• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5124 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي

بازيكنان پرسپوليس خطاب به مديرعامل جديد باشگاه:

يك نفر حاضر نيست پاي حرف‌هاي شما بنشيند

ترس هواداران از بازگشت به روزهاي پيش از برانكو

گروه ورزش

انتصاب رضا درويش به عنوان مديرعامل پرسپوليس با وجود آنكه ظن آن مي‌رفت همچنان يك سورپرايز به حساب مي‌آيد. سورپرايزي كه هواداران ارتش سرخ و برخي بازيكنان و پيشكسوتان هنوز نتوانسته‌اند با آن كنار بيايند. 

روز چهارشنبه مديرعامل سابق سايپا كه مدتي از فوتبال دور بود به عنوان مديرعامل جديد پرسپوليس معرفي شد. اين اتفاق بعد از استعفاي مجيد صدري سرپرست سابق اين تيم به وقوع پيوست. همزمان با اين انتصاب تركيب هيات‌مديره باشگاه‌ها هم عوض شد و غلامعلي محمد عليپور، سيد مجيد پوراحمدي و بيژن ذوالفقارنسب با حكم وزير به عضويت هيات‌مديره پرسپوليس درآمدند. دو عضو سابق نيز در سمت خود ابقا شدند. 
تغييرات جديد در مديريت پرسپوليس به هيچ عنوان به مذاق هواداران اين تيم خوش نيامد و در فضاي مجازي حسابي به وزير و مديرعامل جديد تيم تاختند. هواداران با اسم رمز «پروژه نابودي پرسپوليس» از مديرعامل جديد پذيرايي كردند. بيشتر هواداران معتقدند درويش نمي‌تواند مشكلات بزرگ تيم را حل كند و با سوابق و دوستاني كه دارد دوباره قرار است تيم را به روزگار قبل از برانكو برگرداند. 
پيش از اين در مورد انتخاب مديرعامل جديد پرسپوليس گزارش داده بوديم كه اين امر با نظر مهرداد بذرپاش رييس فعلي ديوان محاسبات و مديرعامل سابق شركت خودروسازي سايپا قرار است انجام شود. در نهايت هم همين اتفاق افتاد و به قول برخي هواداران پرسپوليس سايپايي‌ها و تمام كساني كه در حلقه دوستان بذرپاش بودند به مديرعاملي و عضويت هيات‌مديره پرسپوليس درآمدند؛ وزير ورزش هم كه خودش قبلا در شركت سايپا جزو نزديكان بذرپاش بوده‌ است.
انتصاب درويش به سمت مديرعامل پرسپوليس بازيكنان و پيشكسوتان باشگاه را هم آزرده كرده است. ابراهيم شكوري معاون سابق اجرايي باشگاه در توييتي انتصاب درويش را مصداق قحط‌‌الرجال دانست. نخستين جلسه بازيكنان و مديرعامل جديد به عنوان جلسه معارفه هم بسيار تنش‌زا بوده است. طبق اطلاعاتي كه خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده در اين جلسه يكي از بازيكنان قديمي پرسپوليس خطاب به درويش گفته: «اگر چراغ‌ها را خاموش كنيد و بگوييد هر كس دوست دارد جلسه را ترك كند يك نفر در اين اتاق باقي نمي‌ماند» و بازيكن ديگري پرسيده: «شما چرا به پرسپوليس آمديد؟ اصلا پرسپوليس را مي‌شناسيد؟» مهدي ترابي كه در بازي با فجر سپاسي گل برتري تيمش را به ثمر رساند در مصاحبه بعد از بازي هم همين جمله را به نوع ديگري بيان كرد و گفت: «درويش بايد بداند كجا آمده است.» 
حميد سجادي وزير ورزش و جوانان كه هر روز عملكردش بيش از گذشته سوال‌برانگيز مي‌شود بايد پاسخ پرسش‌هاي زيادي در مورد اين انتخاب را بدهد از جمله اينكه چرا بايد شخصي خارج از حوزه ورزش در رابطه با مديريت سرخابي‌ها اعمال نفوذ كند؟ آيا اشخاص قابل اعتناتري نبودند كه به عضويت هيات‌مديره پرسپوليس دربيايند؟ تكليف عضو اقتصادي كه قرار بود به هيات‌مديره پرسپوليس اضافه شود چه شد؟ آيا سيد مجيد پوراحمدي كه تا چندي پيش مديرعامل صندوق اعتباري هنر بوده قرار است اين وظيفه را به دوش بكشد؟ حضور دكتر بيژن ذوالفقارنسب پيشكسوت باشگاه پرسپوليس در هيات‌مديره اتفاق خوبي است با اين حال سمت‌هاي زياد ايشان از جمله حضور در سمت مشاور وزير و رياست كميته فني و توسعه فدراسيون فوتبال تعجب‌برانگيز است و اين پرسش را به وجود مي‌آورد كه آيا ذوالفقارنسب مي‌تواند همه اين مشاغل را مديريت كند؟  در كنار اينها مهم‌ترين سوالي كه سجادي بايد پاسخ دهد اين است كه چرا انتخاب درويش در حالي كه از مدت‌ها پيش همه مي‌دانستند گزينه اول مديرعاملي پرسپوليس بوده اينقدر طول كشيد؟ در چند ماه گذشته بحث مديريت پرسپوليس و تبديل حكم سرپرستي م جيد صدري به مديرعاملي يكي از اصلي‌ترين حواشي پرسپوليس بود. هر بار كه سرخ‌ها نسبت به اين موضوع معترض مي‌شدند وزير پاسخ مي‌داد در حال بررسي موضوع است و به زودي وضعيت مديريت تيم مشخص مي‌شود. هواداران و پيشكسوتان تيم از وزير مي‌خواستند محمد دادكان به پرسپوليس بيايد با اين حال سجادي درست يك روز بعد از استعفاي صدري مديرعامل جديد تيم را مشخص كرد تا نشان بدهد تنها گير كار اين بوده كه او نمي‌خواسته صدري را بركنار كند و در عوض آن‌قدر عرصه را بر او تنگ كرد تا خودش استعفا بدهد. همين تفكر وزير ورزش مديريت تيم را چند ماه دستخوش تلاطم كرد و در نهايت صدري با كارنامه حذف تيم از آسيا به دليل اشكال در مدارك تيم از پرسپوليس رفت. 
رضا درويش در حالي مديريت پرسپوليس را برعهده گرفته كه با چالش‌هاي زيادي روبروست. بازيكنان تا پايان نيم‌فصل تنها ۲۰ درصد دريافتي داشته‌اند، در چند پست نياز به تقويت دارند، با بدهي‌هاي كلان روبرو هستند و از آسيا هم كنار گذاشته شده‌اند. نگراني اصلي هواداران پرسپوليس اين است كه درويش نتواند كار را درست پيش ببرد. ديگر نگراني رفاقت نزديك درويش با علي دايي است كه مدت‌هاست بي‌تيم بوده. هواداران مي‌ترسند دايي كه امتحانش را پيش از اين در پرسپوليس به عنوان سرمربي پس داده بار ديگر به صندلي هدايت تيم برگردد. در اين راه ممكن است براي كنار گذاشتن يحيي هم اتفاقات ناگواري در تيم رخ بدهد. از نوع اتفاقاتي كه انصاري‌فرد براي كالدرون رقم زد تا اين مربي عطاي كار در پرسپوليس را به لقاي كار ببخشد. 
پرسپوليس قهرمان ۵ دوره اخير ليگ برتر ايران است و در نيم‌فصل اول ليگ امسال با اختلاف سه امتياز از تيم دوم نايب‌قهرمان شده است و همچنان يكي از دو بخت اصلي قهرماني به حساب مي‌آيد. اين شرايط بايد در ذهن همه بماند تا فردا هر اتفاقي كه در تيم رخ بدهد همه بدانند حاصل مديريت درويش و انتخاب حميد سجادي به عنوان وزير ورزش بوده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون