• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5145 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۹ بهمن

پيدا و پنهان

بورس براي سومين روز پياپي قرمز ماند
روز گذشته روند نزولي در بازار سرمايه كه از دو روز قبل آغاز شده بود همچنان ادامه يافت و شاخص كل بورس باز هم قرمزرنگ شد. شاخص كل بورس ديروز با ۷۵۶۱ واحد كاهش در رقم يك ميليون و ۲۷۴ هزار واحد ايستاد. شاخص كل با معيار هم وزن هم ۲۵۱۵ واحد كاهش يافت و رقم ۳۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد را ثبت كرد.


 آماده سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت در بندر چابهار هستيم
بهروز آقايي، مديركل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان اعلام كرد: فضاي سرمايه‌گذاري براي كشورهاي علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در بندر چابهار به بهترين شكل فراهم است. آقايي با اشاره به تمايل بندر چابهار در رابطه با سرمايه‌گذاري كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي، اظهار داشت: بندر چابهار نقش موثري در تسهيل حمل و نقل بين كشورهاي منطقه دارد و امكانات و ظرفيت‌هاي بندر چابهار به گونه‌اي است كه مي‌تواند سرمايه‌گذاران را ترغيب به سرمايه‌گذاري كند.  وي در رابطه با حضور ساير كشورها در بندر چابهار، بيان كرد: يكي از اهداف در بندر چابهار اين است كه استقلال اقتصادي اين بندر را حفظ كنيم و همان‌گونه كه هند تمايل بسيار زيادي به سرمايه‌گذاري در بندر چابهار دارد و تجهيزاتي را در بندر چابهار مستقر كرده، اين فضا براي ساير كشورها فراهم است.


رقم وام ازدواج مشخص شد
رحيم زارع سخنگوي كميسيون تلفيق، رقم وام ازدواج براي سال آينده را اعلام كرد و گفت: بانك مركزي مكلف شد مبلغ ۲۰۰ هزار ميليارد تومان از محل قرض‌الحسنه جاري براي اشتغال و وام ازدواج به ميزان ۱۲۰ ميليون تومان براي زوج‌هايي كه تاريخ عقد آنها از اول فروردين ۹۷ به بعد باشد، در نظر بگيرد. او ادامه داد: همچنين براي مردان زير ۲۵ سال و خانم‌هاي زير ۲۳ سال هر يك ۱۵۰ ميليون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شد.


نرخ بيكاري به ۸،۹ درصد رسيد
سازمان برنامه و بودجه اعلام كرد: در شش‌ماه اول سال درحالي‌ كه رشد مصرف بخش دولتي ۵.۱ درصد بوده رشد مصرف بخش خصوصي به بيش از ۱۲ درصد رسيده است. نرخ بيكاري افراد بالاي ۱۵ سال و بيشتر، از ۹.۶ درصد به ۸.۹ درصد كاهش پيداكرده و تنها در سه ماه پاييز امسال بيش از ۱۲۲ هزار شغل خالص ايجادشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون