• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5206 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت

جرم‌ها و جنايت‌هاي سيد محمد خاتمي

سيدمصطفي تاجزاده


براي من سيد محمد خاتمي نه مردي با عباي شكلاتي است، نه رهبر اصلاحات. براي من آقاي خاتمي مرد عدد و رقم است. مرد آمارها و پرونده اجرايي. كسي كه تورم ۴۹ درصدي را تحويل گرفت و در پايان دورانش با عدد ۱۱ تحويل داد و نشان داد با برنامه‌ريزي مي‌شود به تورم و بيكاري تك رقمي رسيد. مي‌شود با نفت ۵ دلاري بودجه بست و در آخر با ۵۰ ميليارد دلار صندوق ذخيره ارزي را تحويل داد. مي‌شود با تدبير ايران را از يكي از بزرگ‌ترين واردكننده‌هاي گندم در جهان به خودكفايي گندم رساند. مي‌شود عسلويه و پارس‌جنوبي را به بهره‌برداري رساند. اينها را آن زمان كه نه، امروز مي‌فهمم . دست‌كم احتياجي به هيچ آگاهي ويژه‌اي نيست. كافي است كتاب آبراهاميان را تهيه كنيد. حتي اگر كسي حوصله خواندنش را ندارد، مي‌تواند تشريف ببرد به انتهاي كتاب. جداول تفكيكي شاخص‌هاي اقتصادي - توسعه‌ دولت‌هاي ايران از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۸۸ موجود است. آمارها و اعداد با شما صحبت مي‌كنند. بخشي از جرم‌هاي نابخشودني سيد محمد خاتمي در ۸ سال رياست‌جمهوري: 
۱- نداشتن اختلاس
۲ - حفظ ارزش پول ملي
۳ - اداره كشور با نفت 10 دلاري و ذخيره ارزي ۱۰۰ ميليارد دلاري
۴ - رعايت ادب در حرف زدن و حفظ كرامت انسان
۵- عزت و اعتبار در سياست خارجي با سخت‌ترين موانع داخلي 
۶- بهترين شرايط اقتصادي بعد از انقلاب 
۷- دفاع از حقوق مدني در بدترين شرايط فشارهاي داخلي انحصارطلبان
۸- افشاي قتل‌هاي زنجيره‌اي 
ديگه بسه.
باور كنيد ممنوع شدن تصوير براش خيلي كمه.
وقتي سيد محمد خاتمي براي آخرين بار در غربت خود به مجلس رفت تا از مردم خداحافظي كند، در پايان اين دو بيت را خواند:   هر كه ما را ياد كرد ايزد مر او را يار باد/ هر كه ما را خوار كرد از عمر برخوردار باد/ هر كه اندر راه ما خاري فكند از دشمني/ هر گلي كز باغ وصلش بشكفد بي‌خار باد
مي‌توان به خاتمي انتقاد كرد، ولي نمي‌توان او را دوست نداشت. روز دوم خرداد ۱۳۷۶ مردي بر مسند رياست‌جمهوري ايران نشست كه هيچ‌گاه قدرت را براي خود نخواست، هيچ‌گاه سياستش از ادب و معرفتش پيشي نگرفت. هيچ‌گاه عزت و احترام را خريداري نكرد. هيچ‌گاه شعار آزادي را زير پا نگذاشت. هيچ‌گاه شعر مرده باد عليه مخالفان و منتقدانش سر نداد  و همواره مي‌گفت:  «زنده باد مخالف من». او همه‌ چيز را براي مردم مي‌خواست.  او مبتكر گفت‌وگوي تمدن‌ها بود.  او سيد محمد خاتمي بود، فردي كه با شعار آزادي پا به عرصه انتخابات گذاشت و حالا بعد از گذشت ۲۰ سال از آن روز دوست و دشمن براي ستايش از وي لب مي‌گشايد و حالا او را ممنوع‌التصوير مي‌كنند. هيهات كه نمي‌دانند خاتمي ممنوع‌الخروج قلب‌هاست. مردي كه اسطوره اخلاق و ادب در سياست است. در ستايش اين مرد همين بس كه نلسون ماندلا يكي از بزرگ‌ترين آزادي‌خواهان دنيا در موردش چنين مي‌گويد: خاتمي رييس‌جمهور من است. شايد سال‌ها بگذرد تا شخصي چون او بر كرسي رياست اين كشور نشيند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون