• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5126 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ دي

دكتر مخبر در ديدار با مادر شهيدان جوادنيا:

مادران شهدا الگوي صبر و مقاومت هستند

دكتر محمد مخبر عصر ديروز  (يكشنبه) همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنين(س) و روز تكريم مادران و همسران شهدا، با خانم فاطمه عباسي مادر شهيدان جوادنيا ديدار و گفت‌وگو كرد. معاون اول رييس‌جمهور در اين ديدار، ضمن گراميداشت مقام شامخ خانواده‌هاي معظم شهدا، مادران و همسران شهدا را بانواني از خود گذشته، فداكار و انقلابي توصيف كرد و گفت: مادران و همسران شهدا عزيزان خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم كردند و امروز الگوي صبر و مقاومت براي جامعه هستند.
مادران  شهدا  شهيدوار  زندگي ‌مي‌كنند
دكتر مخبر گفت: شهيد حاج قاسم سليماني جايي فرموده بودند: «تا كسي شهيد نباشد، شهيد نمي‌شود. شرط شهيد شدن، شهيد بودن است.» ايشان تاكيد داشت كه براي شهيد شدن بايد شهيد زندگي كرد و خودش هم مصداق بارز همين سخن بود، از همين منظر مادران شهيد هم دارند شهيدوار زندگي مي‌كنند. مخصوصا كساني كه هرچه داشتند را تقديم راه خدا كردند؛ شما هم اجر شهيد داريد، شاهدي بزرگ براي روزگار ما و مايه افتخار همه هستيد.
خون شهيد آشكار‌كننده حقايق  است
وي‌ادامه داد: شهادت، آشكار كردن حقايقي است كه پنهان مي‌كنند يا مي‌خواهند بپوشانند و انكار كنند. شهيد با مرگ خويش، پرده اين فريب را بر چهره دشمن پاره مي‌كند، به همين خاطر هم هر وقت خون شهيدي بر زمين ريخته شده، حقيقتي آشكار شده است. الان هم اين فرهنگ شهادت است كه در نظام جمهوري اسلامي توانسته نقشه‌هاي دشمن را بر آب كند.
معاون اول رييس‌جمهور تاكيد كرد: در فرهنگ ما شهادت مرگي نيست كه دشمن تحميل كند، شهادت مرگي است دلخواه كه شخص با تمام آگاهي خودش انتخاب مي‌كند، بنابراين چيزي را نمي‌بازد و از دست نمي‌دهد بلكه به چيزهايي دست پيدا مي‌كند كه به گفته پيامبر بزرگ اسلام برتر از آن چيزي متصور نيست، انسان وقتي عبارات قرآن و ائمه را درباره شهيد مي‌شنود واقعا متعجب مي‌شود. وقتي شهيد به تعبير قرآن حي حقيقي است و نزد خدا روزي مي‌خورد، به صديق تعبير مي‌شود و با خدا معامله مي‌كند؛ آن‌وقت بايد نسبت به اين جايگاه غبطه و حسرت خورد، اين موضوع را نسل جوان و امروزين ما بايد درك كند، اين مفاهيم بزرگ را بايد به نسل‌هاي آينده منتقل كنيم و اين وظيفه‌اي دشوار براي ما و همه خانواده‌هاي شهداست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون