• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5206 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت

اطلاعات جديد از وضعيت دختر وزنه‌بردار ايراني

استوري عجيب مادر يكتا، دوست مرموز او در يونان و مدال ناپديد شده

علي ولي‌اللهي

 

سه روز از ناپديد شدن دختر وزنه‌بردار ايراني در يونان گذشته است. در اين سه روز اطلاعات ضد و نقيضي در رابطه با وضعيت يكتا جمالي منتشر شده است كه هيچ كدام نزديك به واقعيت نيستند. خبرنگار روزنامه «اعتماد» در اين رابطه به اطلاعات جديدي دست يافته كه توسط يكي از افراد مطلع نزديك به جمالي و يكي از مقامات فدراسيون وزنه‌برداري به تاييد رسيده است. 
قبل از هر چيز بايد گفت دو شايعه درگيري جمالي با برخي مقامات فدراسيون صحت ندارد و اين ورزشكار هنگام اعزام مشكل خاصي از اين بابت نداشته است. دومين شايعه‌اي كه منتشر شده وضعيت خانواده يكتا جمالي است كه گفته شده نگران هستند و از سرنوشت دخترشان بي‌خبر. 
اولين نكته‌اي كه بايد در رابطه با ناپديد شدن يكتا جمالي در نظر گرفت اين است كه دختر وزنه‌بردار ايران اصلا گم نشده است. نخستين مساله‌اي كه باعث اثبات اين موضوع مي‌شود اين است كه جمالي هنگام ترك هتل مدال نقره‌‌اي كه در مسابقات جوانان جهان در يونان برنده شده است را همراه خودش برداشته و ساير وسايل او در هتل دست نخورده باقي مانده است. يكي از افراد داخل فدراسيون در اين رابطه گفت يكي از كارهايي كه ما بعد از ناپديد شدن جمالي انجام داديم اين بود كه دنبال مدال او بگرديم اما متوجه شديم مدال را با خودش برده است. 
دومين مساله‌اي كه فرض مهاجرت را در مقابل گم شدن تقويت مي‌كند اين است كه يكي از دوستان صميمي يكتا جمالي كه مثل خود او ورزشكار بوده چند سال پيش از طريق يونان به كانادا مهاجرت كرده. او ابتدا دو، سه كشور را عوض مي‌كند و سپس در كانادا مستقر مي‌شود. طبق اطلاعات به دست آمده احتمال قوي وجود دارد كه جمالي با كمك و مشورت دوست صميمي‌اش از هتل خارج شده تا باقي پروسه پناهندگي‌اش را انجام دهد. 
سومين مساله كه بسيار اهميت دارد برخورد مادر جمالي با اين موضوع است. ديروز خبري در اين رابطه منتشر شد مبني بر اينكه خانواده جمالي بسيار نگران او هستند و دخترشان پاسخي به آنها نمي‌دهد. با اين حال طبق اطلاعاتي كه يكي از نزديكان خانواده جمالي در اختيار روزنامه اعتماد قرار داد، اولين واكنش مادر جمالي به ناپديد شدن دخترش يك استوري واتس‌آپ بوده كه در آن مادر يكتا خيلي ريلكس و بدون هيچ‌گونه ابراز نگراني عكسي از دخترش با اموجي قلب منتشر كرده. 
خانواده جمالي در ساعات ابتدايي نه ابراز نگراني خاصي كردند و نه بحث شكايت از فدراسيون وزنه‌برداري را مطرح كردند به نحوي كه انگار از همه‌چيز مطلع بودند. طبق شنيده‌هاي خبرنگار روزنامه اعتماد از منابع مطلع خانواده جمالي براي اينكه نشان بدهند در جريان ماجرا نبودند قصد داشتند روز يكشنبه از فدراسيون شكايت كنند اما فردي به آنها مي‌گويد اگر معلوم شود شما در جريان بوديد و بعد شكايت هم كرديد براي شما خيلي گران تمام مي‌شود. يكي از دلايلي كه روز جمعه خبر نگراني زياد خانواده جمالي منتشر شد همين موضوع مي‌تواند باشد. 
اطلاعات ديگري در زمينه رابطه يكتا جمالي با خانواده‌اش به دست خبرنگار روزنامه اعتماد رسيده كه به دليل ورود به حريم شخصي افراد از افشاي آن امتناع مي‌كنيم. اما نبايد ناگفته بماند كه يكتا جمالي از وضعيت خودش چندان راضي نبوده و مشكلاتي وجود داشته. يك فرد مطلع در فدراسيون وزنه‌برداري گفت در يكي از مسابقاتي كه جمالي با مدال به ايران بازگشته بود اعضاي خانواده‌اش به استقبال او نيامدند. 
در نهايت بايد به اين نكته اشاره شود كه يكتا جمالي بنا بر گفته يكي از نزديكانش به هيچ عنوان دختر دست و پا بسته‌اي نيست و اصطلاحا جزو دخترهاي زبر و زرنگ به حساب مي‌آيد كه مي‌توانند دنبال حق‌شان بدوند و گليم خودشان را از آب بيرون بكشند. يكتا دختري است كه از كودكي درگير كار و فعاليت بوده و بخشي از قدرت بدني و جربزه‌اش هم به اين مساله برمي‌گردد. طبق گفته اين دوست نزديك يكتا او كاملا دختري است كه حواسش به خودش هست و مي‌تواند از پس خودش بر بيايد.
به اين ترتيب و با توجه به اطلاعات به دست آمده بايد پرونده يكتا جمالي را بسته شده دانست و نام او را به ليست پرشمار ورزشكاراني كه پناهندگي گرفته‌اند اضافه كرد. همه شواهد حاكي از آن است كه ناپديد شدن جمالي يك اقدام برنامه‌ريزي شده بوده است. يكتا جمالي نخستين وزنه‌بردار زن ايراني است كه در مسابقات جهاني نوجوانان و جوانان به مدال دست يافته است. او هفته گذشته در مسابقات قهرماني جوانان جهان به مدال نقره دست يافت اما همراه با تيم ملي به ايران بازنگشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون