• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

پيدا و پنهان

سركشي توليدكنندگان لوازم‌خانگي از اصلاح قيمت
چهارم اسفند در جلسه ستاد تنظيم بازار مقرر شد چنانچه توليدكنندگان لوازم‌خانگي قيمت‌هاي خود را در بازار واقعي نكنند برنامه‌ريزي لازم براي آزادسازي واردات انجام شود. نزديك به يك هفته مي‌گذرد اما متاسفانه نه قيمتي كاهش پيدا كرده و نه توليدكنندگان حاضر به اعلام ليست جديد قيمت‌هاي خود به بازار هستند. درحال حاضر بازار خريد فروش لوازم‌خانگي در ركود مطلق قرار گرفته و اظهارات متعدد در لزوم كاهش قيمت‌ها عاملي شده تا مردم دست از خريد بردارند اما از آن طرف توليدكننده تحت‌تاثير اين ركود قرار نگرفته و تمايلي به كاهش قيمت‌ها ندارد.


پيش‌بيني دبير كل كانون صرافان از نرخ دلار
دبير كل كانون صرافان معتقد است كه با توجه به بسته شدن بودجه سال آينده با دلار ۲۳ هزار توماني، در صورت تداوم روند نزولي در بازار ارز هم نرخ دلار به كمتر از ۲۳ هزار تومان نمي‌رسد. سعيد مجتهدي با بيان اينكه روند بازار ارز در ماه‌هاي اخير نزولي بوده است، اظهار كرد: در سه ماهه اخير، قيمت دلار از ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان وارد كانال ۲۵ هزار تومان شده و در صرافي‌ها نيز به ۲۴ هزار تومان رسيده است. او منشا روند نزولي بازار ارز را در عواملي همچون افزايش قيمت نفت، نتايج اميدواركننده از مذاكرات وين، جدي شدن رفع تحريم‌ها و نظاير آن دانست و گفت: با توجه به اينكه نرخ دلار در بودجه سال آينده ۲۳ هزار تومان بسته شده، بنابراين احتمال اينكه نرخ دلار به پايين‌تر از ۲۳ هزار تومان برسد، بسيار كم است.


ترويج فرهنگ قرض‌الحسنه  در نظام بانكي
رييس كل بانك مركزي با اشاره به راه‌اندازي سامانه برخط بازار متشكل ارزي گفت: اين سامانه در مرحله اول مختص تامين ارز مسافرتي است و در حال حاضر اين سامانه فقط براي ارايه ارز به مسافران طراحي شده و در آينده نزديك با برقراري ارتباط با وزارتخانه‌هاي ديگر براي كليه متقاضيان ارز، دسترسي و خدمات ايجاد خواهد خواهد شد. صالح‌آبادي ثبات و آرامش در بازار ارز را در گرو درآمدها و عرضه مناسب ارز در كشور دانست و خاطرنشان كرد: بازار متشكل ارزي با رشد ۲۰۷ درصدي در امسال به رقم يك ميليارد و ۶۲۰ ميليون دلاري در معاملات خود رسيد. او افزود: ارزش تجارت خارجي نيز با رشد ۳۸ درصدي نسبت به سال گذشته به ۹۰ ميليارد دلار رسيد و در سامانه نيما نيز بيش از ۲۶ ميليارد دلار عرضه به ثبت رسانديم كه در مجموع ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است؛ بر همين اساس نسبت به پايداري و بهبود شاخص‌هاي اقتصادي در سال آتي اميدواريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون