• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5163 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۲ اسفند

ديدار و گفت‌وگو با ليلا صادقي

به مناسبت انتشار كتاب «نقد ادبي با رويكردشناختي» نوشته دكتر ليلا صادقي كه از سوي نشر لوگوس در سه جلد (با عناوين: جلد اول ـ مباني نظري، جلد دوم ـ همگاني‌هاي شناختي، جلد سوم ـ اصول دريافت) منتشر شده است، دويست و بيستمين نشست از سلسله‌جلسات صبح پنجشنبه‌هاي مجله بخارا به ديدار و گفت‌وگو با ليلا صادقي، شاعر، نويسنده و پژوهشگر نقد ادبي اختصاص يافته است.
اين نشست در ساعت نه صبح پنجشنبه دوازدهم اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور علي‌اصغر سلطاني، بهرام پروين گنابادي و علي دهباشي در خانه فرهنگان قريب برگزار مي‌شود و به صورت مجازي پخش خواهد شد.
ليلا صادقي، شاعر و نويسنده‌اي تجربه‌گراست كه مهم‌ترين حوزه پژوهشي‌اش نقد ادبي است. او پايان‌نامه دكتري‌اش را با تمركز بر شعرشناسي شناختي در سال ۱۳۹۴ در دانشگاه تهران دفاع كرد و كتاب‌هاي بسياري در حوزه داستان، شعر و‌ نقد ادبي تاليف و ترجمه كرده است. ازجمله ويژگي‌هاي سبكي صادقي استفاده از امكانات تصويري، بينامتني و فراروي از مرزهاي ژانري است. به‌ علاوه، بهره‌گيري از ساختارهاي نو براي ارايه داستان‌ از ويژگي‌هاي آثار روايي او است. 
از او شش كتاب در زمينه شعر و داستان منتشر شده است.
همچنين در زمينه تاليف و ترجمه در حوزه نقد ادبي و زبانشناسي نيز كتاب‌هايي را منتشر كرده‌اند كه از آن جمله مي‌توان به كتاب‌هاي: «نشانه‌شناسي و نقد ادبيات داستاني معاصر: بررسي و نقد آثار ابراهيم گلستان و جلال آل‌احمد»، «كاركرد گفتمان سكوت در داستان كوتاه ايراني معاصر»، ترجمه كتاب «در جست‌وجوي نشانه‌ها: نشانه‌شناسي، ادبيات، واسازي» (نوشته جاناتان كلر)، و... اشاره كرد.
جلسه ديدار و گفت‌وگو با ليلا صادقي را مي‌توانيد از طريق صفحات زير در اينستاگرام دنبال كنيد. 
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.ir

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون