• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5198 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ ارديبهشت

رهبر معظم انقلاب در سخنراني روز قدس:

همه طرح‌هاي سازش باطل شده است

مبارزه بزرگ فلسطين به نتايج نهايي و مبارك خود نزديك خواهد شد

رهبر معظم انقلاب اسلامي با برشمردن نشانه‌هاي بسيار اميدبخش از پيشِ رو بودن آينده‌اي متفاوت به نفع مردم فلسطين از جمله گسترش ميدانِ مقاومت به كل فلسطين و در مقابل، ضعيف شدن رژيم اشغالگر و حامي اصلي آن يعني امريكا، حوادث سال‌هاي اخير فلسطين را به معناي ابطال همه طرح‌هاي سازش با رژيم صهيونيستي دانستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در سخنراني به مناسبت روز جهاني قدس در ابتداي سخنان‌شان با درود به امام بزرگوار كه بنيانگذار بنيان مبارك روز قدس بودند و با درود و سلام فراوان به ملت عظيم‌الشأن ايران كه امروز با حضور پرانگيزه خود در ميدان در همه جاي كشور حماسه‌اي با عظمت آفريدند، افزودند: حضور عظيم و مبارك شما در ميدان دفاع واقعي سياسي و مردمي از قدس موجب نيرو گرفتن و افزايش استقامت كساني است كه با جسم و جان خود از قدس و مسجدالاقصي دفاع مي‌كنند و به اميد خدا مبارزه بزرگ فلسطين به نتايج نهايي و مبارك خود نزديك خواهد شد. رهبر انقلاب در ادامه با بيان اينكه امروز قصد دارند به زبان عربي خطاب به دنياي اسلام به خصوص دنياي عرب سخن بگويند، با تاكيد بر اين واقعيت كه تا رژيم غاصب و جنايتكار صهيونيست بر قدس مسلط است، همه روزهاي سال را بايد روز قدس دانست، گفتند: قدس شريف، قلب فلسطين است و سراسر كشور غصب شده، از بحر تا نهر، ادامه قدس است. ايشان با تحسين ايستادگي و شهامت كم‌نظير ملت فلسطين، عمليات فداكارانه جوانان فلسطيني را موجب ايجاد سپر دفاعي براي فلسطين و بشارت‌دهنده آينده‌اي متفاوت دانستند و در بيان نشانه‌هاي رقم خوردن معادل‌هاي جديد در امروز و فرداي فلسطين خاطرنشان كردند: امروز «اراده شكست ناپذير» در فلسطين و همه منطقه غرب آسيا جايگزين «ارتش شكست ناپذير» صهيونيست شده و ارتش جنايتكار ناچار شده آرايش تهاجمي خود را به تدافعي تبديل كند. شكست‌هاي پياپي مهم‌ترين حامي رژيم صهيونيستي يعني امريكا در جنگ افغانستان، در سياست فشار حداكثري بر ايران اسلامي، در برابر قدرت‌هاي آسيا، در كنترل اقتصادي جهان و در مديريت داخلي خود و همچنين پديده شكاف عميق در حاكميت امريكايي، موارد ديگري بود كه رهبر انقلاب به عنوان نشانه‌هاي آينده‌اي متفاوت به آنها اشاره كردند.
ايشان با اشاره به دست و پا زدن رژيم صهيونيستي در انبوه مشكلات سياسي و نظامي افزودند: جلاد و مجرم قبلي كه در راس رژيم بود، در پي حماسه سيف القدس به زباله‌دان پيوست و جانشينان امروز او هم هر ساعت در انتظار تيغ برنده حماسه‌اي ديگرند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه با اشاره به نمونه‌هاي عيني از گسترش مقاومت در سراسر فلسطين مانند تحرك اردوگاه جنين كه صهيونيست‌ها را ديوانه كرده است، درخواستِ ۷۰درصد از فلسطيني‌ها براي حمله نظامي به رژيم غاصب، حركت‌هاي جهادي مردم فلسطين در بخش‌هاي شمالي و جنوبي سرزمين‌هاي ۱۹۴۸، راهپيمايي‌هاي سنگين در اردن و قدس شرقي، دفاع جانانه جوانان فلسطين از مسجدالاقصي و رزمايش نظامي در غزه تاكيد كردند: كل فلسطين به صحنه مقاومت تبديل شده و مردم فلسطين بر ادامه جهاد وحدت نظر يافته‌اند. اين پديده‌هاي مهم به معني آمادگي كامل فلسطيني‌ها براي مقابله با رژيم غاصب است و دست سازمان‌هاي مجاهد را باز مي‌گذارد تا هر زمان لازم دانستند وارد عمل شوند. ايشان پيام مهم اين حوادث و آنچه در سال‌هاي اخير در فلسطين رخ داده است، ابطال همه طرح‌هاي سازش با دشمن صهيونيست خواندند و گفتند: هيچ طرحي درباره فلسطين در غياب يا برخلاف نظر صاحبان آن يعني فلسطيني‌ها اجرا شدني نيست و اين يعني همه توافقات پيش از اين مانند اُسلو، يا طرح عربي دو دولتي، يا معامله قرن، يا عادي‌سازي‌هاي حقيرانه اخير باطل شده‌اند. رهبر انقلاب با اشاره به استمرار انواع جنايات رژيم صهيونيستي با وجود از نفس افتادن آن، افزودند: دروغگويان مدعي حقوق بشر در اروپا و امريكا كه در قضيه اوكراين آن غوغا را به راه انداختند، در برابر اين همه جنايت در فلسطين مهر سكوت بر لب زده‌اند و از مظلوم دفاع نمي‌كنند بلكه به گرگ خونخوار كمك هم مي‌كنند. ايشان درس بزرگ از اين رفتار مزوّرانه قدرت‌هاي نژادپرست غربي را پرهيز از هر گونه تكيه كردن به آنها دانستند و تاكيد كردند: تنها با نيروي مقاومت كه برگرفته از تعليم قرآن كريم و احكام اسلام عزيز است، مي‌توان مسائل دنياي اسلام و در راس آن مساله فلسطين را حل كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شكل‌گيري مقاومت در منطقه غرب آسيا را پربركت‌ترين پديده اين منطقه برشمردند و خاطرنشان كردند: كيان مقاومت بود كه بخش‌هاي اشغال‌شده لبنان را از لوث وجود صهيونيست‌ها پاك كرد، عراق را از حلقوم امريكا بيرون كشيد و از شر داعش نجات داد، به مدافعان سوري در برابر نقشه‌هاي امريكا مدد رساند، با تروريسم بين‌المللي مبارزه مي‌كند، به مردم مقاوم يمن در جنگي كه به آنها تحميل شده است ياري مي‌رساند، با پنجه افكندن به موجوديت غاصبان صهيونيست به توفيق الهي آنها را به زانو در مي‌آورد و با تلاش مجاهدانه، مساله قدس و فلسطين را در افكار عمومي جهان روز به روز برجسته‌تر مي‌كند.
ايشان با يادآوري آياتي از قرآن كريم كه بشارت‌دهنده ياري پروردگار به مومنان و صابران است خطاب به مردم فلسطين و جوانان فداكار آن تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران همچنانكه بارها گفته و در عمل نيز بر آن پاي فشرده است، حامي و طرفدار جبهه مقاومت و مقاومت فلسطين است و حركت خيانت آميز عادي‌سازي روابط با رژيم غاصب و سياست تطبيع‌پذيري را محكوم مي‌كند. رهبر انقلاب با اشاره به اينكه برخي دولت‌هاي عربي به امريكا گفته‌اند در حل مساله فلسطين شتاب كند، افزودند: اگر منظور آنان اين است كه امريكا پيش از بيرون رفتن از منطقه، هر مانع را از سر راه تثبيت رژيم غاصب بردارد، اولا خيانت كرده و براي دنياي عرب ننگ آفريده‌اند، ثانيا ساده‌لوحي به خرج داده‌اند زيرا كور نمي‌تواند عصاكش كور دگر شود. ايشان در پايان سخنان‌شان با درود به روح شهيدان فلسطيني و اداي احترام به خانواده‌هاي آنان، به اسيران و زندانيان فلسطيني كه با اراده استوار مقاومت مي‌كنند تحيت گفتند و افزودند: دست گروه‌هاي فلسطيني مقاوم را كه بخش مهم اين مسووليت بزرگ را بر دوش گرفته‌اند مي‌فشارم و دنياي اسلام به‌ ويژه جوانان را به حضور در اين ميدان عزت و كرامت فرا مي‌خوانم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون