• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

اقتصاد بين‌الملل

رقابت IMF و بانك جهاني  براي كمك به اوكراين
صندوق بين‌المللي پول و بانك جهاني اعلام كردند كه براي ارايه ميلياردها دلار بودجه اضافي به اوكراين در هفته‌ها و ماه‌هاي آينده رقابت مي‌كنند.كريستالينا جورجيوا، رييس صندوق بين‌المللي پول و ديويد مالپاس، رييس بانك جهاني گفتند: جنگ باعث افزايش قيمت كالاها شده است كه خطر افزايش بيشتر تورم را به همراه دارد و اختلالات در بازارهاي مالي در صورت تداوم درگيري بيشتر خواهد شد البته تحريم‌هاي اعمال شده توسط ايالات متحده، اروپا و ساير متحدان نيز تاثير اقتصادي قابل ‌توجهي خواهد داشت.جورجيوا و مالپاس در بيانيه‌اي مشترك گفتند: مردم كشته، زخمي و مجبور به فرار مي‌شوند و خسارات زيادي به زيرساخت‌هاي فيزيكي كشور وارد مي‌شود. آنان افزودند: صندوق بين‌المللي پول و بانك ‌جهاني به سرعت در حال افزايش حمايت مالي و سياستي از اوكراين است و هيات‌مديره صندوق بين‌المللي پول مي‌تواند درخواست اوكراين براي تامين مالي اضطراري را در اوايل هفته آينده بررسي كند. بانك جهاني همچنين در حال آماده‌سازي بسته حمايتي سه ميليارد دلاري در ماه‌هاي آينده است.


بويينگ تعمير و نگهداري هواپيماهاي روسيه را متوقف كرد

شركت هواپيماسازي بويينگ اعلام كرد كه عمليات پشتيباني فني خود را براي هواپيماهاي متعلق به خطوط هوايي روسيه متوقف مي‌كند، اين اقدام پس از آن صورت گرفت كه بسياري از كشورها حريم هوايي خود را به‌ روي هواپيماهاي روسي در پاسخ به حمله مسكو به اوكراين بستند. سخنگوي بويينگ روز سه‌شنبه گفت: ما فعاليت‌هاي اصلي خود را در مسكو به حالت تعليق درآورده‌ايم و دفتر خود را در (كي‌يف، پايتخت اوكراين) موقتا تعطيل كرده‌ايم. او افزود: ما همچنين در حال تعليق خدمات تامين قطعات، تعمير و نگهداري و پشتيباني فني براي خطوط هوايي روسيه هستيم. در حالي كه درگيري‌ها ادامه دارد، تيم‌هاي ما بر تضمين امنيت هم‌تيمي‌هاي‌مان در منطقه متمركز شده‌اند.


سقف افزايش توليد نفت اوپك شكسته شد
نظرسنجي رويترز نشان داد توليد نفت اوپك در فوريه براي نخستين‌بار از سپتامبر، از افزايش توليد برنامه‌ريزي شده تحت توافق اوپك پلاس، فراتر رفت.نظرسنجي رويترز نشان داد اوپك در فوريه ۲۸.۳۹ ميليون بشكه در روز نفت توليد كرد كه ۴۲۰ هزار بشكه در روز بالاتر از ژانويه و بالاتر از ۲۵۴ هزار بشكه در روز افزايش توليد تصويب شده براي اين گروه تحت توافق عرضه اوپك پلاس بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون