• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5135 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۷ بهمن

ويژه

افزايش ۶۷درصدي اعتبارات حوزه آبخيزداري استان

سيدرضا حسيني بيان داشت، آبخيزداري درواقع مديريت جامع، هماهنگ و پايدار براي حفظ، احيا، توسعه و بهربرداري بهينه، علمي و پايدار از منابع آبي، خاكي، گياهي و جانوري عرصه‌هاي آبخيز كشور است. او پخش و بهره‌برداري از سيلاب، پيشگيري و مهار سيلاب‌هاي مخرب سالانه، استحصال آب و تغذيه مصنوعي آبخوان‌ها و تقويت سفره‌هاي آب زيرزميني را هدف از اجراي طرح‌هاي آبخيزداري ذكر و نتيجه آن را افزايش بهروري در بخش‌هاي مختلف كشاورزي و دامپروري، كنترل سيلاب‌هاي مخرب سالانه و كاهش خسارات و تخريب اماكن و مراكز جمعيتي روستايي و شهرها عنوان كرد.
معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهر همچنين از افزايش ۶۷درصدي اعتبارات اجراي پروژه‌هاي آبخيزداري در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌هاي آبخيز اين استان در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و آن را بالغ بر يك‌هزار و ۲۳۴ ميليارد ريال اعلام كرد.
سال 1400 سال اتمام عمليات حدنگاري اراضي ملي در استان بوشهر است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان بوشهر با بيان مطلب فوق افزود: تلاش شبانه‌روزي متخصصين و كارشناسان اداره كل منابع طبيعي استان بوشهر و همكاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط تاكنون صددرصد اراضي جانمايي شده است. غلامرضا منتظري با بيان اينكه ماده 56 قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع آنها اجرا و داراي سند ثبتي بوده است، گفت: در راستاي ماده 9 قانون افزايش بهروري بخش كشاورزي و تبصره ذيل ماده 3 قانون جامع حدنگاري عمليات رقومي‌سازي و اصلاح هندسي نقشه پلاك‌هاي مربوطه صورت گرفته و در سامانه ثبت اسناد جانمايي شده است. وي با بيان اينكه مساحت اراضي جانمايي شده در سامانه ثبت اسناد 173955 هكتار است، اظهار كرد: از آنجايي كه مرحله پس از جانمايي نقشه‌هاي رقومي تثبيت اراضي در سامانه مربوطه  است، خوشبختانه در اين مرحله نيز با پيشرفت 93درصدي جمعا 1619116 هكتار از پلاك‌هاي ملي در سامانه ثبت اسناد تثبيت شده است كه انتظار مي‌رود ظرف يك ماه صدرصد اراضي ملي تثبيت شود. مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري بوشهر درخصوص صدور سند تك برگ براي پلاك‌هاي ملي گفت: تاكنون در سطح يك ميليون و ٤٩٧هزار و ٩٩٠ هكتار در 1091 قطعه سند تك برگ صادر گرديده كه 86درصد اراضي ملي را شامل مي‌شود.

همراه اول حامي ويژه  جشنواره سرود فجر

اولين دوره جشنواره ملي و بين‌المللي سرود فجر با حمايت ويژه همراه اول برگزار مي‌شود. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اولين دوره جشنواره ملي و بين‌المللي سرود فجر با حمايت ويژه همراه اول توسط مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري بسيج برگزار مي‌شود. در اين جشنواره كه هدف از برگزاري آن تربيت و كشف استعدادها در سطح كشور، شناسايي گروه‌ها و توليد آثار ويژه در حوزه سرود عنوان شده است، به گروه‌ها و نفرات برتر در مجموع 423 ميليون تومان جايزه اهدا مي‌شود. اين جشنواره در چهار بخش «سرود»، «آكاپلا»، «بازخواني سرود» و «طرح و ايده‌هاي نو» برگزار مي‌شود. پيش از اين نيز در راستاي حمايت از فرهنگ و هنر به عنوان يكي از ابعاد حوزه حمايتگري ذيل مسووليت اجتماعي، همراه اول حامي چهلمين دوره جشنواره فيلم فجر شده بود.

بازديد معاون انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور از تاسيسات آبفاي استان اصفهان

معاون انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور و هيات همراه از تاسيسات صنعت آب شرب استان اصفهان بازديد كردند. در اين بازديد كه با هدف بررسي مشكلات موجود در حوزه تامين آب شرب و لزوم تكميل سامانه دوم آبرساني به اصفهان بزرگ صورت گرفت، عبدالرحمن كشوري معاون انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور و هيات همراه از محل تصفيه‌خانه ورپشت (سامانه دوم آبرساني)، سد چم آسمان، تصفيه‌خانه آب بابا شيخعلي، چاه‌هاي فلمن و مركز تله متري و تله كنترل شركت آبفاي استان اصفهان بازديد كردند. در پايان نيز در جلسه جمع‌بندي شوراي پدافند غيرعامل استانداري كه با حضور معاون سياسي و امنيتي استانداري اصفهان، مديركل پدافند غيرعامل و مديركل مديريت بحران استان تشكيل شد بر ضرورت تكميل و راه‌اندازي سامانه دوم آبرساني به اصفهان بزرگ تاكيد به عمل آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون