• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

در انتظار نبرد قرن

عيد آبي‌ها خراب مي‌شود يا سرخ‌ها؟

گروه ورزشي

 

سه بازي تا پايان رقابت‌هاي ليگ برتر در سال ۱۴۰۰ باقي مانده است. دو تيم استقلال و پرسپوليس با اختلاف سه امتيازي نسبت به يكديگر در صدر جدول قرار دارند و مي‌توانند عنوان قهرماني آخرين سال قرن را به دست بياورند و هواداران‌شان بهترين تعطيلات ممكن را سپري كنند. با توجه به اختلاف سرخابي‌ها با تيم‌هاي سوم به بعد، اين شانس براي ساير تيم‌هاي ليگ وجود ندارد.  

استقلال در هفته بيست‌ويكم روز يكشنبه مقابل گل‌گهر سيرجان به ميدان مي‌رود؛ مسابقه‌اي كه به خاطر دلايل متعددي جذاب و پرحاشيه خواهد بود. تقابل دو نفر از خانواده استقلال يعني مجيدي و قلعه‌نويي به اضافه اتفاقات بازي رفت كه باعث شد گل‌گهري‌ها در پرونده بازيكن گابني با كسر ۷ امتياز مواجه شوند جزو زيرمتن‌هاي جنجالي بازي است. جدول رده‌بندي ليگ برتر بدون آن پرونده به شكلي درمي‌آمد كه استقلال تنها با يك امتياز اختلاف در صدر قرار گرفته بود و از آن مهم‌تر گل‌گهر با ۳۹ امتياز در كورس قهرماني قرار داشت. در همين روز پرسپوليس بايد در آبادان مقابل تيم اوج گرفته صنعت نفت آبادان قرار بگيرد. منصوريان در هفته‌هاي گذشته توانسته صنعت نفت را از انتهاي جدول جدا كند و در ميانه جدول جا بدهد تا لااقل برزيلي‌هاي ليگ دغدغه سقوط نداشته باشند. در اين هفته احتمال امتياز از دست دادن استقلال بيشتر از پرسپوليس است هرچند احتمال بالايي نيست. 
هفته بيست‌ودوم هفته تقابل سرخابي‌ها با نفتي‌هاست. پرسپوليس بعد از رويارويي با صنعت نفت، در آزادي بايد برابر نفت مسجد سليمان قرار بگيرد و استقلال در آبادان با صنعت نفت بازي كند. يك تقابل استقلالي ديگر كه مي‌تواند نتايج جالب توجهي به همراه داشته باشد. باز هم روي كاغذ مي‌توان گفت استقلال بازي سخت‌تري از پرسپوليس دارد. 
و در نهايت آخرين بازي قرن فوتبال باشگاهي ايران روز ۲۶ اسفند برگزار مي‌شود. گل سرسبد ليگ ايران و رقابتي كه به شكلي نمادين در يك تاريخ مهم قرار گرفته. در اين روز دو تيم استقلال و پرسپوليس در دربي تهران به مصاف هم مي‌روند. رقابتي كه به تنهايي مي‌تواند سرنوشت برترين تيم سال را مشخص كند و حتي به نوعي پايان‌دهنده يك قرن رقابت بين دو تيم محسوب شود. 
زمزمه‌هايي براي برگزاري اين بازي با حضور تماشاگران مطرح شده كه هنوز به سرانجام نرسيده است. روز گذشته حسن كامراني‌فر دبير كل فدراسيون فوتبال در يك برنامه اينترنتي گفت: «با توجه به اينكه داربي بازي جذابي است و حضور تماشاگران مي‌تواند اين جذابيت را چند برابر كند، برنامه ما هم همين است كه در روز ۲۶ اسفند شاهد حضور هواداران ۲ تيم در ورزشگاه باشيم. صحبت ما با ستاد ملي مبارزه با كرونا هم بر همين اساس بوده است.» با اين حال ساعاتي بعد دكتر غلامرضا نوروزي، رييس فدراسيون پزشكي ورزشي كه در ستاد مبارزه با كرونا در ورزش نيز حضور دارد اعلام كرد: «در آخرين جلسه برگزارشده، صحبتي مبني بر حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال انجام نشده است، هيچ‌گونه نامه‌نگاري و مكاتبه‌اي هم از سوي فدراسيون انجام نشده است. فدراسيون فوتبال بايد در اين زمينه مكاتبه كند، تا اين لحظه اتفاق جديدي نيفتاده و تغييري در شرايط قبلي رخ نداده است.»
آنچه مي‌تواند روي رقابت حساس در سه هفته پيش رو تاثيرگذار باشد، سرباز شدن دو مهره اصلي تيم استقلال با كلي حاشيه و سروصداست. فرهاد مجيدي در دو بازي قبلي تيمش سياوش يزداني و محمدحسين مرادمند را به صورت مقطعي در اختيار نداشت ولي از هفته پيش رو مي‌داند كه ديگر خبري از اين دو بازيكن نخواهد بود. استقلال بدون يزداني و مرادمند هم به روند گل نخوردن خود ادامه داده كه نشان مي‌دهد ساختار دفاعي اين تيم به شيوه‌اي درست بنا شده. ساختاري كه چندان متكي به بازيكن نيست. با اين حال بايد در نظر داشت كه هنوز بازي‌هاي زيادي پيش روي استقلال باقي مانده كه آزمون‌هاي به مراتب‌ سخت‌تري نيز به حساب مي‌آيند. از جمله تقابل با گل‌گهر و پرسپوليس. درست عكس استقلال، پرسپوليس كه در هفته‌هاي قبل با برخي بحران‌ها مواجه شده بود حالا به روند خوب خود بازگشته و با جذب چند بازيكن جديد در خط دفاع و حمله به وضعيتش روي نيمكت سر و سامان بخشيده است.  ليگ باشگاهي ايران در هفته‌هاي پاياني سال ۱۴۰۰ بسيار داغ دنبال مي‌شود. رقابت شانه به شانه پرسپوليس و استقلال در صدر جدول به جذابيت‌هاي ليگ افزوده و هواداران را در انتظار يك دربي نفس‌گير به عنوان حسن ختام فوتبال باشگاهي در سال و قرن حاضر نگه داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون