• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

سياوش يزداني و مرادمند بالاخره راهي خدمت شدند

اين خيلي سخت بود؟

سامان سعادت

بعد از كش‌وقوس‌هاي فراوان بالاخره پرونده سرباز شدن دو بازيكن استقلال بسته شد. روز گذشته پس از اينكه محمدحسين مرادمند، مدافع استقلال خودش را به پادگان نيروي دريايي شهيد نامجو انزلي معرفي كرد، سياوش يزداني ديگر مدافع مشمول نيز راهي اين پادگان شد تا دوران آموزش سربازي خود را سپري كند. اين در حالي بود كه در ابتدا گفته مي‌شد يزداني سرباز سپاه است و بايد به يكي از زيرمجموعه‌هاي سپاه اضافه شود. حتي در روزهاي گذشته معاون اجتماعي سازمان نظام وظيفه نيز گفته بود يزداني و مرادمند به دليل غيبت كلا از فوتبال محروم خواهند شد. با اين حال به نظر مي‌رسد از اين منظر مشكل دو بازيكن مرتفع شده و آنها در تيمي قرار است بازي كنند كه شانس اول صعود به ليگ برتر در فصل جاري به حساب مي‌آيد. 

اينكه چرا كاري كه از ابتدا اينقدر ساده بود تبديل به يك امر پيچيده و بغرنج شد تا پاي نهادهاي نظامي هم به بحث‌هاي رنگي فوتبالي كشيده شود سوال بي‌جواب ماجراي سرباز شدن بازيكنان استقلال است. تا همين يك ماه پيش تمام فوتباليست‌هاي سرباز سر موقع و بدون حرف و حديث راهي تيم‌هاي نظامي مي‌شدند تا دو سال خدمت سربازي‌شان را پشت سر بگذارند. اما وقتي نوبت به دو بازيكن استقلال رسيد داستان متفاوت شد. استقلال مدعي شد اين كار به خاطر تضعيف استقلال و ترس از قهرماني‌ اين تيم انجام مي‌شود. هواداران فوتبال هم با انواع و اقسام ترفندها در حمايت يا عليه اين دو بازيكن توليد محتوا كردند. در نهايت خود اين دو بازيكن هم جوري برخورد كردند كه انگار اولين نفراتي در ايران هستند كه قرار است راهي خدمت شوند. 
دوشنبه‌شب بعد از اظهارات سميعي معاون حقوقي استقلال و پاسخ معاون اجتماعي سازمان نظام وظيفه در برنامه زنده و زماني كه آب پاكي روي دست استقلالي‌ها ريخته شد كه دو مدافع تيم‌شان بايد به خدمت بروند، سياوش يزداني روي خط آمد و با ادبياتي عجيب نسبت به مشمول شدن خودش واكنش نشان داد، انگار كه خدمت رفتن آن هم به شكلي كه فوتباليست‌ها مي‌روند پايان دنياست. يزداني دربخشي از صحبت‌هايش گفت: «نماينده جوانان كلِ اين مملكت هستم، شايد سربازي در اين كشور به خيلي‌ها آسيب زده و به خيلي‌ها كمك كرده، من كاري ندارم؛ سربازي مقدس است و همه‌مان بايد يك روز برويم من‌ كه نگفتم نمي‌روم، اما گفتم در شرايطي هستم كه 20 سال براي آن تلاش كردم و فاصله‌اي تا جام جهاني نيست، كنكور كه مرا محروم كردند اما به من 2 ماه فرصت بدهند مي‌روند به سراغ درس‌خواندن. من يك جوان سالم براي اين مملكت بودم، درس خواندم و ورزش كردم؛ يك جوان در اين مملكت بايد چه كار كند؟ من هر چه سكوت مي‌كنم، بيشتر بر سر من مي‌زنند! خدا را خوش نمي‌آيد.» او در بخش ديگري از اظهاراتش گفت: «من باورم نمي‌شود كه به چنين روزي بعد از اين همه زحمت افتاده‌ام، چون مي‌دانيد كه فوتباليست‌شدن در اين مملكت خيلي سخت است، آنهايي كه من را مي‌شناسند مي‌دانند كه از كجاها من شروع كردم و به اينجا رسيدم. هم فوتباليست شوي و هم درس بخواني، خيلي سخت است. اميدوارم كسي بتواند به من كمك كند.» به هر حال آن همه گلايه و ناراحتي در نهايت منتهي شد به سرنوشتي كه باقي فوتباليست‌ها داشته‌اند. رفتن به يك تيم نظامي و دو سال فوتبال بازي كردن در آن.
تنها پرسش بي‌پاسخ ماجراي سربازي مرادمند و يزداني اين است كه چه كساني پشت اين دو بازيكن بودند و به آنها مشاوره دادند. يزداني در اظهاراتش مديران استقلال را عامل اين اتفاق دانست و معاون اجتماعي سازمان نظام وظيفه هم در بخشي از اظهاراتش با كنايه گفت كساني كه تا ديروز حضور در لباس نظامي را افتخار مي‌دانستند الان مقابل سربازي رفتن دو بازيكن موضع مي‌گيرند. اشاره آن مقام مسوول احتمالا متوجه سردار آجورلو مديرعامل باشگاه بوده است. كسي كه به قول سميعي معاون حقوقي باشگاه با يك تيم خبره در زمينه سربازي تلاش مي‌كرده دو بازيكن مشمول تيمش را تا پايان فصل در استقلال نگه دارد. تماس‌هاي زيادي كه گفته شده در اين چند وقت با تمام مقامات مسوول در اين زمينه گرفته شده است نيز از جانب باشگاه استقلال و هماهنگي مديريت بوده است. 
به هر حال اين فصل جنجالي از فوتبال باشگاهي ايران هم ورق خورد و دو مدافع استقلال فوتبالشان را در يك تيم ديگر ادامه مي‌دهند و حتي ممكن است در اولين فرصت بار ديگر به تيم ملي هم فراخوانده شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون