• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5204 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت

در فاصله ۴ هفته تا پايان ليگ

ممكن نيست استقلال قهرمان نشود

سامان سعادت

با برد استقلال مقابل شهر خودرو و تساوي پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن تقريبا مي‌توان گفت تكليف قهرماني اين فصل ليگ برتر مشخص شده است. 

از هفته بيست ‌و ششم رقابت‌هاي ليگ برتر روز دوشنبه تيم استقلال در ورزشگاه آزادي به مصاف شهر خودرو رفت و با تك گل دقايق پاياني آرمان رمضاني به برتري رسيد. قبل از اين بازي پرسپوليس نزديك‌ترين تعقيب‌كننده استقلال در اصفهان با تساوي يك - يك مقابل ذوب‌آهن متوقف شد. به اين ترتيب فاصله دو تيم در صدر جدول به ۶ امتياز رسيد و با توجه به فاصله ۴ هفته‌اي باقي مانده تا پايان استقلال از شانس بسيار بالايي براي كسب عنوان قهرماني برخوردار شده است. 
آبي‌ها در ادامه فصل بايد به مصاف فولاد، مس رفسنجان، آلومينيوم اراك و نفت مسجدسليمان بروند. شاگردان فرهاد مجيدي در صورت كسب ۷ امتياز از اين ۴ بازي بدون توجه به نتايج پرسپوليس عنوان قهرماني را كسب خواهند كرد. اتفاقي كه براي تيم نباز فرهاد مجيدي چندان سخت و دور از دسترس نيست. البته دو بازي استقلال در فولاد آره‌نا مقابل تيم سرحال جواد نكونام كه انگيزه‌هاي فراواني براي تحميل اولين شكست استقلال در اين فصل دارد و مس رفسنجان كه به‌ شدت براي كسب سهميه مي‌جنگد اصلا آسان نخواهد بود. احتمالا ته‌مانده‌هاي اميد پرسپوليسي‌ها به لغزش رقيب هم مربوط به همين دو بازي مي‌شود. فولاد در حال حاضر آماده‌ترين تيم ايران است كه از ۵ بازي قبلي خود ۴ برد و يك تساوي به دست آورده.  استقلال در حال حاضر از ۲۶ بازي ۶۰ امتياز به دست آورده كه ركورد امتيازگيري تا اين مقطع از فصل است. با اين شرايط استقلال فرصت دارد تا با كسب ۱۰ امتياز ديگر براي نخستين‌بار در تاريخ ليگ برتر امتيازات خود را به عدد ۷۰ برساند. اين بدان معناست كه آبي‌ها توانسته‌اند بدون باخت عنوان قهرماني را به دست آورند كه در تاريخ ليگ برتر بي‌سابقه بوده است. 
ركورد ديگري كه استقلال مي‌تواند به آن برسد و البته كار بسيار دشواري است تك رقمي نگه داشتن تعداد گل‌هاي خورده‌اش است. سنگر استقلال در اين فصل تاكنون تنها ۹ بار فتح شده و آنها براي به اتمام رساندن ليگ با تعداد گل خورده تك رقمي بايد ۴ بازي ديگر دروازه‌شان را بسته نگه دارند. 
از هر حيث استقلال فرهاد مجيدي امسال بهترين تيم ليگ بوده و فاصله امتيازي آنها با ساير تيم‌ها و اعداد مقابل نام اين تيم در جدول رده‌بندي همين مساله را ثابت مي‌كند. استقلال فاصله زيادي تا گرفتن جشن قهرماني ندارد. رقيب آنها در ۴ بازي آخر خود دو بازي بسيار سخت در برابر سپاهان و تراكتور دارد و ممكن است امتياز از دست دادن تيم نه چندان آماده يحيي در اين روزها جشن قهرماني استقلال را جلو بيندازد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون