• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5145 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ بهمن

نكونام مچ گل‌محمدي را در سيرجان خواباند

فولاد آسيايي قهرمان سوپرجام شد

گروه ورزش

تيم فوتبال فولاد خوزستان با برتري يك بر صفر مقابل پرسپوليس، جام قهرماني سوپرجام فوتبال باشگاهي ايران را با خود به اهواز برد. 

از ساعت 17: 15 روز گذشته و در ورزشگاه شهيد سليماني شهر سيرجان پرسپوليس به عنوان قهرمان فصل گذشته ليگ برتر و فولاد خوزستان به عنوان قهرمان جام حذفي برابر هم به ميدان رفتند. قبل از شروع بازي مهدي ترابي يكي ديگر از ستاره‌هاي اصلي سرخ‌ها اين‌بار به دليل احتمال ابتلا به كرونا راهي قرنطينه شد و بخشي از پلن‌هاي يحيي گل‌محمدي را به هم ريخت. پيش از او سيامك نعمتي، ميلاد سرلك و عيسي آل‌كثير به دليل آسيب‌ديدگي و احسان پهلوان به دليل ابتلا به كرونا غايبين قطعي بازي معرفي شده بودند و حضور اميد عاليشاه هم در هاله‌اي از ابهام قرار داشت. 
بازي دو تيم با سوت محمدرضا اكبريان كه همراه با كمك‌هايش جليل شعراني و سعيد علي‌نژاديان قضاوت مسابقه را برعهده داشتند، آغاز شد. سه داوري كه اعلام كردند بعد از اين مسابقه از دنياي داوري خداحافظي مي‌كنند.  نبرد دو تيم در دقايق ابتدايي بيشتر در مركز ميدان دنبال مي‌شد. رضا اسدي كه بعد از مدت‌ها به دليل مصدوميت ميلاد سرلك در تركيب پرسپوليس قرار گرفته بود، وظيفه داشت هافبك‌هاي فولاد را از كار بيندازد. اسدي نه در دقايق ابتدايي و نه در ادامه بازي در انجام وظيفه‌اش موفق عمل نكرد. 
در دقيقه 18 روي ارسال كرنر روي دروازه پرسپوليس موسي كوليبالي در شلوغي محوطه شش قدم از فرصت استفاده كرد و گل اول بازي را وارد دروازه پرسپوليس كرد. گلي كه تا انتهاي مسابقه بي‌جواب ماند.
فولاد بعد از گل دست به كنترل بازي زد. جواد نكونام در سال‌هاي گذشته حضورش در فولاد ثابت كرده بود اگر تيمش بتواند گل اول بازي را به ثمر برساند رقيب حسابي به دردسر مي‌افتد. اين اتفاق براي پرسپوليس هم رخ داد. حضور چند هافبك جنگنده كه تمام فضاها را پوشش دادند از جمله آبشك كار را براي هافبك‌هاي عموما كند پرسپوليس سخت كرد. 
در دقايق آخر بازي در نيمه نخست كمال كاميابي‌نيا موفق شد دروازه فولاد را باز كند اما داور به درستي اين گل را به دليل آفسايد مردود اعلام كرد.
در ابتداي نيمه دوم پرسپوليس تهاجمي‌تر كار را آغاز كرد و چند موقعيت خوب را هم به دست آورد. تا اينكه در دقيقه 63 مهدي شيري با دريافت كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد. اخراج مدافع راست پرسپوليس كار قضاوت را براي اكبريان بسيار سخت كرد به شكلي كه زمان زيادي از بازي به دليل اعتراضات داوري از دست رفت و چندين بازيكن و مربي از دو تيم با كارت زرد و قرمز مواجه شدند. 
بعد از اخراج، فولاد كار راحت‌تري براي مهار پرسپوليسي كه سرحال به نظر نمي‌رسيد، داشت. البته دقايقي بعد از ده نفره شدن مهدي عبدي در يك موقعيت تك به تك ايده‌آل صاحب فرصت گلزني شد ولي به شكل عجيبي توپ زيرپايش گير كرد و موقعيت را از دست داد. در مجموع تعداد گير كردن توپ زير پا يا رد شدن توپ از زير پاي بازيكنان پرسپوليس در اين ديدار به شكل قابل توجهي افزايش پيدا كرده بود. 
در دقيقه 81 حميد بوحمدان از فولاد با دريافت كارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد تا در دقايق باقيمانده بازي دو تيم با تعداد نفرات برابر به رقابت بپردازند. 
به هر ترتيب پرسپوليس نتوانست از حملات خود به نتيجه برسد و بعد از اعلام هشت دقيقه وقت اضافه، اكبريان در سوت خود به نشانه پايان بازي دميد تا فولاد خوزستان يكي از دو نماينده كشورمان در ليگ قهرمانان آسيا فاتح سوپرجام فوتبال ايران لقب بگيرد. جواد نكونام كه 200 روز پيش با شكست دادن استقلال در فينال جام حذفي قهرماني آن مسابقات را جشن گرفته بود اين‌بار با كنار زدن ديگر تيم مطرح پايتخت به دومين جام متوالي خود دست پيدا كرد. فولاد با اين برد به اولين قهرمان سوپرجام بعد از چهار سال قهرماني متوالي پرسپوليس تبديل شد. 
قهرماني فولاد در جام حذفي مي‌تواند شرايط خوبي براي آنها در ليگ قهرمانان آسيا ايجاد كند. خريدهاي جديد تيم كه در دقايقي از بازي مقابل پرسپوليس قرار گرفتند هم عملكرد قابل قبولي از خود به نمايش گذاشتند. حالا همه ‌چيز براي فولاد مهياست كه با يك نمايش خوب در ليگ قهرمانان آسيا از اعتبار فوتبال باشگاهي ايران در غيبت سرخابي‌ها دفاع كند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون