• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

ادعاي ميلياردر سوييسي

آبراموويچ مي‌خواهد به سرعت از شر چلسي خلاص شود

مرضيه حسين‌خاني

هانسيورگ ويس ميلياردر سوييسي مدعي شده است كه با افزايش فشار روي رومن آبراموويچ براي فروش باشگاه، پيشنهاد خريد چلسي به او داده شده است. 

آينده آبراموويچ در چلسي در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است و يكي از نمايندگان حزب كارگر انگليس مدعي شده مالك روس با عجله در حال فروختن املاكش در انگليس است. تصميم آبراموويچ براي واگذاري سرپرستي چلسي به متوليان بنياد خيريه پس از درخواست نمايندگان پارلمان براي تحريم او اتخاذ شده است. اين شرايط پس از آن به وجود آمد كه مرد ۵۵ ساله روس با اتهام رابطه نزديك با ولاديمير پوتين مواجه شد.
در صورتي كه آبراموويچ تحريم شود طرف‌هاي علاقه‌مند مي‌توانند به سرعت حركت كنند. البته اگر تحريمي در كار باشد بعيد است فروش خيلي سريع اتفاق بيفتد. پيشنهادات ممكن است اين هفته به آبراموويچ برسد. ويس گفت از او خواسته شده به كنسرسيومي متشكل از شش يا هفت سرمايه‌گذار بپيوندد كه به دنبال خريد باشگاه هستند.  فعلا هيچ پيشنهادي وجود ندارد كه آبراموويچ بتواند وام‌هاي ۱.۵ ميليارد پوندي از زمان خريد باشگاه در سال ۲۰۰۳ دريافت كرده را صاف كند. ويس گفت با اين حال آبراموويچ خواهان فروش است. اين پيرمرد ۸۶ ساله اضافه كرد كه قيمت درخواستي فعلي خيلي بالاست.
ويس به روزنامه سوييسي بليك گفت: «آبراموويچ در تلاش است تا تمام ويلاهايش در انگليس را بفروشد. او مي‌خواهد به سرعت از شر چلسي خلاص شود. من و سه نفر ديگر روز سه‌شنبه پيشنهاد خريد چلسي را از او دريافت كرديم. الان بايد ۴ تا ۵ روز صبر كنم. در حال حاضر قيمت درخواستي بسيار بالاست.»
چلسي از اظهارنظر درباره ادعاهاي ويس خودداري كرد اما گمانه‌زني‌ها مبني بر نزديك شدن پايان دوران حضور آبراموويچ در چلسي افزايش يافته است. در سال‌هاي گذشته تاد بوهلي تاجر امريكايي و سر جيم راتكليف رييس كمپاني Ineos تلاش كردند باشگاه چلسي را خريداري كنند. 
در روزهاي گذشت برنامه آبراموويچ براي واگذاري سرپرستي چلسي به متوليان بنياد خيريه با موانعي روبرو شده است. اين بنياد خواهان دريافت تضمين‌هاي محكمي است كه از آنها در قبال هرگونه عواقب مالي در دوران تصدي‌گري‌شان رفع مسووليت كند.
اظهارنظر در مورد آينده آبراموويچ و اتفاقاتي كه در اوكراين رخ مي‌دهد اين روزها بحث داغ فوتبال انگليس و دنيا را شكل مي‌دهد. با اين حال توماس توخل در آخرين كنفرانس خبري خود وقتي با سوالي در اين رابطه مواجه شد با عصبانيت گفت: «بايد اين را متوقف كنيد.» او به رسانه‌ها گفت سوال كردن در مورد اوكراين را متوقف كنيد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون