• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در محفل نوراني انس با قرآن كريم:

صوت خوش، مقدمه القاي مفاهيم قرآني است

 

در نخستين روز از ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، عصر روز پنجشنبه به مدت بيش از سه ساعت محفل انس با قرآن در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار شد.
در اين محفل نوراني كه آكنده از عطر و معنويت قرآن بود، 15 نفر از حافظان، قاريان و اساتيد قرآني از سراسر كشور آياتي از كلام‌الله مجيد را تلاوت كردند و گروه‌هاي جمع‌خواني نيز به مدح و ثناي پروردگار پرداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم با تجليل از پيشرفت روزافزون و كاملا مشهود قراء ايراني، صوت خوش را مقدمه القاي مفاهيم قرآني در دل مخاطبان دانستند و تاكيد كردند: هنوز زمينه براي اثربخشي بيشتر قرآن در جامعه زياد است و لازمه اثربخشي قرائت قرآن نيز اين است كه خود قاري به مفاهيم آياتي كه قرائت مي‌كند، از عمق جان باور داشته باشد.
ايشان در همين خصوص افزودند: قاريان قرآن براي القاي مفاهيم قرآن مي‌توانند روي برخي كلمات قرآن تاكيد چندباره داشته باشند.
رهبر انقلاب بر پرهيز از افراط در تاكيد چندباره آيات توجه دادند و گفتند: يكي ديگر از لوازم اثربخشي قرائت قرآن، رعايت موازين لحن هنگام قرائت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، يك توصيه ديگر هم به قاريان قرآن و همه قرآن‌دوستان داشتند: طولاني ادا كردن برخي كلمات يا آيات لزومي ندارد، ضمن اينكه تشويق بيش از حد و خارج از عرف نيز ضرورتي ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون