• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5162 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ اسفند

پيشخوان

مسوولان بر سر سفره‌اي بنشينند كه براي مردم پهن كرده‌اند
نماينده اصلاح‌طلب تبريز در مجلس در سخناني در مراسم شب مبعث هيات خانواده شهدا در مسجد قندي گفته است: «تمام دعواهاي ما به‌ خاطر مقام و پول و شهرت است.» به گزارش پايگاه خبري- تحليلي جماران، مسعود پزشكيان با بيان اينكه «در زمان شاه ما در دانشگاه بوديم و چپي‌ها هم بودند و خيلي راحت از اعتقاد و باورمان دفاع مي‌كرديم و مي‌گفتيم اگر ما باشيم فلان كار را مي‌كنيم»، گفته است: «حالا مي‌گويند چرا اين كارها را نكرديد؟» او معتقد است: «با حرف زدن، ادعا كردن و دعوا راه انداختن نه تنها مشكلات مملكت حل نمي‌شود؛ بلكه اسلام و مسلماني مي‌رود. اين خيلي بد است، ما از ديني دفاع كنيم كه مي‌تواند كل دنيا را نجات بدهد و خودمان گرفتار شده‌ايم و نان شب خودمان را نمي‌توانيم پيدا كنيم. مشكل خود ما هستيم؛ نگاه ما و باورهاي ماست. از خدا مي‌خواهم به ما توفيق بدهد شرمنده خون شهدايي نشويم كه به‌خاطر اين اعتقاد و باور تمام زندگي‌شان را گذاشتند و دوم اينكه فرداي قيامت بتوانيم جواب خدا را بدهيم.» نماينده تبريز در مجلس با تاكيد بر اينكه خودتان هم سر همين سفره‌اي كه براي مردم پهن كرده‌ايد بنشينيد، گفت: «مجلس، دولت و قوه قضاييه ما سر سفره ديگري نشسته‌ايم و در سلامت و خيلي جاها از يك جاي ديگر خدمت مي‌گيريم. بعد پشت تريبون مي‌گوييم كه مردم اين ‌طور هستند؛ تناقض است. مردم اين را مي‌بينند و از ما نمي‌پذيرند، پشت سر ما حرف‌هايي مي‌زنند كه حرف‌هاي خوبي نيست و خيلي وقت‌ها هم حرف‌هاي آنها درست است.» نايب‌رييس مجلس دهم كه در خصوص بعثت و رسالت پيامبران سخنراني مي‌كرد، همچنين گفت: «من از قرآن و صحبت‌هاي بزرگان اين طور مي‌فهمم، مثلا شهيد بهشتي در كتاب حق و باطل از ديدگاه قرآن مي‌گويد كل دين فقط دو كلمه «حق» و «عدالت» است. اگر از من بپرسند اسلام چيست؟ مي‌گويم اينكه به حق پايبند باشيد و به عدالت و انصاف عمل كنيد. در قرآن هم آيه‌هاي بسياري در اين رابطه هست كه پيامبراني فرستاديم تا در جامعه عدالت را پياده كنند؛ اين پيامبران وقتي درون جامعه رفتند بر اساس عدالت عمل كردند و به هيچ‌كس ظلم نشد.»


تاكيد نماينده حامي «طرح صيانت» بر لزوم بازگشت به صحن علني
يك نماينده اصولگراي مجلس يازدهم درباره تصويب طرح حمايت از كاربران فضاي مجازي در كميسيون مشترك رسيدگي به اين طرح و واكنش‌ها به آن گفت: «از ابتدا هم معتقد بوديم اين طرح بايد در صحن علني مطرح شود؛ چرا كه با بيان و بررسي ديدگاه‌هاي كارشناسي نمايندگان مختلف، اولا طرح اصلاح و نواقص آن برطرف خواهد شد و ثانيا وقتي همه مردم به صورت زنده شرح مذاكرات را مي‌شنوند به نوعي اقناع‌سازي و ايجاد زمينه پذيرش بين مردم بهتر انجام خواهد شد، چون مردم مستقيما در جريان مذاكرات قرار مي‌گرفتند و استدلالات و دلايل همه نمايندگان را مي‌شنيدند طبيعتا مشاوره مجلس در اين ارتباط باعث اطلاع بيشتر مردم شده و با اقناع و رضايتمندي آنها همراه خواهد بود.» به گزارش ايسنا، كيومرث سرمدي واله با تاكيد بر موافقت با محتواي اين طرح گفت: «با اصل آن موافقيم اما اخيرا هم تلاش كرديم كه به صحن علني بيايد و در يك اقناع عمومي و بهتري اين موضوع بررسي شود.»


خودداري هيات رييسه از اعلام‌ وصول استيضاح وزير صمت
يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و درخواست‌كننده استيضاح وزير صمت درخصوص آخرين وضعيت پيگيري استيضاح و همچنين زمان احتمالي مطرح شدن آن گفت: «در همين روزهاي ابتداي هفته تعدادي از نمايندگان در حال جمع‌آوري امضا براي نامه‌اي بودند كه در آن به هيات رييسه تذكر بدهند كه چرا استيضاح اعلام وصول نمي‌شود و در دستوركار قرار نمي‌گيرد. من متاسفم كه بگويم هيات رييسه تا به اين لحظه به وظيفه قانوني خود عمل نكرده و به ما هم جواب نداده است كه چرا استيضاح را اعلام وصول نمي‌كند.» به گزارش ايلنا، لطف‌الله سياهكلي گفت: «من چون تاكنون چندبار حضوري به خودشان گفته‌ام اكنون اينجا هم مي‌گويم كه خواهش مي‌كنم استيضاح را اعلام وصول كنند و در دستوركار بگذارند.» نماينده اصولگراي قزوين در پاسخ به اينكه درصورت اعلام وصول هم ممكن است استيضاح به سال آينده موكول شود، ابراز داشت: «مهم نيست كه قبل از تحويل سال باشد يا بعد از آن، مهم اين است كه اين كار انجام شود. من معتقدم تا زماني كه وزير صمت مواضع صحيحي ندارد، اين براي مردم گرفتاري ايجاد مي‌كند.»


واكنش وزير كشور به احتمال ابطال حكم شهرداري زاكاني
وزير كشور دولت سيزدهم در واكنش به پرسشي درخصوص احتمال ابطال حكم شهردار تهران درپي صدور راي اخير ديوان عدالت اداري در اين رابطه، در پاسخي مختصر و مفيد گفت كه اين وزارتخانه چنين نظري ندارد. به گزارش پايگاه خبري - تحليلي اعتمادآنلاين، احمد وحيدي در پاسخ به اينكه آيا وزارت كشور درپي راي اخير ديوان عدالت اداري، اقدام به ابطال حكم شهردار تهران خواهد كرد، گفت: «خير، اين موضوع درست نيست!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون