• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5155 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲ اسفند

وضعيت داوري هر روز ملتهب‌تر مي‌شود

داور جنجالي در فن پيج پرسپوليس

بهرام سرگوسرايي

آبان ماه امسال وحيد صالحي داور حالا بازنشسته فوتبال ايران در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و دست به افشاگري زد. صالحي از نفوذ دلالان و قماربازان به اركان داوري ليگ‌هاي فوتبال كشور گفت و تاكيد كرد چيدمان‌هاي داوري براساس نظرات افرادي خارج از فدراسيون انجام مي‌شود. 

اين اظهارات در وقت خودش سروصداي بزرگي به راه انداخت اما واكنش كميته و دپارتمان داوري و همچنين دبير فدراسيون بي‌تفاوتي و ارايه توضيحات كليشه‌اي هميشگي بود. در آن مقطع مهم‌ترين چيزي كه هواداران فوتبال مي‌خواستند اين بود كه بالاخره تكليف صحت اظهارات اين داور بازنشسته مشخص شود. اگر راست مي‌گويد بروند دنبال خاطيان و اگر به دورغ جامعه داوري را زير سوال مي‌برد مواخذه شود. 
روز جمعه چند بازي در ليگ برتر برگزار شد كه در يكي از آنها پرسپوليس در آزادي مقابل آلومينيوم قرار گرفت. در دقيقه ۳۹ اين ديدار پاس در عمق اسماعيل شريفات از ميانه زمين پشت مدافعان پرسپوليس به مهرداد بايرامي رسيد و او در موقعيت تك به تك قرار گرفت اما حميدرضا افشون كمك داور دوم اين مسابقه آفسايد مهاجم اراكي‌ها را گرفت. تصاوير تلويزيوني بعد از بازي نشان داد كه اين آفسايد به اشتباه اعلام شده است. 
بعد از بازي وحيد صالحي كه در پيج اينستاگرامي‌اش همچنان به افشاگري در مورد وضعيت داوري مشغول است، نوشت كه كمك داور بازي فاميل خداداد افشاريان عضو هيات رييسه و رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال است. در واقع افشون پسر باجناق افشاريان محسوب مي‌شود. البته افشاريان يك فاميل ديگر هم بين داوران دارد و آن هم روح‌الله شريفي داماد خداداد افشاريان است. پايگاه خبري فوتبالي در گزارش ۲۵ ارديبهشت خود به اين ارتباط فاميلي اشاره كرد و نوشت: «افشاريان براي يك بازي پخش زنده دو تن از فاميل‌هايش را براي قضاوت انتخاب كرده است. تيم داوري بازي پرسپوليس و شاهين بندرعامري در جام حذفي طوري چينش شده كه براي اين بازي پخش زنده، داماد و پسر باجناق خداداد افشاريان، سرپرست كميته داوران، قضاوت بازي را برعهده بگيرند.» يعني اين ارتباط فاميلي از همان زمان مشخص شده بود. آنچه بيشتر از اين ارتباط فاميلي جنجالي شد لايك‌هاي افشون پاي چند پست مرتبط با باشگاه پرسپوليس در صفحات مجازي بود. همچنين مشخص شد اين كمك داور يكي از فن پيج‌هاي پرسپوليس را هم فالو دارد. صالحي در اين رابطه نوشت: «زيبنده داوران نيست صفحات منتسب به تيمي را دنبال كنند.»
اين اتفاقات در حالي رخ داد كه دو روز قبل پايگاه خبري فوتبالي در گزارشي مدعي شد يك باند مافيايي «توانسته به شكل ويژه‌اي برخي داوران و كمك داوران ليگ برتري و ليگ يكي و حتي ليگ دويي را با خود براي اعمال تغيير در نتايج و اثرگذاري روي نتيجه بازي سوت‌ها و به ويژه پرچم‌ها همراه كند.»
از گوشه و كنار فدراسيون و كميته و دپارتمان داوري نيز اخبار نگران‌كننده‌اي به گوش مي‌رسد كه نشان مي‌دهد وضعيت داوري فوتبال بسيار بحراني است و نياز به يك واكاوي بزرگ دارد. در حال حاضر هيچ اتهامي به شخصي وارد نيست اما اين حرف و حديث‌ها نمي‌تواند تا مدت زمان طولاني ادامه پيدا كند. رييس كميته داوران كه در قالب عضو هيات رييسه به همراه همكارانش چند روز پيش براي «مقابله با فساد» و «انحراف» رييس فدراسيون فوتبال را عزل كرد، خوب است فكري به حال اين وضعيت هم بكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون