• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5145 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ بهمن

پيشخوان

ايران به تعهداتش پايبند است اما اقتصاد را منتظر برجام نمي‌گذارد

رييس دولت سيزدهم با اشاره به بدعهدي امريكايي‌ها در برجام تصريح كرد: در صورت لغو تحريم‌ها زمينه براي توافق آماده است و ايران نشان داده كه به تعهدات خود پايبند است. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي روز دوشنبه در ديدار پكا هاويستو، وزير امور خارجه فنلاند گفت: روابط بين دو كشور در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي بسيار خوب بوده اما روابط فنلاند با ديگر كشورها نبايد تحت‌تاثير بيگانگان قرار گيرد. او با اشاره به رويكرد توسعه روابط همسايگي از سوي دولت سيزدهم گفت: ما به دنبال روابط حسنه با همه كشورهاي منطقه هستيم و اين سياست را ادامه خواهيم داد. رييسي با اشاره به مذاكرات هسته‌اي در وين گفت: آن كسي كه نقض برجام كرد، امريكايي‌ها بودند و آنهايي هم كه به تعهدات خود عمل نكردند، اروپايي‌ها بودند؛ درحالي كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، اقدامات صلح‌طلبانه ايران را در گزارش‌هاي متعدد خود موردتاييد قرار داده است. ما اعلام كرديم در صورت لغو تحريم‌ها زمينه براي توافق آماده است و ايران نشان داده كه به تعهدات خود پايبند است اما اقتصاد كشورمان را منتظر برجام نمي‌گذاريم. رييسي با اشاره به اعتراف امريكايي‌ها در مورد شكست فضاحت‌بار سياست فشار حداكثري به ايران تصريح كرد: اميدواريم كشورهاي اروپايي مسير استقلال از سلطه‌گري امريكا را انتخاب كنند، چرا كه امريكا كشور قابل اعتمادي نيست. پكا هاويستو وزير امور خارجه فنلاند نيز در اين ديدار با اشاره به ۹۰سالگي روابط ديپلماتيك بين ايران و فنلاند گفت: ما براي ايران ارزش زيادي قائل هستيم و پتانسيل‌هاي بسياري براي افزايش همكاري‌هاي مشترك بين دو كشور وجود دارد. براي ارتقاي تعاملات دوجانبه و نيز همكاري‌هاي دو كشور در خصوص امنيت منطقه‌اي و صلح جهاني تلاش مي‌كنيم. پكا هاويستو با ابراز ناراحتي از رفتار امريكا در توافق هسته‌اي گفت: جاي تاسف است كه امريكايي‌ها از تعهد خود در برجام دست كشيدند.

دستور كار مذاكره‌كنندگان هسته‌اي به روايت شمخاني

دبير شوراي عالي امنيت ملي از دستوركار مذاكره‌كنندگان ايراني براي ادامه دور هشتم گفت‌وگوها خبر داد. علي شمخاني در حساب كاربري‌اش در توييتر نوشت: دستور كار مذاكره‌كنندگان ايراني براي ادامه دور هشتم گفت‌وگوها به دقت مشخص شده است. توافقي كه طي آن تحريم‌هاي شكل‌دهنده فشار حداكثري رفع نشود، موجب شرطي شدن اقتصاد كشور شده و نمي‌تواند مبناي توافق خوب باشد.

سخنان رييس سازمان اطلاعات سپاه درباره محو اسراييل

رييس سازمان اطلاعات سپاه گفت: جمهوري اسلامي ايران با ارتقاي توان داخلي و قدرت منطقه‌اي و بين‌المللي، گام دوم انقلاب را بلند قدم برمي‌دارد. به گزارش خبرگزاري مهر، حجت‌الاسلام حسين طائب ادامه داد: مردم چهل‌وسومين بهار آزادي را در شرايطي جشن مي‌گيرند كه افول هژموني امريكا را شاهد هستيم و برآورد برخي سياستمداران و تحليلگران اين است كه اسراييلي حتي رژيم صهيونيستي ۸۰ سالگي خود را نخواهد ديد. لذا دشمن همه تلاش خود را براي انجام خرابكاري‌ها در داخل كشور در دستوركار قرار داده كه انسجام دستگاه‌هاي اطلاعاتي در دوره جديد، اشراف اطلاعاتي و مقابله با سرويس‌ها و عناصر آنها را افزايش خواهد داد.

تاكيد قاليباف بر لزوم تصويب قراردادهاي بين‌المللي در مجلس

رييس مجلس به تذكر يك نماينده درباره عدم اجراي قانون در زمينه قراردادهاي بين‌المللي ايران با كشورهاي ديگر پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قاليباف در پاسخ به تذكر يكي از نمايندگان مجلس گفت: تمام عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقتنامه‌هاي بين‌المللي بين ايران و ساير كشورها بايد ابتدا به تصويب مجلس شوراي اسلامي برسد. اين سخنان قاليباف در پاسخ به تذكر احد آزادي‌خواه بود كه اعلام كرد بايد به نقش مجلس در تصويب قراردادهاي بين‌المللي توجه شود و معتقد بود اين قراردادها اجرايي مي‌شود؛ بدون اينكه در مجلس تصويب شود. به گفته رييس مجلس، نمايندگان دولت ابتدا توافق اوليه را انجام مي‌دهند، ولي تا اين قراردادها به تصويب مجلس نرسد، اسنادي بين دو كشور ثبت و مبادله نمي‌شود.


انتخابات 1400؛ آخرين انتخابات رياست‌جمهوري در نظام رياستي

يك فعال سياسي درباره موضوع بازنگري در قانون اساسي گفت: مقام معظم رهبري در سفر به كرمانشاه موضوع تغيير ساختار نظام به «پارلماني» را مطرح كردند و فرموند «كرسي‌هاي آزادانديشي به اين موضوع بپردازند.» بعد از آن زمان احزاب و سياستمداران ديدگاه‌ها و نظرات مختلفي را بيان كردند. به گزارش پايگاه خبري- تحليلي نامه‌نيوز، حسين كنعاني مقدم گفت: من نيز در مقاطع مختلف درباره ضرورت بازنگري در قانون اساسي براي شكل‌گيري نظام پارلماني صحبت‌هايي را مطرح كردم. او گفت: انتخابات رياست‌جمهوري سال ۱۴۰۰ آخرين انتخابات رياست‌جمهوري در نظام رياستي بود و احتمال اين تغيير وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون