• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5126 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ دي

پيدا و پنهان

جولان خانه‌هاي خالي ۵ سال ساخت در منطقه يك پايتخت
واسطه‌هاي ملكي مي‌گويند: آپارتمان‌هاي گران نوساز بيشترين فراواني خانه‌هاي خالي در منطقه يك پايتخت را دارند و اكنون در هر برج از منطقه يك تهران، در هر طبقه بسته به متراژ يك تا ۲ واحد مسكوني خالي وجود دارد كه براي فروش‌هاي گران‌تر كليدنخورده نگه داشته مي‌شود.
 يك مشاور املاك توضيح داد: اگر مالكي در اين پنج سال واحد خود را اجاره بدهد، درآمد اجاره كه اكنون در منطقه يك پايتخت به ميانگين قيمتي ۴۰ تا ۹۰ ميليون تومان در ماه رسيده، باز هم بيشتر از سود خالي نگه داشتن خانه نيست. مالكان در هر شرايطي حاضر هستند خانه را خالي نگه دارند تا افت قيمت هنگام فروش نداشته باشد و در موج‌هاي افزايش قيمت، ملك خود را در بالاترين قيمت به فروش برسانند.


يك پيش بيني عجيب درباره قيمت مسكن
مصطفي‌قلي خسروي، رييس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه تورم بازار مسكن در ۹ ماه گذشته نزديك صفر بوده است گفت: با فضاي اميدواركننده‌اي كه در مذاكرات ‌1‌+4 ايجاد شده احتمال كاهش قيمت مسكن وجود دارد. وي اظهار كرد: اين روزها اخبار خوبي از پيشرفت مذاكرات هسته‌اي شنيده مي‌شود. 
همين مساله باعث شده تا انتظارات افزايشي، جاي خود را به انتظارات كاهشي در بازارهاي طلا، ارز و به خصوص مسكن بدهد. وي افزود: با وجود آنكه برخي «بخر و بفروش‌ها» و سوداگران نهايت تلاش خود را براي افزايش قيمت مسكن به كار گرفتند، از ۹ ماه قبل تاكنون بازار مسكن تقريبا با تورم صفر مواجه بوده است. روند اميدواركننده مذاكرات ‌1‌+4 نيز تأثير مثبتي بر بازار مسكن خواهد داشت و توافق بشود قيمت خانه پايين مي‌آيد.


روغن  شيريني ‌فروشي‌ها كمياب  شد
علي بهره‎مند، رييس اتحاديه قنادان از جايگزين روغن كره‌اي و مارگارين خبر داد و گفت: كارخانه‌ها، روغن مارگارين ندارند و به جاي آن روغن مايع و جامد را جايگزين روغن كره‌اي و مارگارين كرده‌اند. برخي شيريني‌فروشي‌ها مي‌گويند علت كمبود روغن كره‌اي در بازار زمزمه حذف ارز دولتي است. رييس اتحاديه قنادان تهران در اين مورد مي‌گويد: مواد اوليه در انبارها زياد است اما نمي‌دانيم چرا كارخانه‌ها، روغن مخصوص صنف شيريني را توليد و توزيع نمي‌كنند؟ اين فعال صنفي ادامه داد: روغن مايع در بازار موجود است اما در بازار روغن مارگارين كمياب شده است. همين كاهش عرضه بازار سياهي را براي اين روغن ايجاد كرده به‌طوري كه قيمت يك روغن مارگارين (كره‌اي) ۱۰ كيلويي از ۱۷۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون