• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

پيشخوان

موافقت رهبري با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان

رهبر انقلاب به مناسبت عيد مبعث با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان موافقت كردند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، به مناسبت مبعث حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي صلي‌الله‌عليه‌وآله رهبر معظم انقلاب اسلامي با پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات هفتصد و چهل و يك (۷۴۱) نفر از محكومانِ محاكم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح موافقت كردند. رييس قوه قضاييه در نامه‌اي به رهبر انقلاب اسلامي، پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات اين محكومان را كه در اداره كل عفو و بخشودگي قوه قضاييه واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند، ارايه كرد كه اين پيشنهاد در اجراي بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسي مورد موافقت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قرار گرفت.


سفر بدون تشريفات اژه‌اي  به هرمزگان

رييس قوه قضاييه در سفري بدون پروتكل‌هاي تشريفاتي و از پيش اعلام نشده با پرواز عمومي وارد استان هرمزگان شد. به گزارش خبرگزاري ميزان، درپي ابلاغ دستور رييس قوه قضاييه مبني بر حذف تشريفات و هزينه‌هاي زائد و لزوم اجراي يكپارچه و دقيق آن در قوه قضاييه و همچنين رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، سفر رييس دستگاه قضا به استان هرمزگان نيز همانند سفر چندي پيش او به استان اصفهان، بدون تشريفات مرسوم صورت گرفت. اتخاذ رويكرد مساله‌محور و تخصص‌گرايانه در قبال چالش‌ها و آسيب‌هاي موجود كه به نحوي از انحاء مرتبط با وظايف و مسووليت‌هاي دستگاه قضا به‌ويژه در حوزه صيانت از حقوق عامه است، نقطه كانوني اقدامات، برنامه‌ها و سفرهاي رييس عدليه در دور جديد محسوب مي‌شود. در همين راستا، رييس دستگاه قضا امروز در سفري از پيش اعلام نشده و بدون تشريفات، به استان هرمزگان به عنوان يكي از شاهرگ‌هاي حياتي اقتصادي كشور و قطب ترانزيت و حمل‌ونقل كالا سفر كرد.

نامه «اتحاد ملت» به وزارت كشور براي تجمع عليه «طرح صيانت»
دبيركل حزب اتحاد ملت ايران از ارسال نامه درخواست اين حزب براي تجمع درخصوص «طرح صيانت» به وزارت كشور خبر داد. به گزارش ايلنا، آذر منصوري درباره ارسال نامه درخواست تجمع از سوي حزب اتحاد ملت گفت:« نامه حزب اتحاد ملت ايران براي «درخواست تجمع در خصوص طرح صيانت» كه در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است، روز ۸ اسفند به وزارت كشور ارسال و همان روز هم در دبيرخانه اين وزارت خانه ثبت شد. دبيركل حزب اتحاد ملت ايران ادامه داد: امروز هم پيرو همان نامه قبلي، نامه ديگري را به وزير كشور نوشتم و خانم پهلواني را نيز به عنوان نماينده حزب براي هماهنگي با وزارت كشور معرفي كردم.» محسن اسلامي دبيركل كميسيون ماده ۱۰ احزاب پيش از اين در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا، مبني بر اينكه حزب اتحاد ملت ايران درخواست تجمع داده است آيا اين درخواست به وزارت كشور رسيده يا خير، گفت: در رسانه‌ها مشاهده شده است اما به كميسيون ماده ۱۰ احزاب چيزي نرسيده است.


خصوصي‌سازي مبتني بر 3 اصل «هدايت»، «حمايت» و «نظارت»

رييس دولت سيزدهم تعامل موثر و سازنده وزيران و استانداران را باعث ارتقاي كيفيت تصميمات و اقدامات دولت عنوان كرده است. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي صبح چهارشنبه در جلسه هيات دولت گفت: «استانداران نمايندگان عالي دولت در استان‌ها هستند و تعامل موثر و سازنده ميان وزيران و استانداران تاثير قطعي در ارتقاي كيفيت تصميم‌گيري‌ها و اقدامات دولت خواهد داشت.» رييس دولت سيزدهم همچنين با اشاره به اينكه تمركززدايي از ضرورت‌هاي مهم در افزايش كارآمدي نظام اداره كشور است، گفت: «وزيران به‌طور جدي در راستاي تمركززدايي اقدام و اختيار آن دسته از تصميم‌گيري‌ها را كه نيازي به بررسي و اتخاذ آنها در مركز نيست، به استانداران تفويض كنند.» او در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه خصوصي‌سازي براي سامان دادن اقتصاد كشور ضرورت دارد، تصريح كرد: «البته خصوصي‌سازي بايد به قيمت واقعي، واگذاري به افراد و بخش خصوصي واقعي و واجد شرايط و حمايت دولت از بخش خصوصي پس از واگذاري‌ها انجام شود تا به سامان دادن اقتصاد كشور كمك كند.» رييسي بر رعايت 3 اصل «هدايت»، «حمايت» و «نظارت» دولت در اجراي خصوصي‌سازي تاكيد و خاطرنشان كرد: «اصل خصوصي‌سازي يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است و دولت بايد تصدي‌گري‌هاي خود را واگذار كرده و بخش خصوصي اداره امور را در دست بگيرد.»


آغاز واگذاري اختيارات به استانداران توسط وزير كشور
سخنگوي دولت از آغاز واگذاري اختيارات به استانداران توسط وزير كشور خبر داد. علي بهادري جهرمي، سخنگوي دولت در صفحه شخصي خود از آغاز واگذاري اختيارات به استانداران توسط وزير كشور خبرداد و نوشت: «نهضت تمركز‌زدايي در راه است. طبق دستور رييس‌جمهور، وزير كشور مكلف شد با هماهنگي ساير وزرا كليه اختيارات قابل واگذاري به استانداران را احصا و جهت واگذاري اختيارات در دستور كار هيات دولت قرار دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون