هاي دولتي از ارتباط با جامعه نخبگاني مرتبط با حوزه مديريت خود غفلت كنند و بايد به شكل مستمر جلسات گفت‌وگو و مشورت با صاحب‌نظران عرصه كاري خود داشته باشند. رييسي در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت تدوين و اجراي نظام عادلانه پرداخت حقوق تاكيد و خاطرنشان كرد: به عنوان دولت سيزدهم با توجه به شعارها و رويكردهاي اين دولت بايد نظام پرداخت حقوق را عادلانه كنيم. آنچه امروز اجرا مي‌شود غلبه چانه‌زني در نظام پرداخت حقوق است كه بايد در چارچوب يك نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه اصلاح شود. او اظهار داشت: لازم است كارگروهي تشكيل شود تا در يك بازه زماني كوتاه قانون جديد، واحد و عادلانه‌اي براي پرداخت حقوق تدوين كند و اين قانون پس از تصويب در مجلس تمام قوانين و مقررات متعدد فعلي در پرداخت حقوق و مزايا در دستگاه‌هاي مختلف را ملغي اعلام كند. رييسي خطاب به مسوولان ذي‌ربط با تاكيد بر اينكه به هيچ‌وجه اجازه ندهيد قيمت كالايي افزايش پيدا كند، گفت: دستگاه‌هاي مختلف هر امكاناتي اعم از نيرو و اختيارات كه نياز دارند اعلام كنند و در مقابل مكلف هستند كه به‌طور قاطع مانع هرگونه افزايش قيمت شوند.


كشف انبار احتكار دارو توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج)
روابط عمومي سپاه شهداي استان آذربايجان غربي از كشف انبار احتكار دارو توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه در اروميه خبر داد. به گزارش سپاه‌نيوز، روابط عمومي سپاه شهداي استان آذربايجان غربي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: با رصد دقيق و اشراف اطلاعاتي پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان، يك انبار بزرگ احتكار دارو در اروميه شناسايي و كشف شد. بنا بر اعلام روابط عمومي سپاه شهداي استان آذربايجان غربي در انبار مكشوفه ميليون‌ها قلم دارو احتكار شده بود كه ارزش ريالي آن بيش از ۱۰۰ ميليارد ريال برآورد شده است و مراجع كارشناسي اعلام كردند تعدادي از اين داروها به دليل نگهداري غيراصولي، قابل استفاده نبوده و بايد امحا شوند. روابط عمومي سپاه شهدا همچنين از تشكيل پرونده احتكار دارو در خصوص اين پرونده خبر داده و تصريح كرده است: با هماهنگي مرجع قضايي، يك نفر بازداشت و يك داروخانه شبانه‌روزي پلمب شد. در پايان اين اطلاعيه تاكيد شده است: «برخورد با اخلال‌گران و محتكران كالاهاي اساسي مورد نياز مردم در دستور كار جدي سازمان اطلاعات سپاه قرار داشته و شهروندان مي‌توانند گزارش‌هاي خود را در اين زمينه به ستاد خبري سازمان با شماره ۱۱۴ اعلام كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون